danske Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Hei. Jeg er en dansk studerende der er færdig med en MSc i Economics & Business Administration ("siviløkonom"), som fra september/oktober søger efter jobb i Oslo. Derfor ønsker jeg at høre om nogen af dere vet hvilke større som mindre bedrifter der specielt kunne være interesseret i danske medarbejdere (jeg taler/skriver flydende engelsk, men har fortsat ikke lært norsk, men forstår så klart stort set alt tale og skrift) eller som ikke ser det som noget meget negativt at man ikke skriver perfekt norsk? Jeg vil foretrække at få jobb indenfor strategi, personaleledelse/HR eller business performance management (mit speciale område) - konsulentbedrifter vil også være helt greit, og jeg er generelt vældig analytisk. Jeg kan naturligvis tage et norskkurs efter ankomst om det ønskes. Nogen gode ideer/forslag osv.? Alt er velkomment. Omkring vitnemål/karakterer har jeg et gennemsnit omkring B (og det er fra Aarhus School of Business hvor jeg har oplevet at niveauet er højere end på BI - hvor jeg har været på udveksling 1 semester). Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Er det høy akademikerledighet i Danmark nå? Jeg fulgte litt med på debatten i Danmark rundt 2002-2003, og da var det snakk om "de akademiske postbud". Vi har forresten det samme problemet her i Norge, men det er jo fritt fram for å søke. Jeg tror vel at behovet for dansk språk er lite i bedriftene fordi de flest nordmenn forstår både svensk og dansk godt. Lenke til kommentar
danske Skrevet 3. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2010 Nah det er vel ikke så galt i Danmark egentlig - men min kæreste er norsk og bosat i Oslo, så det er grunden til at jeg personligt flytter der. Bedriften trænger ikke have behov for dansk, så længe de ikke ser det som en voldsom svaghed at jeg er dansk og ikke norsk Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Nah det er vel ikke så galt i Danmark egentlig - men min kæreste er norsk og bosat i Oslo, så det er grunden til at jeg personligt flytter der. Bedriften trænger ikke have behov for dansk, så længe de ikke ser det som en voldsom svaghed at jeg er dansk og ikke norsk nei men på dokumenter å sånt må du nok lærer deg å skrive et av våre skrift språk ambefaler bokmål nærmest dansk (er det skriftspråket jeg bruker nå ja ) Endret 4. mai 2010 av nilzern Lenke til kommentar
Aceface Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 nei men på dokumenter å sånt må du nok lærer deg å skrive et av våre skrift språk ambefaler bokmål nærmest dansk (er det skriftspråket jeg bruker nå ja ) Kanskje du også må lære deg å skrive på ett av våre skriftspråk? Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 nei men på dokumenter å sånt må du nok lærer deg å skrive et av våre skrift språk ambefaler bokmål nærmest dansk (er det skriftspråket jeg bruker nå ja ) Kanskje du også må lære deg å skrive på ett av våre skriftspråk? Hva skrev jeg feil? hehe var sikkert 1-2 skrive leifer der men herregud dette er et forum, ikke noe Stortingsmøte Lenke til kommentar
Vidalon Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Du kan lære deg hvordan orddeling fungerer. F.eks betyr ikke "skrift språk" og "skriftspråk" det samme. Det du egentlig prøver å si i din setning er at han må lære seg å skrive en av våre skriftspråk. Lenke til kommentar
Vidalon Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 ...og der gikk jeg på en bommert selv ja Faen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå