Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Han elsker meg mer enn jeg elsker han

Gjest Stella24

Anbefalte innlegg

Gjest Stella24

Sliter litt i forholdet mitt.. Har vært sammen med kjæresten i snart 3 år, og problemet er at jeg begynner å miste følelsene, og han blir bare mer og mer glad i meg. Begynte å trekke meg litt unna for et par mnd siden, men jeg skjønner ikke hvorfor! Vi har det beste forholdet, vi krangler nesten aldri, kan snakke om alt, har et godt sexliv, men alikevell så trekker jeg meg unna.. Jeg vil virkelig at dette forholdet skal fortsette, fordi jeg er så glad i han, og han er den beste vennen jeg noen gang har hatt. Men nå føler jeg at han er veldig inpåsliten. Forteller meg minst 5 ganger om dagen hvor mye han elsker meg, og jeg føler at jeg trenger å puste. Har flere opplevd dette? Kan det bare være en periode jeg går gjennom? Vil ikke gjøre det slutt med den flotteste gutten i verden bare fordi jeg kanskje begynner å kjede meg litt. Er veldig sikkert på at jeg kommer til å angre. Kan noen komme med noen kloke ord? Vi er begge 24 år..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forelskelse og sånt tar slutt så det er kanskje ikke det beste å bygge et forhold på; Det eksisterte kun oppe i hodene deres til å begynne med.

Du, jeg begriper ikke at du gidder sitte her og kaste bort tiden din med usaklige innlegg i hver tråd. På tide å finne seg en annen hobby kanskje?

Lenke til kommentar

Forelskelse og sånt tar slutt så det er kanskje ikke det beste å bygge et forhold på; Det eksisterte kun oppe i hodene deres til å begynne med.

Du, jeg begriper ikke at du gidder sitte her og kaste bort tiden din med usaklige innlegg i hver tråd. På tide å finne seg en annen hobby kanskje?

Nå skal ikke jeg ta standpunkt i hva -Void- har gjort i tidligere tråder, men synes absolutt ikke det var et usakelig innlegg? Man er ikke nyforelsket/forelsket i evig tid. Tror du f.eks et giftet par er forelsket som de var det første året de traff hverandre?

Lenke til kommentar

Det første du bør gjøre (som jeg hadde gjort) var å snakke med han. Fortell hvordan du føler, men husk å legge vekt på å få frem at du på ingen måte ønsker å gjøre det slutt! En type "pause" hadde jo vært perfekt. Da vil du få litt tid vekk som da forhåpentligvis fører til at du savner han.

Lenke til kommentar

Nå skal ikke jeg ta standpunkt i hva -Void- har gjort i tidligere tråder, men synes absolutt ikke det var et usakelig innlegg? Man er ikke nyforelsket/forelsket i evig tid. Tror du f.eks et giftet par er forelsket som de var det første året de traff hverandre?

Hvis du tar det standpunktet du ikke tok, så kommer du nok til samme konklusjon.. tror jeg..

Lenke til kommentar

Tror du tar helt feil der. Forelskelse varer nok ikke evig, er nok heller nokså kortvarig, for de aller fleste; Det er en følelse som farer forbi og kanskje forsvinner. Er uansett et rent produkt av hjernen din. Ting som lojalitet og vennskap er etter min mening mye viktigere.

Endret av -Void-
Lenke til kommentar

Prat med han, be han gi deg "litt" space.. Fortell han at det er koselig at han sier han er glad i deg, men det betyr mer viss du ikke hører det hele tiden. Fortell at det kanskje blir litt mye innimellom, men at det ikke er noe galt med han eller forholdet.

Åpenhet og dialog er viktig.

Lenke til kommentar

Kanskje han bare har lest en artikkel om kvinner som sier at det er viktig for dem å føle seg elsket. Du får fortelle ham at det blir litt for mye for deg.

Eventuelt får dere kjøpe playstation/pc med noen kule spill. Og ha det inne på et annet rom. Så kan du gå inn dit når du begynner å savne ham. :thumbup: Å bli kvitt spillene blir nok gjerne verre.

En annen klassisk løsning er visstnok å bli gravid når forholdet begynner å skrante. Kan jo virke, siden det er du som er den som kjeder deg. Men dere er jo litt unge ennå. Kan anbefale å ha en treroms og stabil jobb først.

Ellers er det nok som enkelte har sagt før, mest en 'state of mind'. Du har det bra, så du kjeder deg. Og irriterer deg. Siden du ikke skriver noe om at du har begynt å se på andre menn er nok det litt av problemet.

Så du får finne på noe som tar litt tid vekk fra din kjære, og foreslå at han gjør det samme. Trening, jenteklubb, vindusshopping, jobbe mer. Gå på kino med venninner.

Antagelig vis er det siste gang i livet du har dette luksusproblemet.

Kan jo hende at du har gjort noe som typen syntes var fantastisk, og han fikk en slags åpenbaring også.

Eventuelt så kan du mase litt på ham. Be ham ta oppvasken, gulvvasken. Bytte på sengene. Henge klær ut til tørk. Rydde. Da kan det jo hende han glemmer å nevne hvor glad han er i deg for en stund. I hvertfall hvis du er flink til å finne på mer. Eller hvis han må gjøre det mens du er ute på kino med venninner.

Men lykke til.

Endret av Erigon
Lenke til kommentar

Tror du tar helt feil der. Forelskelse varer nok ikke evig, er nok heller nokså kortvarig, for de aller fleste; Det er en følelse som farer forbi og kanskje forsvinner. Er uansett et rent produkt av hjernen din. Ting som lojalitet og vennskap er etter min mening mye viktigere.

Alt er et produkt av hjernen din.

Forelskelse kan da vitterlig vare evig, er veldig individuelt. Har selv vært det i 2 år, venter fortsatt på at det skal gi seg :)

TS har forsåvidt fått det eneste svaret som er mulig. Prat med han, få han til å forstå at han kveler deg.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...