Beinet1 Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Hei, For et år siden kjpte jeg en minipc type: Aspire One A150/8,9" CB 1024x600/Intel Atom N270/1024MB/160GB disk/3 Cell/WL/Cam/XP Home - White Denne var for treg til mitt bruk, brukte år og dag bare å surfe vanlig på internett. Denne ble solgt noen uker etterpå. Savner likevel en liten pc som er egnet til surfing, email, office applikasjoner, musikk/film osv (kontorpc). Vil ikke tro at dette skal kreve allverdens maskinkraft, men den lille aceren jeg hadde var ikke kjapp nok. Har dere en fornuftig anbefaling til hva jeg bør kjøpe uten å tømme lommeboka altfor mye? Jeg er åpen for det meste Lenke til kommentar
thehunger Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Hei, For et år siden kjpte jeg en minipc type: Aspire One A150/8,9" CB 1024x600/Intel Atom N270/1024MB/160GB disk/3 Cell/WL/Cam/XP Home - White Denne var for treg til mitt bruk, brukte år og dag bare å surfe vanlig på internett. Denne ble solgt noen uker etterpå. Savner likevel en liten pc som er egnet til surfing, email, office applikasjoner, musikk/film osv (kontorpc). Vil ikke tro at dette skal kreve allverdens maskinkraft, men den lille aceren jeg hadde var ikke kjapp nok. Har dere en fornuftig anbefaling til hva jeg bør kjøpe uten å tømme lommeboka altfor mye? Jeg er åpen for det meste Hadde litt av samme opplevelsen med en Asus eeePC, også en mini-PC eller Netbook som det også kalles. Jeg føler imidlertid at jeg traff mye bedre da jeg kjøpte en laptop basert på Ultra Low Voltage teknologi. De er veldig lette, kan gå hele dagen på batteri, lager null støy og er likevel kraftige nok til å gjøre alle de tingene du nevner. Personlig kjøpte jeg en ASUS UL30A og er meget fornøyd. 13 tommers skjerm er mye bedre enn mini-PC og likevel ikke for stort. Tastaturet er herlig og også godt voksne hender kan skrive komfortabelt. Design på denne er på nivå med Apples bærbare - børstet aluminium, super slank. Så satte jeg da også lav vekt og bærbarhet høyt. Denne har feks. ikke noen DVD-spiller innebygget, men det løser du ved evt. å kjøpe en ekstern USB DVD-brenner. Så min anbefaling er å sjekke ut noen Ultra Low Voltage-baserte PCer. Det er segmentet av PCer som nå antas å ta over for mini-PCene, som folk begynner å forstå ikke var den helt store greia. Samtidig er det mange av oss som ikke gidder 'bærbare' mursteiner med 16-17" skjerm. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Hei, For et år siden kjpte jeg en minipc type: Aspire One A150/8,9" CB 1024x600/Intel Atom N270/1024MB/160GB disk/3 Cell/WL/Cam/XP Home - White Denne var for treg til mitt bruk, brukte år og dag bare å surfe vanlig på internett. Denne ble solgt noen uker etterpå. Savner likevel en liten pc som er egnet til surfing, email, office applikasjoner, musikk/film osv (kontorpc). Vil ikke tro at dette skal kreve allverdens maskinkraft, men den lille aceren jeg hadde var ikke kjapp nok. Har dere en fornuftig anbefaling til hva jeg bør kjøpe uten å tømme lommeboka altfor mye? Jeg er åpen for det meste Hadde litt av samme opplevelsen med en Asus eeePC, også en mini-PC eller Netbook som det også kalles. Jeg føler imidlertid at jeg traff mye bedre da jeg kjøpte en laptop basert på Ultra Low Voltage teknologi. De er veldig lette, kan gå hele dagen på batteri, lager null støy og er likevel kraftige nok til å gjøre alle de tingene du nevner. Personlig kjøpte jeg en ASUS UL30A og er meget fornøyd. 13 tommers skjerm er mye bedre enn mini-PC og likevel ikke for stort. Tastaturet er herlig og også godt voksne hender kan skrive komfortabelt. Design på denne er på nivå med Apples bærbare - børstet aluminium, super slank. Så satte jeg da også lav vekt og bærbarhet høyt. Denne har feks. ikke noen DVD-spiller innebygget, men det løser du ved evt. å kjøpe en ekstern USB DVD-brenner. Så min anbefaling er å sjekke ut noen Ultra Low Voltage-baserte PCer. Det er segmentet av PCer som nå antas å ta over for mini-PCene, som folk begynner å forstå ikke var den helt store greia. Samtidig er det mange av oss som ikke gidder 'bærbare' mursteiner med 16-17" skjerm. What he said.(y) Mini-pcer har rett og slett for lite kraft. Har selv en HP Mini (2133b? eller noe sånn), kan ikke se på flash uten at det hakker engang. Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 3. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2010 Hvis det er så gale at ingen "vanlige" mini-pcer klarer å surfe på nettet uten at en må vente år og dag før ting skjer, burde det vel egentlig ikke vært lov å selge dem heller....? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Hvis det er så gale at ingen "vanlige" mini-pcer klarer å surfe på nettet uten at en må vente år og dag før ting skjer, burde det vel egentlig ikke vært lov å selge dem heller....? Internettsurfing går jo forsåvidt greit, men typisk film og flash-filmer på internett er et mareritt. Det som er med mini-pcer, de selger kun pga. folk liker tanken av en pc på størrelse med en bok, som koster slikk og ingenting. Men, du får hva du betaler for. Det er heller ingen lov om hva de har lovt og selge eller ei. ^^, Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 3. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2010 Tja, Blir jo egentlig litt frustrert over slikt. Det må da gå ann å få en mini pc som er brukende til noe. GReit nok at en får "små" vanlige bærbare, men de er såpass store at en kan bruke det en har fra før av likevel. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Fredag ettermiddag fikk jeg Asus EeeBox EB1012 i hus. Har brukt helgen til litt filmtitting, surfing osv. Den viser greit vanlig HD dvd-størrelse på film, 4,3 GB. Heller ingen problem med HD, 8GB-filmer. De er vel 720p begge om jeg ikke husker feil. Eneste problemet jeg finner så langt er plutselig reboot noen ganger under film. Plutselig blir skjermen svart og deretter er safe-mode bildet oppe. Starter opp igjen og fortsetter. Ikke funnet noen åpenbar grunn ennå, så det er like gjerne bare en driver som slår seg vrang. Medfølgende mus og tastatur er møl, kjøp et trådløst mediatastatur og det ligner noe. Alt i alt en bra maskin så langt. Må bare finne ut hvorfor den rebooter. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Fått testet mer ut Eee-boxen (EB1012). Har enda ikke klart å sette den fast på noen videoformater. Har røsket ut en del av det forhåndsinnstilte rukkelet, inn med MPC-HC + ffdshow, nødvendige innstillinger for optimalisering til plasma-tv, og det viktigste var sannsynligvis oppdatering av drivere. Virker som driverne forårsaket reboot under filmtitting. Er mao blitt mer og mer fornøyd med boxen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå