Gå til innhold

GPS i østeuropa?


Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøre en del rundt i Kroatia og Bosnia Herzegovina i sommer.

Er litt usikker på hvem som leverer de beste kartene for disse områdene.

Kroatia er det vel ganske bra dekning over, men Bosnia har jeg forstått har dårlig dekning.

Er det noen som har erfaring, og kan gi meg råd, om jeg skal velge TeleAtlas, Navteq eller noen andre som kartleverandør? :roll:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

hvilkent merke har du på GPS'en din?

 

Hei, beklager dårlig oppfølging på Forumet.

Kommer vel til å kjøpe ny GPS når jeg drar på ferie uansett.

Lurer på om det er TeleAtlas eller Navteq som har best dekning i Bosnia?

Windows har jo sin AutoRoute, men da må en jo ha med PC i bilen.

Selvfølgelig en mulighet.

Er det noen som har erfaring fra bruk av GPS i Østeueopa generelt? :roll:

Lenke til kommentar

Hvorledes kan du anse TomTom for å være best når du ikke har bil-GPS selv?

Og det er kartleverandør, Tele Atlas kontra Navteq TS spør om.

 

Best dekning i Bosnia har vel muligens enheter som bruker iGO som har kart fra Navigo Sistem d.o.o når det gjelder Bosnia.

 

Du kan jo gå inn på sidene til Tele Atlas/Google Maps og Navteq og sammenligne litt der.

Endret av belenix
Lenke til kommentar

Du har ikke satt deg godt inn i det. Da ville du ha visst at TomTom har elendig dekning i Bosnia Herzegovina, kun gjennomfartsveier, connecting roads.

Og det gjelder i flere land i østeuropa, sitat:

 

Connecting Roads only:

Albania, Belarus, Bosnia-Herzegovina, Bulgaria, Macedonia, Moldavia, Montenegro, Romania, Serbia, Ukraine and the Russian Federation.

 

Til TS: TomTom bruker jo Tele Atlas, ser ikke ut som Navteq har noe særlig bedre dekning heller. Her sakset fra Navigon sin hjemmeside, bruker Navteq:

 

Bosnia-Herzegovina 14% of total road network (1614km) 150 POI-er i 8 kategorier

 

Har nå tatt meg tid til å sammenligne litt når det gjelder Sarajevo. Jeg har det meste av navigasjon som er tilgjengelig for iPhone og Android og også noen dedikerte bil-GPS.

Når det gjelder Sarajevo så er nyeste tilgjengelige Tele Atlas og Navteq kart ganske like, er kun gjennomfartsåren E761 som er med.

iGO på min iPhone er noe bedre. Der er det meste av gatenettet med, med gatenavn. Er ikke mulig å navigere til husnummer men må bruke f.eks. tverrgater.

Så har du en iPhone 3G/3GS så kan iGO være det beste valget når det gjelder Bosnia-Herzegovina.

Endret av belenix
Lenke til kommentar

Du har ikke satt deg godt inn i det. Da ville du ha visst at TomTom har elendig dekning i Bosnia Herzegovina, kun gjennomfartsveier, connecting roads.

 

siden dette er deler av verden jeg aldri har vært i heller har planer om å dra til med det første har jeg ikke satt meg inn i hvor gode basekartene på kliss nye GPS'er.

 

jeg regner ikke med at TomTom er såpass dumme at de gir med detaljerte veikart på GPS'ene de selger. Både til TomTom og Garmin er det vanlig å kjøpe kart på SD-brikker for nye områder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...