Gå til innhold

OVERSIKT over NORSKE apps til Android - oppdateres


Anbefalte innlegg

Kunne tenkt meg at det ble laget et innlegg/en side som forteller hvilke apps som kan kjøpes uten å roote/ha et utenlandsk sim-kort.

 

finnes dette? apps som f.eks kan betales på en side og lastes ned til telefonen via en APK?

 

Godt forslag.....Her er de jeg har kjøpt på den måten:

- Scan2PDF Mobile (ta bilde og gjør om til PDF)

- Documents to go (Redigere Word, Xl)

- Copilot Live8 (GPS-program)

- Sygic Mobile maps 10 (GPS-program)

 

Helt enig i at det er behov for en dedikert oversikt for dette også. Blir litt for mye stokking av kortene å blande inn dette på denne oversikten, men håper noen tar seg tid til å lage en førsteside-oversikts-tråd på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Info ifm. den kommende Gule Sider appen (AR - ikke Se hvem som ringer).

 

Her er svaret på spørsmålet om progresjon med android versjonen:

 

Vi arbetar fortsatt med utvecklingen av appen för Android. Vår första prioritet var iPhone-appen eftersom iPhone är så populärt i Norge. Vi valde i vintras att satsa vidare på iPhone-appen eftersom vi fick så bra respons på den. Vi ville testa hyper-lokal annonsering och tog fram ”tillbud i närheten”-funktionen under våren. Men sedan den blev klar i början av maj fokuserar vi nå på android. Jag kan dock inte säga något datum för lansering av appen eftersom vi fortfarande är i testfasen internt.

 

Ha en fortsatt fin sommar!

 

 

Vennlig hilsen

 

Emilia Svensson

Mobilt Internett Ansvarlig

 

Eniro Norge AS

 

Vel, det var ikke så mye konkret, men den kommer ihvertfall...

Lenke til kommentar
84928.pngØyafestivalen 2010 (Marius Gravdal) Lag ditt eget program, se nyheter, se hvilke konserter som er akkurat nå, se neste konserter osv!

Likte denne! Øya er jo en festival du faktisk kan ta med Andoriden din på uten overveiende risk for at den skal bli stjålet eller ligge igjen i gjørma/hibasen.

 

Enkel men veldig bra app. En venn spurte meg hva jeg skulle se på Øya idag. Jeg dro opp tlfen, klikk-klikk, her er lista mi! :)

Lenke til kommentar
84928.pngØyafestivalen 2010 (Marius Gravdal) Lag ditt eget program, se nyheter, se hvilke konserter som er akkurat nå, se neste konserter osv!

Likte denne! Øya er jo en festival du faktisk kan ta med Andoriden din på uten overveiende risk for at den skal bli stjålet eller ligge igjen i gjørma/hibasen.

 

Enkel men veldig bra app. En venn spurte meg hva jeg skulle se på Øya idag. Jeg dro opp tlfen, klikk-klikk, her er lista mi! :)

 

 

Ser ut som denne nå er videreutviklet noen hakk, samt skiftet ikon og navn til :

660004-1280864057439.pngFestivaloversikt 2010 (Marius Gravdal). Til tross for det nye navnet ser det ut til at det fortsatt kun er snakk om Øyafestivalen. Oppdatert på lista.

 

------

 

Nok en Øya festival app:

app-jiptp.cs.png

Øya 2010 (Applics) Offisiell Øya app med kart, artister, timeplan, nyheter her også. Døm selv hvem dere foretrekker.

Endret av Desire
Lenke til kommentar

Aha, jeg som levde i troen om at jeg brukte den offisielle. Marius' app var uansett veldig mye bedre, Øyas var akkurat så bloated og ubrukelig jeg hadde forventet. Force Close de to første gangene jeg åpnet den, bruker evig tid på å åpne, hvit tekst på lyseblå bakgrunn, kan ikke sortere artister og kan ikke se øyanattartister. Eneste fordelen er at man kan lese hele nyhetsartikler, i Marius' app får man bare teksten før breaken.

Lenke til kommentar

Lagt til:

 

95355.pngBåtbevis (navigationsutbildning.se)

 

Her er det mulig å plukke opp en del sjøvett selv for den tørreste landkrabbe selv om det i utgangspunktet er en del av et e-læringsopplegg.

 

Etter min mening skikkelig flott å se at noen har skjønt at apps er fantastisk som verktøy til e-læring. Way to go! :thumbup:

 

(Et lite hjertesukk: Tenk om de forskjellige opplysningskontorene her til lands også hadde skjønt det...)

Endret av Desire
Lenke til kommentar

Nytt og spennende prosjekt:

 

app-zxtz.cs.pngTextopia (Anders S. Løvlie/Nutiteq)

 

Med Textopia kan du velge å høre dikt som handler om det stedet du står på eller gata du går i, opplest på mobilen. Har ikke grunnlag for å skrive så mye i detalj, men det er en artig vri på såkalt location based audio som har blitt brukt i museer, guiding o.l. Basert på felles innsats, og om du føler for å bidra med dine egne stedsbaserte dikt, så kan du ta en titt på disse sidene:

 

http://textopiablog.wordpress.com/

http://tekstopia.uio.no/wiki/Hovedside

 

Merk: Det blir presisert at dette er Beta, så om noen erfarer ulumsk oppførsel som følge av appen så si ifra, så setter vi den på vent. I utgangspunktet bør det bare være stabile apper på lista.

Endret av Desire
Lenke til kommentar

7a620c822a.jpg

 

 

En liten veloverveid spam:

 

 

Har som dere ser lagt ut en poll på hvorvidt oversikten skal utvides til å omfatte også norske apps som ikke er gratis. Da man ikke kan bruke android market for å finne disse (i utgangspunktet ikke, i alle fall), vil disse bli noe vanskeligere å finne. For å fange opp disse etterhvert som de kommer (for det gjør de new_yes.gif) stilles større krav til dugnadsånd og innlegg.

 

Tråden vil da selvfølgelig hete:

 

OVERSIKT over NORSKE apps til Android

 

Åpent for diskusjon på dette.

Lar pollen gå til det er akseptabelt utvalg stemmer. (Shit, hva er akseptabelt utvalg her? Ja, ja...)

 

 

 

Endret av Desire
Lenke til kommentar

Noen som vet om en erstatning til Iphone sin "Filmweb" app?

hadde det på Iphonen og ble brukt flittig men er ikke noe til android :(

 

Sitat: "Filmweb vurderer for øvrig å utvikle en løsning for Android, men foreløpig må brukere av dette operativsystemet bruke mobil.filmweb.no" (Detter er skrevet 27/5 i år.)

Lenke til kommentar

Svar fra Opplysningskontoret for Egg og Kjøtt:

En MatPrat app til android er under produksjon og vil være klar i slutten

av august. Vi håper den vil falle i smak.

Med vennlig hilsen

Opplysningskontoret for egg og kjøtt

v/ Mariann

Vi takker for svar - spennende!

Endret av Desire
Lenke til kommentar

 

Hvilken tlf og droidversjon bruker du? Når man ikke finner en app er det større sjanse for å få løst problemet om man også informerer om telefonen og androidversjon du bruker. Det hender ofte i lanseringsfasen at en app må utvikles videre da ikke f.eks. alle telefoner støtter den. Nettopp ved å melde fra om dette kan vi sørge for at dette fikses asap smile.gif

 

Når det er sagt så finner jeg den med min Desire+Froyo (2.2)

Endret av Hårek
Sitat fjernet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...