Gå til innhold

Utdanne seg som Ambulansearbeider utenom VGS.

olufs

Anbefalte innlegg

Jeg går nå Data og Elektronikk, og har egentlig veldig lyst til å utdanne meg som en Ambulansarbeider, men jeg vil ikke gå igjen noen år her, skal fortsette 3. året og så påbygning.

Så jeg lurer på om det er noen annen måte å bli vanlig ambulansearbeider og er det mulig å ta den utdanningen i Forsvaret for så å jobbe i det sivile?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ambulanseutdannelse fra forsvaret, men vet ikke om det er mulig å få lenger.

Jeg tok min på Lahaugmoen, men den er jo nedlagt.

Du får ta en telefon til forsvaret og spørre.

Det er vel det beste tipset jeg kan gi deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan ta det som privatist f.eks hos NKI

Er eigentleg berre å søke jobb som ufaglært og etter nokre års praksis så kan du ta teorien.

Ein stor del av dei ansatte i ambulansetjenesten i dag jobber eller har jobba som ufaglært.

Om eg ikkje tar feil så held det at ein av ambulansearbeiderane er utdanna og autoriserte, den andre personen kan være ufaglært som tar order og gjer det han/ho får beskjed om.

Mange som starter som f.eks rein ambulansesjåfør, ambulansesjåføren er den som har minst med pasienten å gjere sidan han/ho må ta seg av kjøyring til og frå skadestedet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så jeg kan bare se etter ledig stillinger i ambulansene og søke på denne, selv om jeg ikke har NOE somt helst relevant utdanning? Kan jeg ta 160 kurs uten å være ansatt?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Så jeg kan bare se etter ledig stillinger i ambulansene og søke på denne, selv om jeg ikke har NOE somt helst relevant utdanning? Kan jeg ta 160 kurs uten å være ansatt?

På forhånd takk.

Er vel ikkje noke krav om at du må ha jobb i ein nødetat for å ta 160 lappen, er vel berre at det er lettare å bli prioritert om du har ein jobb der du trenger lappen.

Dei nøyaktige detaljane rundt dette har eg desverre ikkje, så det beste er nok å ta ein telefon for å høyre korleis ambulanseselskapet forheld seg til nyansatte utan formell utdanning. Kanskje dei har eit slags mentor opplegg slik at du blir tredjemann på vogna for ei periode til du har fått tatt 160 lappen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...