Gå til innhold

OVERSIKT over NORSKE apps til Android - oppdateres

Anbefalte innlegg

Jeg har laget en enkel liten app for T-banen i Oslo.

Appen er designet for å være effektiv i bruk. Ved typisk normal bruk trenger man ikke å gjøre noe annet enn å starte appen. Nærmeste stasjon vises med antall minutter til neste bane går.

Ligger gratis ute på market nå, fint om noen gidder å komme med litt feedback på hvordan appen kan forbedres.

Last ned T-bane fra Android Market

Hvor henter du data fra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Appen er designet for å være effektiv i bruk. Ved typisk normal bruk trenger man ikke å gjøre noe annet enn å starte appen. Nærmeste stasjon vises med antall minutter til neste bane går.

Ligger gratis ute på market nå, fint om noen gidder å komme med litt feedback på hvordan appen kan forbedres.

Hvor henter du data fra?

Fra trafikanten. Har du testet appen? Setter pris på synspunkter

Lenke til kommentar

Hvor henter du data fra?

Fra trafikanten. Har du testet appen? Setter pris på synspunkter

Har ikke prøvd den. Den ser bra ut, men hva kan den gjøre som Trafikanten sin egen app ikke kan gjøre?

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd den. Den ser bra ut, men hva kan den gjøre som Trafikanten sin egen app ikke kan gjøre?

Min app er designet for å gjøre det raskere å få svar på hvilken bane du kan ta. Trafikanten-appen viser samme data, men krever flere trykk av brukeren, typisk må man søke opp stasjonen. Min app velger automatisk nærmeste stasjon.

I tillegg viser min app t-banens linjekart, med zoom-mulighet.

Test den gjerne og kom med tilbakemelding :thumbup:

Lenke til kommentar

Min app er designet for å gjøre det raskere å få svar på hvilken bane du kan ta. Trafikanten-appen viser samme data, men krever flere trykk av brukeren, typisk må man søke opp stasjonen. Min app velger automatisk nærmeste stasjon.

I tillegg viser min app t-banens linjekart, med zoom-mulighet.

Test den gjerne og kom med tilbakemelding :thumbup:

Veldig fornøyd med den så langt! litt unøyaktig på posisjon av og til men det er vel mobilmastene sin skyld..

Kunne dog tenkt meg den split visningen som er på honeycomb versjonen på "vanlig" versjon hvis man legger tlf i landskap:)

Lenke til kommentar

Det eneste jeg kunne trengt fra Trafikanten er en widget som viser hvor lang tid det tar før en gitt buss/T-bane/trikk/tog går fra en gitt holdeplass. Widget refreshes ved touch, og inneholder kun gjenstående tid målt i minutter. Må bruke sanntid, ikke tabelltid.¨

Klarer du å pusle sammen det? whistle.gif

Lenke til kommentar

Det eneste jeg kunne trengt fra Trafikanten er en widget som viser hvor lang tid det tar før en gitt buss/T-bane/trikk/tog går fra en gitt holdeplass. Widget refreshes ved touch, og inneholder kun gjenstående tid målt i minutter. Må bruke sanntid, ikke tabelltid.¨

Klarer du å pusle sammen det? whistle.gif

Er allerede på vei :cool:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Lastet akkurat ned en H&M-app! Ikke direkte norsk app, men tilrettelagt for Norge, med storefinder, kampanjer og tilbud osv. Har ikke prøvd den så mye enda, men den ser foreløpig ganske bra ut :thumbup:

Forresten, innlegget til Alf ovenfor her minner meg om at jeg kunne tenkt meg en app tilrettelagt ikke bare for bybusser i Trondheim, men også langs E39 til Orkanger/Meldal (og evt. andre veien - til Stjørdal). Kanskje ikke så mange som bor i det området her inne, men noen som tilfeldigvis har vært borti en sånn app?

Trur ikke jeg vet om noen app som gjør det. For problemet er å få tak i info om når bussene går i et format som er enkelt å ha med å gjøre. Å scrape pdf'er med ruter som kan forrandres til enhver tid gir stort potensiale for feil-informasjon etc. Vil heller ha en app som funker bra hele tiden enn en som svarer på alt, men som har stor feilmargin...

Appen min bruker jo bussorakelet, og den har bare mulighet for å svare på busser innen Trondheim by. Men skal se på mulighet for å utvide litt for ruter rundt Trondheim og.

Takk for innlegg :)

Jeg er svært interessert i det samme som dice89, da jeg bor i Orkdal og er lut lei av å vandre rundt med ei sammenkrølla, stor bussrute i baklomma, siden jeg aldri husker busstidene.

Lenke til kommentar

Jeg er svært interessert i det samme som dice89, da jeg bor i Orkdal og er lut lei av å vandre rundt med ei sammenkrølla, stor bussrute i baklomma, siden jeg aldri husker busstidene.

Du kan bruke sanntids-muligheten i appen min for å se de 5 neste bussene som går ifra en holdeplass, har vel med holdeplasser helt fra Trondheim og til Orkdal nå, det er vel det nærmeste en løsning foreløpig. Skal vurdere å mekke en app for å vise bare rene rutetider om jeg får tid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Hei,

Bor du i Møre og Romsdal? Da tar du nok ferge, og da kan kanskje appen "Fergeruter Møre og Romsdal" være noe for deg? ;)

https://market.android.com/details?id=com.v1_4.B358CCF82E561B67007C9ECC.com&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS52MV80LkIzNThDQ0Y4MkU1NjFCNjcwMDdDOUVDQy5jb20iXQ..

Eller kjører du på vestlandet? Da er denne appen passende. Fergeruter for hele turen, trafikkmeldinger og kjøredistanser!

"Vestlandsveien"

https://market.android.com/details?id=com.v1_4.BDB7F46CEFE28DBB1DFA6BEE.com&feature=more_from_developer#?t=W251bGwsMSwxLDEwMiwiY29tLnYxXzQuQkRCN0Y0NkNFRkUyOERCQjFERkE2QkVFLmNvbSJd

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei!

Jeg har gjort en massiv oppdatering av min app som passer på deg og familien i påskesola. Jeg bruker data fra meteorologiske institutt for å gi deg daglig varsel for UV stråling der du er. Appen gir også tips for hvordan man beskytter seg under ulike forhold.

Testet og utviklet for Android 4.x. Bruker per default kun WIFI data, og vekker ikke telefonen fra standby. Mao. ikke noe batteri- eller pengesluk.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.glennbech.solbrent

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Apotek 1 bør være med her:

Med appen fra Apotek1 kan du:

- Finne råd og veiledning om et stort utvalg av temaer innenfor helse og velvære

- Søke i artikkeldatabasen til Apotek 1 som inneholder nærmere 1000 helsetips, spørsmål og svar om legemidler, sykdommer og temaartikler

- Vaksinekart for reiser over hele verden. Du vil også finne mange andre reiseråd og artikler om temaet reise

- Se seneste pollenvarsel og UV-varsel for hele Norge

- Beregne din BMI

- Få rask og oversiktlig veiledning om førstehjelp dersom ulykken skulle være ute

- Få hjelp til å finne nærmeste legevakt

- Finn nærmeste apotek der du måtte befinne deg i Norge. Appen viser ikke bare Apotek 1-apotekene, men også alle andre apoteker i Norge slik at du alltid har lett for å finne et apotek når du behøver det.

- Lese om de mer enn 3000 produktene du kan kjøpe hos Apotek 1 og få informasjon om de seneste kampanjetilbudene

- Lese om alle ledige stillinger hos Apotek 1

- Lese om legemidler og andre produkter fra Apotek 1, med oppslag til Felleskatalogen

Appen fra Apotek 1 er din destinasjon for helse og legemiddelinformasjon i Norge, og kan være oppslagsverk for spørsmål om din eller andres helse. I appen vil du finne helseinformasjon om en rekke emner, tilstander og sykdommer som for eksempel urinveisinfeksjon, vannkopper, hemoroider, klamydia, fibromyalgi, diabetes, bronkitt, kyssesyke, kjønnsvorter, feber, diare, ørebetennelse, magnesium, bihulebetennelse, lungebetennelse, halsbetennelse, omgangsyke, urinsyregikt, helvetesild, forstoppelse, graviditet og barn.

Forklaring til nødvendig tillatelser :

Nettverkskommunikasjon - Appen henter informasjon om råd og produkter online for å være oppdatert

Lagring på SD kort - Appen lagres på ditt SD kort for å ikke ta opp telefonens minne

Din posisjon - For å gi deg lokasjon til bruk i førstehjelp og for å finne nærmeste legevakt og apotek

Ringe nummer - Appen kan enkelt ringe til 1-1-3, Giftinformasjonen, legevakt eller apotek

I skrivende stund har appen 42 vurdering og et snitt på 5.

Jeg har snakket med utvikler som skal se om det er mulig å fjerne tilgang til å ringe nummer direkte, da den uansett venter på bekreftelse fra bruker.

Appen er også tilgjengelig på iOS.

Endret av XmasB
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Moderator: Tenkte denne posten nedenfor passer siden vi vil promotere apper laget av norske utviklere. Hvis den ikke gjør det så beklager jeg for det og så kan du bare slette posten.

Telenor og Comoyo skal holde en app konkurranse for norske app utviklere hvor vinneren bla får distribusjon og omtale.

De som er interessert kan lese mer på: http://comoyo.github.com/blog/

Endret av TerjeFor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...