toth Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Halloi. Flottøren til tankmåleren på konebilen var skral. Den virka, men hadde for dårlig flyeevne til å komme opp. Så jeg brukte ståltråd til å feste på en isoporbit pakket i plast. Dårlig idé, eller helt ok? Vil isoporen/plasten løse seg opp og skape problemer, f.eks? Bør jeg ta den ut snarest? Bonusspørsmål: Selger visste ikke om/når regreim var bytta, vi snakker om en 92 peugeot 106 som har gått 115000. Noen som kjenner intervallen på denne? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Hvis isoporen begynner å smule nedi bensinen og blir smeltet i sylindrene så kan du være i store problemer. Lenke til kommentar
toth Skrevet 2. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2010 Det tenkte jeg og.. En kamerat av meg derimot som er mekaniker(riktignok flyvåpen), mente at om Den løste seg opp ville ikke de små mengdene ha noe å si, og at om den smuldret og kom inn i systemet, ville den komme i så små porsjoner(den vil jo alltid flyte øverst i tanken), at en liten isoporkule i ny og ne bare ville smelte/gå opp i røyk instantly i sylinderen, uten å skape trøbbel. Jeg er ikke helt sikker selv.. Lenke til kommentar
Frank Stokke Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Hvordan skulle denne "kulen" passere både sil på bensinpumpen, bensinfilter og innsprøytningsdyse? Lenke til kommentar
toth Skrevet 2. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2010 Du sier noe.. MAO vil den største faren antagelig være at isoporen tetter bensinfilteret? Dog er isopor så høy andel luft at det nesten vel bare vil fungere som ekstra filter..? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Jeg ser ingen grunn for at det skal kunne passere drivstoffilteret, men det vil naturlig nok tette filteret dersom det blir mye av det (og det skal nok ikke så mye til for det). Kan være at det står drivstoffpumpe før filteret, men lite sansynlig at den tar skade av det med mindre drivstoffet passerer igjennom veldig små rør. Dersom drivstoffilteret er ødelagt i noen grad kan det selvsagt passere, men da vil det tette dysene fremfor å havne i sylindrene. Havner det noe i sylindrene via dysene fra drivstoffsystemet er det nok totalt ufarlig fordi de partiklene må være ufattelig små for at det skal skje. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Plast i bensin ja. Har du et plastkrus tilgjengelig? Fyll det med bensin. Ute. Resultatet er trist plast. Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Hmm, jeg trodde isopor løste seg opp i bensin jeg. Men jeg har tatt feil før en gang jeg husker jeg. Men da hadde jeg rett alikevel viste det seg. Endret 4. mai 2010 av H.M.Kongen Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Plast er et petroleums-produkt, så kan godt stemme det. Lenke til kommentar
toth Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 Tenker selv at plast er sårbart for bensin, men på den annen side består jo 98% av flottøren av plast.. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Denne plastypen tåler bensin. Vanlig plast gjør ikke det. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Om det er snakk om vanlig isopor så løyser det seg opp nærmast umiddelbart ved kontakt med bensin. Så om dette er tilfelle så har skaden allereide skjedd. Men eg trur ikkje så små mengder oppløyst isopor vil ha so stor betydning, isopor er eit petroliumprodukt som er brennbart så små mengder har sikkert ikkje større betydning en andre ureinheiter i bensinen (som f.eks olje). Blir det mykje isopor i bensinen så får du ei tjukk og klisette væske som også går under namnet napalm, men andre ord noke du ikkje vil ha for mykje av i motoren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå