Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mulig å se video i bilen uten at den er på?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å skaffe meg en 1Din spiller med skjerm, og lurte på hvor mye batteriet vil klare/hvor lenge det vil klare å spille av film(har i tillegg en 4x150w forsterker og en 2x300w).. tanken er å se på litt serier når jeg er på utenlands turer, og å ha bilen på i 40min virker litt unødvendig.. er dette noen som er lurt eller kan jeg bare glemme det?

Kanskje et dumt spørsmål?

EDIT:

Hvordan finner jeg ut av hvor mange amper forsterkeren min trekker? Er det bare Amper = Watt/Volt(12V) ?

Endret av jacoobholm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er jo hvor stort batteriet er og hvor mye strømt du trekker. Med en liten skjerm og spiller vil jeg tro det er stereoannlegget som trekker mest. Det du gjør er da å måle strømmen med ett amperemeter. Og så kan du regne ut hvor lenge det varer sånn ca. Hvor mange amperetimer batteriet ditt kan levere står sikkert på. I verstefall kan du jo kjøpe deg ett ekstra batteri som du plaserer i bagasjerommet eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er jo hvor stort batteriet er og hvor mye strømt du trekker. Med en liten skjerm og spiller vil jeg tro det er stereoannlegget som trekker mest. Det du gjør er da å måle strømmen med ett amperemeter. Og så kan du regne ut hvor lenge det varer sånn ca. Hvor mange amperetimer batteriet ditt kan levere står sikkert på. I verstefall kan du jo kjøpe deg ett ekstra batteri som du plaserer i bagasjerommet eller noe sånt.

Stemmer.. Men et amperemeter vil regne ut amperen som forsterkeren trekker idet jeg måler? For å regne ut maks så bruker jeg 12V? Watt = A x V

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...