Gå til innhold

OVERSIKT over NORSKE apps til Android - oppdateres

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Betaling for en uferdig beta som bare dekker de største byene?

Dekker taxi-selskaper i de aller fleste byer.

Men ikke alle taxi-holdeplasser med direktenummer, dvs at man skipper taxi-sentralen når man bestiller taxi.

Har litt trøbbel med å få ut disse telefonnummerne fra Trondheim taxi. De vil ikke gi de ut... noen tips?

Endret av diZrupt0r
Lenke til kommentar

Nice. Takk!

Endelig!

EDIT:

"This item is not available on your carrier"

Hrmf. Så har de satt en begrensning på tele2 eller?

Tele2 bruker svenske sim-kort. Noe som gjør at endel norske apps ikke kan lastes ned fra android market. Det er derfor jeg ikke er Tele2 kunde mer i dag :)

Lenke til kommentar

Har spurt om dette i tråden til Norsk TV-Guide (https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1287405&st=0), men har foreløpig ikke fått noe svar der, så jeg prøver her og, og satser på at det er noen som bruker denne her i denne tråden :-)

Norsk TV Guide (av Apps for en bedre verden) viser to timer fram i tid hos meg..

Altså mener den grønne linja under programtittelen at vi er midt inne i et program som starter kl. 19.45 (Klokka er nå 19.04)

Hva kan det ha seg?

Har Samsung Galaxy S, Android 2.2.1.

Lenke til kommentar

Har spurt om dette i tråden til Norsk TV-Guide (https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1287405&st=0), men har foreløpig ikke fått noe svar der, så jeg prøver her og, og satser på at det er noen som bruker denne her i denne tråden :-)

Norsk TV Guide (av Apps for en bedre verden) viser to timer fram i tid hos meg..

Altså mener den grønne linja under programtittelen at vi er midt inne i et program som starter kl. 19.45 (Klokka er nå 19.04)

Hva kan det ha seg?

Kanskje det har noe med tids-sonen telefonen er stilt inn på?

Lenke til kommentar

Hva kan det ha seg?

Kanskje det har noe med tids-sonen telefonen er stilt inn på?

Tenkte på det, så jeg sjekka. Og det står haka av for bruk innstillinger levert av nettleverandør, og det burde vel være greit? Men prøvde også å stille inn selv, til GMT+1, men det ble likevel samme problemet på TVguiden..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lastet akkurat ned en H&M-app! Ikke direkte norsk app, men tilrettelagt for Norge, med storefinder, kampanjer og tilbud osv. Har ikke prøvd den så mye enda, men den ser foreløpig ganske bra ut :thumbup:

Forresten, innlegget til Alf ovenfor her minner meg om at jeg kunne tenkt meg en app tilrettelagt ikke bare for bybusser i Trondheim, men også langs E39 til Orkanger/Meldal (og evt. andre veien - til Stjørdal). Kanskje ikke så mange som bor i det området her inne, men noen som tilfeldigvis har vært borti en sånn app?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Lastet akkurat ned en H&M-app! Ikke direkte norsk app, men tilrettelagt for Norge, med storefinder, kampanjer og tilbud osv. Har ikke prøvd den så mye enda, men den ser foreløpig ganske bra ut :thumbup:

Forresten, innlegget til Alf ovenfor her minner meg om at jeg kunne tenkt meg en app tilrettelagt ikke bare for bybusser i Trondheim, men også langs E39 til Orkanger/Meldal (og evt. andre veien - til Stjørdal). Kanskje ikke så mange som bor i det området her inne, men noen som tilfeldigvis har vært borti en sånn app?

Trur ikke jeg vet om noen app som gjør det. For problemet er å få tak i info om når bussene går i et format som er enkelt å ha med å gjøre. Å scrape pdf'er med ruter som kan forrandres til enhver tid gir stort potensiale for feil-informasjon etc. Vil heller ha en app som funker bra hele tiden enn en som svarer på alt, men som har stor feilmargin...

Appen min bruker jo bussorakelet, og den har bare mulighet for å svare på busser innen Trondheim by. Men skal se på mulighet for å utvide litt for ruter rundt Trondheim og.

Takk for innlegg :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

NSB har fått ut en egen app med togtider.

NSB skriver:

I dette programmet fra NSB vil du få rutetider og trafikkinformasjon.

I applikasjonen fra NSB får du:

- Ruteinformasjon for togreiser i Norge

- Mulighet for å se når periodebilletten din går ut

- Se din reisestrekning i Google maps

- Mulighet for enkelt å komme i kontakt med NSB Kundeservice

Denne appen har foreløpig disse begrensningene:

- For å bruke appen må du ha Android 2.1 eller nyere

- Det vil for enkelte strekninger mangle sporinfo. Dette jobber vi med.

- Det vil for enkelte strekninger mangle avviksinformasjon. Dette jobber vi med.

- Du må ha et NSB reisekort for å se status på periodebilletten din.

- Har du NSB reisekort, men ingen profil på appen / nsb.no, skriv inn e-postadressen du registrerte med reisekortet. Klikk på ”glemt eller mangler passord” og så får du tilsendt et passord på e-post/sms

Har bare prøvd å tafse litt på den, men her tror jeg NSB har en vinner. Appen er responsiv og finfin, viser togtider, å søke etter f.eks. "Moelv stasjon" krever bare at man skriver "Mo", så får man opp alle stasjoner som starter på "mo", akkurat som på NSBs bilettautomater. Appen viser også hvilket spor man skal bruke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...