Gå til innhold

Er dette et bra oppsett ? Noen ting jeg skal forandre?

Anbefalte innlegg

Dette har jeg kommet fram til på komplett.no og alle priser er eks.mva!

PC:: Alle priser er fra komplett.no :::

CPU:

Intel Pentium 4 2.6 GHz Boxed PC800

Socket PGA478, 512kB "Northwood"

Pris : 1746kr.

Hovedkort: Asus P4C800/DELUXE Hovedkort S478/800mhz

I875P, Dual DDR, S-ATA, GBLAN, LYD, Raid

Pris: 1442,-

CD/DVD **

Asus CD-brenner IDE 52x/24x/52x

CRW-5224A, Intern Retail (FlextraLink)

Pris:363,-

HArddisk *

Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM

Special Edition 8MB cache WD1200JB

Pris.::917

Minne **

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond

32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)

Pris: 711,-

Grafikkort **

Sapphire Radeon 9500 Atlantis 128MB DDR

AGP, ATI 9500, DVI-I, TV-Out, Retail

Pris:1117,-

Kabinett ** Sky Hawk PSR4698D7+W Miditower , Sølv

Aluminiums kabinett, u/power, m/neon

pris:657,-

Strømforsyning **

Enermax Strømforsyning ATX 350W (P-4)

Whisper Series for P4/AMD

Pris:447

Mus og tastatur:

mx500 og internet navigator se(evt microsoft multimedia)

tilsammen ca 600!

Er boxed vifta bra nok?

Noe som skal byttes ut? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er prisene du har satt opp inkludert moms? Det så bare så billig ut. uansett så er det et meget bra oppsett, men jeg ville gjort littegrannn endringer.

- Jeg ville vurdert et annet hovedkort, kanskje Asus sitt P4P800 (Deluxe) istedenfor, som har vist seg å yte like bra eller bedre enn storebror som du har valgt. Ellers er Abit IS7 også meget bra. 300-600 kr. spart!

- Du kan og vurdere å kjøpe 2x256 MB minne eller 2x512 MB for å utnytte dual-channel, men dette har lite å si for ytelsen i praksis. Kommer ann på hvilke penger du har og hvordan du planlegger å oppgradere i fremtiden.

- Skal du spille mye kan skjermkortet bli litt pinglete i lengden. En slik glimrende PC fortjener et fra Radeon 9700-serien, eventuelt 9800-serien. Skal bli spennende å se prisnivået og ytelsen på 9800-nonpro.

- Boxed viften holder hvis du ikke skal overklokke veldig. Jeg ville faktisk heller kjøpt 2.4 versjonen og klokket den. 300-400 kr. spart!

Det var mine ydmyke kommentarer...

Lenke til kommentar

Jeg har vært en tur på databutikken.com og mekka litt der.

Boxed vifta holder vel hvis jeg skal OC til 2.6-2.7 eller noe?

Ikke sikkert jeg skal OC med en gang.

PS: På databutikken koster det 800kr og få pcen montert, hvor mye vil det koste hvis jeg skal gjøre det selv? må vel ha en del klips o.l fra microplex..

Lenke til kommentar
PS: På databutikken koster det 800kr og få pcen montert, hvor mye vil det koste hvis jeg skal gjøre det selv? må vel ha en del klips o.l fra microplex..

Å montera ein PC sjølv, kostar deg ingenting, så lenge du ikkje øydelegg nokon delar. IDE- og diskettstasjon-kablar følgjer med hovudkortet, mens skruer o.l. følgjer med kabinettet. :)

Lenke til kommentar
Så jeg bestiller delene også trenger jeg ingenting ekstra skruer/klips eller noe som helst?  :woot:  

Med boxedvifta trenger jeg artic silver?(eller anna pasta)

Nei, du treng ikkje noko meir enn det som følgjer med, i utgangspunktet. Det som kanskje kan vera nødvendig, er ein ekstra IDE-kabel, i og med at det oftast berre følgjer med ein slik kabel med hovudkortet. Om du treng det eller ikkje, kjem an på kor mange IDE-ting du skal kopla på hovudkortet. Du kan kopla to ting til kvar kabel. Utanom det, følgjer det som trengst med.

Angåande Arctic silver til boxed-kjølaren, kan du eigentleg velja sjølv. Såvidt eg hugsar, er det ei "pute" av kjølepasta under kjølaren som kan brukast. Denne verkar heilt greit, men Arctic silver vil gi litt betre kjøling. Du må rett og slett vurdera sjølv kor mykje du er villig til å betala for den litt betre kjølinga... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...