Geir Einar Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Looking good men en ting? sveiser du med elektrode? Lenke til kommentar
christhenoob Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 Looking good men en ting? sveiser du med elektrode? Jeg ble fortalt i dag at dette er MIG sveising. Bruker ikke gassflaske ved siden av, ettersom jeg bruker gassfylt sveisetråd. Funker forsåvidt greit. Kan ikke sammenligne med TIG eller annen form for sveising, da dette er eneste måten jeg har brukt Lenke til kommentar
Geir Einar Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 ok bare lurte siden sveisen så veldig grov ut på skola bruker vi Halvautomat, Elektrode og gass sveiseing er morro og sveise ! Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Hvorfor så lang en skrue? Ellers var jo det en grei måte å feste "glide-anordningen" til rammen uansett Jeg regner med at du har noen måltegninger på lur et eller annet sted, hvorfor ikke legge ut dem også? Lenke til kommentar
Nudel Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Håper du skjønner at det veggfestet der ikke er sveiset enda? Håper du skjønner at sveising er seriøs business! Igjen.. Beklager. Ser bra ut, men hvordan forhindrer du å slite av lakken når skjermene skal kunne slide på den måten? Lenke til kommentar
christhenoob Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 Hvorfor så lang en skrue? Ellers var jo det en grei måte å feste "glide-anordningen" til rammen uansett Jeg regner med at du har noen måltegninger på lur et eller annet sted, hvorfor ikke legge ut dem også? Jeg har nok et par måltegninger som har blitt skrablet ned på et og annet kladdeark. Desverre ingen å vise frem! Håper du skjønner at det veggfestet der ikke er sveiset enda? Håper du skjønner at sveising er seriøs business! Igjen.. Beklager. Ser bra ut, men hvordan forhindrer du å slite av lakken når skjermene skal kunne slide på den måten? bra spørsmål!! Jeg er usikker, men tror faktisk jeg skal la vær å lakkere på toppen av røret som skal holde skjermene. På den måten slites ikke lakk av, og skruene kan festes i stativet uten å slite av lakk de heller. For de få som kanskje ventet det, så er det ingen update i dag! Men:O Stoor update i morgen, da skal alle skjermene testes (henges på), hele stativet skal slipes, og siste endringer gjøres hvis det trengs. Lenke til kommentar
janingar Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Stilig prosjekt og ser veldig profft ut Gleder meg til å se det ferdige resultatet. Smart løsning å la festene for side-skjermene kunne justeres og er vel også praktisk dersom skjermene senere skal byttes ut så det går an å få justert nye skjermer også. Skal følge med. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Hvorfor så lang en skrue? Er jo greit å ha noe å ta i hvis man skal stramme dem Lenke til kommentar
christhenoob Skrevet 6. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) UPDATE I KVELD :O Psst! Stativet er ferdig Endret 6. mai 2010 av christhenoob Lenke til kommentar
KKake Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Heftig stativ da. Gleder meg til å se det ferdiglakkede resultatet. Lenke til kommentar
christhenoob Skrevet 6. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Update nr.4 er her!! Endret 6. mai 2010 av christhenoob Lenke til kommentar
KKake Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Sick resultat til nå! Det eneste jeg har så utsette er at stativet ble litt høyt. Ellers ser jeg enda mer frem til resultatet! Du har samme skjermer som meg btw. Lenke til kommentar
christhenoob Skrevet 6. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2010 Sick resultat til nå! Det eneste jeg har så utsette er at stativet ble litt høyt. Ellers ser jeg enda mer frem til resultatet! Du har samme skjermer som meg btw. Jepp.. Tror nok jeg skal kutte det ned litt til før det sendes til lakkering! Ja disse skjermene er fine til multi-monitoring de Lenke til kommentar
KKake Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Ja, er ganske tynn og grei ramme på dem. Har bare en selv jeg da, klarer meg fint med det. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Oooo, looking good! Hadde virkelig ikke skadet med et sånt oppheng her heller. Eneste jeg har å utsette på er som KongKake sier, det virker da veldig høyt? Synes skjermene mine står bra på pulten her når de er 6-7cm over pulten Og nei, burde ikke være noe problem med den strømpadden der, skjermene trekker vel ~100W og en normal strømpadde klarer 2500W. Lenke til kommentar
christhenoob Skrevet 6. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Oooo, looking good! Hadde virkelig ikke skadet med et sånt oppheng her heller. Eneste jeg har å utsette på er som KongKake sier, det virker da veldig høyt? Synes skjermene mine står bra på pulten her når de er 6-7cm over pulten Og nei, burde ikke være noe problem med den strømpadden der, skjermene trekker vel ~100W og en normal strømpadde klarer 2500W. Takk takk Det er helt klart at skjermene henger altfor høyt over pulten. Får endre på dette over helgen, så sendes stativet til lakkering etter det Herlig at strømpadden holder btw! Endret 6. mai 2010 av christhenoob Lenke til kommentar
weebl Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 ser veldig bra ut! men alt for høyt stativ ja og drit helt i den siste skjermen du... Å ha den over er i alle fall ikke en løsning Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Ser veldig bra ut, har lyst på et sånt selv, du skal ikke bare begynne å masseprodusere disse da ? Hvis du får til ville jeg ha lodda alle ledningene til skjermene til en ledning, for sånne kontakter finner man lett igjen hvis man skal flytte skjermen å bruke den til noe annet. Lenke til kommentar
christhenoob Skrevet 7. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2010 ser veldig bra ut! men alt for høyt stativ ja og drit helt i den siste skjermen du... Å ha den over er i alle fall ikke en løsning Takk takk Jepp.. det skal kuttes Må si meg enig der, det blir for mye å sette på enda en skjerm over midten her. Ser veldig bra ut, har lyst på et sånt selv, du skal ikke bare begynne å masseprodusere disse da ? Hvis du får til ville jeg ha lodda alle ledningene til skjermene til en ledning, for sånne kontakter finner man lett igjen hvis man skal flytte skjermen å bruke den til noe annet. Masseproduksjon blir det ikke, men kan alltids lage noen fler hvis interessen for det er stor. Når du sier lodde alle ledningene om til 1, mener du da 1 strømledning som har 3 "uttak" som går til skjermene? Kan ihvertfall prøve meg på det Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Mener mer eller mindre enten lodde eller bruke en sukkerbit og feste alle ledningene til 1 kontakt i steden for den splitteren du har nå som gjør det mere rotete med masse ledninger og greier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå