Gå til innhold

3x LCD og skjermkort

DinMOR

Anbefalte innlegg

Hei trenger hjelp og svar tilfølgende:

Jeg leter etter LCD skjermer opptil 19 tommer som har en liten kant, jeg skal sette 3 skjermer sammen. shared screen.

Spørsmålet er hvis jeg kjøpe et ati radeon 9800 pro og et pci 9000 er det mulig å sette tre skjermer da? eller må jeg har matrox sitt kort?

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Intet problem.. =) Sålenge det ene skjermkortet er et PCI kort kan du sette inn så mange du vil.. Nesten... I 2000 er det en begrensning på 8 skjermer tror jeg... Eller så var det i 98.. Det står i flere poster her ihvertfall.. =)

Men, tilbake til spm ditt.. Man trenger ikke et matrox kort.. For min del ville jeg unngått det.. De er ikke bra til stort annet enn visning av OS.. Litt overdrevet selvfølgelig..

Så jeg ville nok satset på oppsettet ditt ja.. Nesten så jeg sikler litt her.. :p

Alt du trenger er å sette PCI kortet til primary i bios så innstallerer du drivere og koser deg med en digert skrivebord etterpå.. =)

Har det selv, men jeg bruker et matrox kort.. Skulle gjerne hatt et som klarte spill, da hadde det blitt mange lange kvelder her.. =)

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har hørt så er 3xlcd skjerm fett i en periode og kult å se på, men det funker DÅRLIG i spillsammenheng,,,,,ikke spør meg hvorfor jeg har hørt det samme svaret fra alle jeg kjenenr som har prøvd det....du blir mere forvirret i spillet og så vidt jeg vet er det KUN matrox sine opherlia kort som støtter 3 skjermer, men så er det også det at max oppløsningen (2048x1536) blir delt p åde 3 skjermene så du vil da oppnå 682x512 oppløsning per skjerm...og det er ikek akkurat noe å skryte over........jeg ville heller gått for 1 stk STOR lcd skjerm istede :wink:

Lenke til kommentar

Er riktig at det kun er Pharelia kort som støtter tre skjermer, men man bruker bare flere skjermkort istede.. Så får man 3D ytelse også.. =)

Det med oppløsningen stemmer ikke helt.. Jeg har en 19" og to 17" og de skjører individuelle oppløsninger.. 19" har 1600*1200 og 17" har 1200*1024..

Når det gjelder spill så kan det stemme at man blir forvirra, men det er jo snakk om vaner.. Så fort man blir vant til det er det nesten ikke mulig å øeve uten.. =)

En siste ting. 19" LCD kaller jeg en STOR skjerm!!

Lenke til kommentar

vel kankje det ja ;-) har en 20,1" selv....tenkte også på det med 3 skjermer, men det er 1 ting jeg ikke liker med dem....alle slcds kjermer har jo en sånn kant utenfor selve skejrmen....og 1 + 1 sånn kant når du setter skjermen opp mot hverandre da blir det et skille mellom skjermene på 3-4 cm om ikke mere...det synest jeg ødelegger helheten i bilde...det blir liksom 2 skiller som gjør at ihvertfal jeg mister en del av følelsen av 180 graders spillefrihet........ :roll:

Lenke til kommentar
Intet problem.. =) Sålenge det ene skjermkortet er et PCI kort kan du sette inn så mange du vil.. Nesten... I 2000 er det en begrensning på 8 skjermer tror jeg... Eller så var det i 98.. Det står i flere poster her ihvertfall.. =)

Men, tilbake til spm ditt.. Man trenger ikke et matrox kort.. For min del ville jeg unngått det.. De er ikke bra til stort annet enn visning av OS.. Litt overdrevet selvfølgelig..

Så jeg ville nok satset på oppsettet ditt ja.. Nesten så jeg sikler litt her.. :p

Alt du trenger er å sette PCI kortet til primary i bios så innstallerer du drivere og koser deg med en digert skrivebord etterpå.. =)

Har det selv, men jeg bruker et matrox kort.. Skulle gjerne hatt et som klarte spill, da hadde det blitt mange lange kvelder her.. =)

Hei du er har gikk det mest interessante svaret her, hvordan og hvilken oppsett anbefaler du? kanskje ka du kan gi litt mer spesifikk informasjon?

takk

Lenke til kommentar

tvilsome greie der, selv om den ba kult.

Hjemmelaget? for ikke aa snakke om den "billige" prisen, jeg kunne jo for kjøpt 6 x 19" i komplett for den prisen der...

Ja herregud det der er jo så dyrt at der nesten er morsomt å se på....hvem i all verden kan være så dum å gi 45000 spenn for 3x19" skjermer..... :o Du får jo en 50" plasma tv for den prisen i utlandet :p

Nei jeg stemmer fremdeles på 1 stk stor og god skjerm istede for 3 :wink:

(Det er dessuten ikke mange spill som støtter 3 skjermer da) :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...