Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor vil ingen ha meg?

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 22 år. Jeg har aldri hatt kjæreste og begynner mer og er å tenke at det er noe feil med meg. Men jeg veit ikke helt hva.

Det første jeg tenker på er at jeg ikke er pen nok. På en god dag føler jeg meg veldig pen, på en dårlig føler jeg meg stygg, så jeg tror jeg er veldig gjennomsnittlig. Jeg er ikke tykk eller tynn, men har kanskje litt ekstra, ikke mye altså, sunn vekt, men litt u-tynn.

Jeg ser jeg at jenter med normalt utseende og dårligere får seg kjæreste. Og smålubbne jenter kan godt få en kjæreste som virker helt super.

Så tenker jeg at det er noe galt med personligheten min. At jeg kanskje framstår som usikker. Men er det noen måte å vite dette på? Jeg prøver alltid å være hygglig, høflig og kan godt spøke. Jeg har masse selvironi og føler meg ikke redd. Jeg er smart, men jeg kan kanskje virke litt dum, siden jeg er litt klønete. Kanskje denne klønetheten kommer ut som noe annet? At jeg oppfattes som uspiselig eller noe? Jeg prøver å ikke skade noen og jeg vil virkelig ikke være noen bedreviter. Jeg kommer ellers ganske lett i snakk med folk (spesielt andre jenter da) og ingen har noen gang sagt et stygt ord om meg (som jeg veit om).

Så tenker jeg at det kanskje er fordi jeg oppfører meg barnslig eller barnlig. Jeg er ikke spesielt flørtete og jeg er ikke spesielt jålete. Jeg veit ikke hva jeg kan gjøre med dette? Late som helt til det faller meg naturlig?

Det kan også være at jeg har hatt tre år med ustabil psyke. Jeg var helt "borte" i depresjon fra jeg var 17 til 20. De siste to åra har jeg tatt videregående og kommet litt på plass. Jeg har alikevel ikke vært mye ute blant folk. Eller, i det siste har det vært mer, gasnke mye siden jeg har fått meg jobb og jeg ofte blir bedt med på et eller annet en gang i uka. Men kanskje enser gutter at jeg er litt utafor på en eller annen måte? Eller at jeg er "dårlig vare"? Men jeg tror jeg framstår (og er nå) friskere, gladere og mer sprudlene enn de fleste andre. Eller kanskje jeg må opparbeide meg bedre sosialefe ferdigheter?

Eller er jeg for lite frampå? Jeg flørter ikke, med mindre jeg er veldig interessert og gutten er veldig på meg (noe som bare har hendt et par ganger, men det ble aldri noe for vi utvekslet ikke nummre og sannsynligvis så likte ham meg kanskje ikke alikevel?) Hvor frampå skal jeg være? Jeg er veldig reservert, høflig, men tør ikke nærme meg på en annen måte. Jeg prøver. Men hvis jeg først vil prøve så tør jeg ikke. Jeg kan småerte gutter, men da ofte gutter jeg føler meg veldig trygg på og da på en vennskaplig måte.

Jeg veit virkelig ikke hva som er "galt". Jeg mener ikke å poste dette får å få medynk eller for å si at jeg er fin, for det føler jeg ikke at jeg er :( Men det hadde vært fint hvis noen av dere kunne gi meg tips eller noe sånt :) Beklager at det ble så langt forresten ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok ikke noe i veien med deg og det er ikke unormalt å ha litt problemer eller å ha hatt problemer med psyken. Litt uflaks er vell ikke det samme som at ingen vil ha deg? Kjør på, finn deg en tulling å more deg med.

Lenke til kommentar

Vel. Usikkerhet har du i hvertfall nok av. Hvis du møter noen du liker og gjerne vil bli bedre kjent med så kan du ikke vente og håpe at den personen plutselig hopper på deg med blomster og middag for 2. De aller fleste gutter har ikke noe imot jenter som er litt frempå. Litt fysisk kontakt er heller ikke dumt. Klemmer, lange blikk og liknende er ting som er kjekke for å vurdere interesse før du forsøker å gå videre.

Men du må ihvertfall legge fra deg den negative tankegangen om at det er deg det er noe feil med. Tenk heller slik at du ikke har møtt noen som helt passer deg enda. Plenty of fish in the sea. Du må bare finne den du passer sammen med blant alle de andre.

Lenke til kommentar

Er ikke noe gale med deg. Men visst du ønsker en kjæreste, så bør kanskje du selv ta intiativet. Så er jeg sikker på at du finner en - vær helt deg selv - og spørr hvem du ønsker, om dere skal ta en tur på kino eller lignende...

...du får nok napp. Men er ikke lett å få napp, visst en omtrent ikke fisker i det hele tatt. Fisk litt mer enn du gjør, så får du napp skal du se. Men trenger ikke være utålmodig, for det er nok av fisker, og livet er på tiår på tiår på tiår.

Lenke til kommentar

Jo, jeg kan prøve å ta mer kontakt selv. Men jeg er ikke så glad i å gå på byen, så det blir ikke så mye "sjekking". Og de gangene jeg er på byen og en gutt kommer å snakker med meg så er det jo ikke sikkert jeg er interessert. Kanskje det også er der problemet ligger. Jeg tar ikke kontakt fordi jeg ikke er interessert. Jeg tenker at det ikke er vits i å ta kontakt med mindre jeg er forelsket eller noe sånt. Eller hva er vanlig med tanke på sånt? Forelskelse og så mer flørt og eventuelt date eller lignende? Eller motsatt? Jeg høres sikkert dum ut, men jeg er litt utrent ;)

Det har jo vært gutter opp gjennom åra som har vist interesse, man da har ikke jeg vært interssert. Og jeg har bare forelsket meg en gang i løped at de siste to åra, og da turte jeg ikke ta kontakt. Er det sånn at man ofte blir sammen uten den store kjærlighten? Og hvordan skal man gjøre det da? Flørte med alle som man liker? Og så oppstår det bare følelser etterhvert?

Kanskje jeg bare er kresen? Hmm... Men det gjør jo egentlig ikke saken noe bedre :p

Lenke til kommentar

1. Stell deg

2. Dra på byen

3. Smil og skap god stemning

= sucsess!!!!!!

Eller gjør som flere av oss andre og bruk nettet, utrolig hva man får gjort via det.

Spesielt fint for de av oss som ikke liker å "dra på byen" ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

1. Stell deg

2. Dra på byen

3. Smil og skap god stemning

= sucsess!!!!!!

Eller gjør som flere av oss andre og bruk nettet, utrolig hva man får gjort via det.

Selvsagt! Regel 1 og 3 gjelder da fortsatt ;)

Lenke til kommentar

So true.

Hadde det helt likt som deg, TS, og fant meg ikke kjæreste før jeg var veldig nærme 24 år gammel. Og ja, det var på nettet. Diskusjon.no, for å være spesifikk. :fun:

Lenke til kommentar

Slik tankegang er veldig vanlig blant de som ikke har hatt noen kjæreste før. Du er trolig ikke den eneste. Jeg vil råde deg til å ikke tenke så mye på "er jeg bra nok for en gutt eller ikke", men heller begynne med deg selv. Er du bra nok for seg selv?

Lenke til kommentar

So true.

Hadde det helt likt som deg, TS, og fant meg ikke kjæreste før jeg var veldig nærme 24 år gammel. Og ja, det var på nettet. Diskusjon.no, for å være spesifikk. :fun:

Whoo?

Lenke til kommentar

Slik tankegang er veldig vanlig blant de som ikke har hatt noen kjæreste før. Du er trolig ikke den eneste. Jeg vil råde deg til å ikke tenke så mye på "er jeg bra nok for en gutt eller ikke", men heller begynne med deg selv. Er du bra nok for seg selv?

Also true.

Det var ikke før jeg likte meg selv godt, at jeg følte meg ordentlig klar for kjæreste. Og det var også først da at beilerne kom, for å si det på den måten.

Whoo?

Anonym programmeringsmann ingen i denne delen av forumet aner hvem er. :p

Lenke til kommentar

Also true.

Det var ikke før jeg likte meg selv godt, at jeg følte meg ordentlig klar for kjæreste. Og det var også først da at beilerne kom, for å si det på den måten.

Whoo?

Anonym programmeringsmann ingen i denne delen av forumet aner hvem er. tongue.gif

Anonym programmeringsmann, hahahah! Dagens beste.

Lenke til kommentar

Menn er forferdelig enkle. Om han åpner en samtale med deg på byen eller på fest er han sannsynligvis interressert.

Ja dette er helt rett og menn har også, må jeg legge til, kun de beste intensjoner for øye. Dette gjelder for så godt som alle menn. Har han ikke Rohypnol i drinken din eller kloroform kluten klar så er han helt klart en du kan beholde.

Endret av -Void-
Lenke til kommentar

Det er vel en sannhet med modifikasjoner. Er nok av menn der ute som kun er interessert i one night stands. Spørsmålet er jo hva slags forhold man er ute etter. Om man er ute etter noe mer permanent er kanskje ikke utestedet på fredag og lørdags kveld rette tid og sted. Derimot ville jeg tro man heller finner emner for langtidsforhold ved å engasjere seg i aktiviteter og hobbyer.

Lenke til kommentar

Takk for svar og støtte. Det er veldig fint å få deres tanker rundt dette. Også godt å høre at det fremdeles er muligheter for meg ;) Og at det kommer når det kommer, virker det som.

Jeg er nok ikke uten etter one night stands nei. Hehe. Er det noen lett måte å merke om det er alt han er ute etter?

Jeg er nok ikke den store nettdateten, spesielt hvis vi snakker om å joine sukker.no eller lignende.

Å aktivisere meg mer i hobbyer og prøve å finne noen der høres lurt ut. Å ha samme interesser er jo et godt grunnlag :) Og om ikke annet så koser jeg meg i prosessen

Så det dere mener er at gutter som aktivt snakker med meg eller tar kontakt på byen eller fest er han ofte interessert? Det er muligens her "feilen" delevis ligger; jeg greier ikke se på en gutt når han liker meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...