T.O.E Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Hei! Forrige onsdag (28/4) så blei jeg plutselig kvalm, og så kastet jeg opp 10 minutter senere. Det var ca 5 timer etter mitt forrige måltid. Når jeg kom hjem igjen så kastet jeg også opp ett par ganger. Så var jeg kvalm i tidsperioder på torsdag, men kastet aldri opp. På fredag dro jeg på skolen, kastet opp, og dro hjem igjen. Så dro jeg til doktoren, og han sa jeg har omgangssyken. Jeg har siden da holdt meg til å spise lite, og drikke mye, og har ikke kastet opp. Men jeg har vært så nærme flere ganger at det nesten kan kalles å kaste opp. Jeg følte meg fin i går kveld (Søndag) så jeg tok meg en stor middag. Til min overraskelse så reagerte jeg ikke på det i det hele tatt. Så til frokosten i dag(mandag) så tenkte jeg at jeg skulle prøve å spise igjen. Jeg tok 2 brødskiver og et glass juice. Og nå sitter jeg her veldig kvalm og har nesten spydd igjen. Grunnen til at jeg skriver dette er fordi jeg har lest at kvalmen går over som regel etter 1-2 dager, og jeg er nå på min 6 dag. pluss at symptomene på omgangssyken er Kvalme og oppkast, diare, magesmerter, uttørring og lett feber, og jeg har bare kvalme og oppkast. Kanskje litt løs mage og. Ellers føler jeg meg helt frisk når jeg ikke er kvalm. Jeg har vært på fotballbanen, mekka på sykkelen og slikt når jeg ikke har vært kvalm, fordi jeg føler meg helt frisk! Vurderte faktisk å jogge en tur og. Men så kan kvalmen plutselig komme, og da blir jeg fengslet igjen... Kan det være noe annet enn det doktoren sier? (han tok ingen prøve, og er generelt en dårlig doktor.) Evt, er det noen andre som har hatt omgangssyken slik som jeg har det nå? Takker for svar Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 I min erfaring er omgangssyke en ganske inntens affære som vanligvis går over på ett par dager. Kvalme kan være symptom på mange ting og bør absolutt sjekkes opp nøyere av lege hvis det ikke forsvinner av seg selv etter noen dager. Jeg ville bedt om en skikkelig undersøkelse med en blodprøve for å sjekke at det ikke er snakk om noe alvorlig. Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 3. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2010 Men det kan jo ikke være noe alvorlig, så bra som jeg føler meg når jeg ikke kaster opp? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 (endret) Det behøver ikke være alvorlig, men hvis problemet vedvarer så er kvalme en ting som må tas alvorlig. Det er slettes ikke unormalt at kvalme er den eneste indikasjonen man har hvis man har fått f.eks en kreftsykdom. Men nå skal vi ikke skremme vannet av deg heller. Det kan jo også være at du har fått ett magesår. Eller kanskje du er gravid. :!:' Men den som kan finne ut slikt er legen, det hjelper lite at vi tipper i vilden sky. Endret 3. mai 2010 av vidarkri Lenke til kommentar
toazty Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 hadde selv omgangsyken i februar, var borte fra jobb hele uken.. kroppen var helt ødelagt, var ikke skikkelig frisk igjen før 6-7 dager ... , spydde bare de første 24t. men var kvalm leeeenge.. Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 3. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2010 Vel, det synts jeg er litt rart, for de første 24 timene mine var veldig rolig. Spydde på vei hjem fra korøvelse, ingen harde brekninger eller noe, bare plutselig kasta opp. Følte meg fin og frisk etter det. På kvelden hadde jeg filmkveld hjemme hos meg, siden jeg følte meg så bra, men to ganger under filmen gikk jeg å spydde på nytt, men bare satte meg tilbake igjen. Jeg følte meg da og nesten helt fin, og de på besøk la ikke merke til noe. Morgenen etter så ble jeg kvalm av frokosten (det blir jeg alltid litt kvalm av) men det gikk over uten at jeg tenkte noe mer på det. Og utover dagen så dro jeg på fotballbanen, følte meg litt kvalm da, men det roa seg når jeg kom hjem. Jeg synts kontrastene er veldig store fra meg til deg (toazty). Kroppen min var ikke helt øderlagt slik som du opplevde. Jeg har .bare spydd på onsdag og fredag, men har vært varierende kvalm innimellom (og er fremdeles). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå