Knekkeren Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Hei. Prøver igjen om noen kan hjelpe meg. Jeg har Vista og Office 2007 på Norsk Til orientering fungerer makro som den skal men man kan se att den går. (blar fort frem og tilbake) Har redigert bort en god del men står nå fast. Målet er og få den til og kjøre uten og se det. Har fått til det på de 7 andre makroene så nå er det bare denne igjen. På forhånd Takk Sub KopiereRegark() ' ' KopiereRegark Makro ' ' If InputBox("Passord:") <> "Nisse" Then Exit Sub ActiveSheet.Unprotect Sheets("Reg ark").Unprotect ActiveSheet.Unprotect Sheets("Årsskifte").Unprotect Sheets("Reg ark").Select Range("E7:J59").Select Selection.Copy Range("M7").Select Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _ :=False, Transpose:=False Range("W7:AL59").Select Application.CutCopyMode = False Selection.Copy Range("AO7").Select Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _ :=False, Transpose:=False Range("BI7:BU59").Select Application.CutCopyMode = False Selection.Copy Range("BX7").Select Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _ :=False, Transpose:=False Range("CO7:DB59").Select Application.CutCopyMode = False Selection.Copy Range("DE7").Select Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _ :=False, Transpose:=False Range("DW7:FE59").Select Application.CutCopyMode = False Selection.Copy Range("FH7").Select Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _ :=False, Transpose:=False Sheets("Årsskifte").Range("B13").Value = "X" Sheets("Årsskifte").Select ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=False, Contents:=True, Scenarios:= _ False Sheets("Reg ark").Select ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=False, Contents:=True, Scenarios:= _ False Sheets("Årsskifte").Select ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=False, Contents:=True, Scenarios:= _ False End Sub Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Hei igjen Slik kopierer du verdier: Sub test() Sheets("Reg Ark").Range("C1:C20").Value = Sheets("Reg Ark").Range("A1:A20").Value End Sub Pass på at celleområdene er like store. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Knekkeren Skrevet 3. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2010 Hei igjen Harald og TAKK for svar. Da er alle mine makroer i orden og oversiktlige for senere redigeringer eller utvidelser av bok. Det som før ble brukt dag/dager på, gjøres nå på 1 min Hilsen meg Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Nydelig jobba! Nyt guru-status på arbeidsplassen, ikke mange som kan sånt. Og takk for tilbakemelding. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå