Zephyr Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Sitter med en liten ide jeg gjerne skulle realisert, men de løsningene jeg finner er liksom ikke helt det jeg leter etter. Saken er at jeg vil legge opp LED lys ute. Jeg skal ha 3 "soner" som skal dimmes separat. Disse sonene vil jeg dimme med impulsbrytere siden jeg da kan ha brytere flere steder og også holde meg til en 1+1+1 bryter(3 knapper på samme bryter). Skal jeg løse det her med løsninger som finnes så kommer det på over 6000kr og det er rimelig uaktuelt. Jeg har da en plan om å lage det her selv. Jeg har leita masse rundt og funnet endel drivere med PWM,ohmsk og med mA inngang i IC-utførelse, men trenger da en konverter fra impuls/touch til PWM/ohm/mA. Effekten på de tre sonene blir ca 2-3W på hver siden det skal benyttes LED-strips på 0,3W. Har noen forska på det samme eller har en annen løsning av problemet? Eller om noen har en link til det jeg mangler? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Det er vel en oppgave som passer bra for en liten mikrokontroller. Den kan ta impulsbrytere som inngang og gi PWM som utgang. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 (endret) Vil anbefale Arduino som microkontroller. Den er veldig enkel å bruke og har en egen IDE(software) for å programere den(programeres i c). Arduino er også open source så du finner ganske mange koder, eller sketcher som de kaller det på nett. Siden Arduino er open source finnes det mange kloner eller kopier som f.eks Seeduino, Boarduino, Prototino og mange flere. Arduino hvis du lurer på noe om arduino så har vi en egen arduino tråd her på forumet her Duemilanove: 6 PWM outputs Mega: 12 PWM outputs Endret 18. mai 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå