indahla Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Jeg har ett LyCOM PE-103 - Diskkontroller - SATA-300 - PCI Express x1 kontrollerkort og en WD 2TB disk. Trenger jeg SATA-300 kabler, eller holder det med SATA-150 ? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 (endret) Sata-300 er bakoverkompatibel så det går fint med gamle disker og kabler. Endret 2. mai 2010 av vidarkri 1 Lenke til kommentar
indahla Skrevet 2. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2010 Men trenger jeg SATA-300 kabler? De er dyrere enn SATA-150.. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Er NØYAKTIG samme kablene som brukes, ingen forskjell. Eneste forskjellen på kabel og pris skal være SATA og SAS, men disse kan ikke brukes om hverandre, det vil si du kan ikke plugge en SATA disk på en SAS kabel eller omvendt. 1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Er NØYAKTIG samme kablene som brukes, ingen forskjell. Eneste forskjellen på kabel og pris skal være SATA og SAS, men disse kan ikke brukes om hverandre, det vil si du kan ikke plugge en SATA disk på en SAS kabel eller omvendt. Som 007 påpeker det er ingen forskjell. Sata standarden er lagd både bakover og fremover kompatibel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå