spetwols Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 yo Har ett Nikon D3000, jeg fikk til Jul. Tatt en del landskaps bilder, men vil gjerne prøve meg litt med macro bilder nå. Er standar objektiv på den, 18-55. Så når jeg skal ta bilde veldig nærme blomster osv så går det cheiz. Noen som har et tips til et objektiv til meg ? Så billig som mulig, men også bruktbart da så klart. Takk for svar. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Viss du kan kjøpe brukt og klarer deg uten autofokus (er egentlig ikke så mye vits med autofokus til makro) ville jeg ha fulgt med på bruktmarkedet på foto.no etter en Nikon 60mm f/2.8 AF-D Micro. Lenke til kommentar
se# Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Fant ikke noen virkelig billig makro for Nikon, men du kan jo prøve å finne brukt som ble foreslått i forrige(?) innlegg. Rimeligste nye var faktisk en Tamron telezoom som ser ut til å gi deg ca 1:2, men jeg vet ikeom du får autofokus med denne på en D3000, kavliteten er sikkert ikke så fantastistk heller. Sjekker du i prisguiden er det ikke så vanskelig å få en oversitk over hva som finnes. Det rimeligste skikkelige makroobjektivet jeg fant var en 50mm Sigma. Her er søket jeg brukte. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Sigma 50mm fungerer bra, og den kan du ta med deg til FF en dag og. Er litt kort av og til da. Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 2. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2010 Takk for svar! Da trur jeg går for et brukt ett. Skal titte på foto.no nå! Lenke til kommentar
arela Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Jeg brukte bl.a et AF-D 60mm da jeg hadde D300, men solgte det da jeg syntes den gamle 55mm manuell fokus var bedre å bruke. Nikkor 55mm (f/2.8 eller f/3.5) går bare til 1:2 i forstørrelse, men det holder til det meste, og så er det bare å sette på mellomringer el. om en trenger mer. Disse objektivene er billige brukte, lette og solide. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå