Andreashe Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Hei Vurderer å overclocke min I7 920. Har aldri gjort dette før, så noen tips hadde vert fint. Jeg har lest i nesten hele dag på forums om overclocking og lignende, men har ikke kommet fram til en konklusjon om hvordan. Jeg har Intel stock vifte som ikke er så bra til overclocking, men vurderer å kjøpe H50'en. Målet mitt med overclocking er vell rundt 3,5 ghz vis det er muligt. Hardware: CPU: I7 920 HK: Evga X58 SLI LE RAM: OCZ Platinum XTC DDR3 1600MHz 6GB KIT Vis du trenger mer informasjon, så bare spør. Håper på positive svar Mvh Andreashe Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Du kan jo begynne her: Core i7 Overclocking Guide For Beginners Jeg fikk lett 3.36GHz på i7 920 med stock fan ved å følge denne (første eksempel) ... Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 (endret) jeg kjører 4.0 med V8 luftkjøler (byttet viften til en kraftigere) som funker ok men støyer litt, kikket på H50 selv som skal være bra kjøling til en ok pris. Endret 2. mai 2010 av cruzader Lenke til kommentar
Andreashe Skrevet 2. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2010 For et sammentreff Helsten2, det er den jeg har lest på idag Såå, jeg kan fint OC'e til 3,36ghz med stock vifte? Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Vel, jeg kan jo ikke garantere det ... alle CPUer er jo forskjellige. Jeg har testet med Prime95 over natta og det gikk greit. Max temp lå på rundt 90C under denne testen. Har brukt oppsettet (med OC) i ca. 6 måndeder uten kræsj (men jeg er ingen "gamer") Lenke til kommentar
Andreashe Skrevet 2. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2010 Ok. Jeg er gamer Hvis eg kjøper en ny vifte, å bruker den guiden skal det vell gå (Får vi håpe) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå