Coneunofax Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 (endret) Hei. Jeg er lei av å søke rundt på internett etter info angående notelære, komposisjon og guitar. Jeg leter etter grundige bøker som forklarer godt og begynner med det elementære. Helst bøker du har erfaring med eller hørt gode ting om. Jeg kunne også tenkt meg en veldig basic bok om piano-spilling. Jeg har for eksempel lyst til å lære: Hva logikken bak akkorder er Hvordan en går frem for å bygge/skrive en sang (med flere instrumenter) Hva en sang bør inneholde Å spille guitar Å kunne improvisere på guitar *Jeg tenker ikke på å skrive sangtekster *Jeg tenker ikke på å komponere klassisk Endret 3. mai 2010 av abbarve Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Roger Jeffs har skrevet en del litteratur om noen av emnene du lurer på. Blant annet har han en bok som heter "Aktiv musikklære", og "Arrangering og komponering". Dette er bøker som blir brukt i undervisningen på musikklinja, etter hva jeg vet. Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 Nice. Jeg skal sjekke de ut. Er de rettet mot moderne musikk, eller klassisk? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Jeg vil nok si at det er mer moderne musikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå