Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Defekt prosessor i dobbeltkjerneprossesor

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte for en tid tilbake siden en asus M70v. Har hatt endel problemer med at den henger seg opp støtt og stadig, hvor lang tid det tar varierer men det tar ikke veldig lang tid. Har merket at om jeg åpner et spill så fungerer den fint helt til jeg eventuelt alt tabber ut i windows, om jeg ikke tabber tilbake til spillet raskt nok så henger den seg. Når den først har hengt seg er eneste muligheten jeg har å starte pånytt med av/på knappen.

Jeg prøvde nå å legge til en kommando i boot.ini fila slik at windows nå kun laster på en prossessor isteden for dualcore, dette ser ut til å ha hjulpet og jeg regner da med at problemet ligger i en av prosessorene.

Uansett...det jeg lurer på er om det for meg vil ha noe å si at jeg kun kjører en kjerne? Eller om jeg taper endel ytelse i f.eks spill.

PCen brukes til:

Spill

random surfing

skole(word, powerpoint o.l)

downloads

se film og serier

Bruker den altså ikke til bilde/videobehandling og andre heavyduty tasks som jeg har hørt rykter om at er den type oppgaver man virkelig trenger flere kjerner.

Dette er altså maskinen det er snakk om:

http://www.notebookcheck.net/Review-Asus-M70V-Notebook.14432.0.html

Skjønner såklart at jeg jo "burde" sende inn pcen til support, men om denne feilen strengt tatt ikke har så mye å si for det jeg bruker pcen til så vil jeg helst slippe. Om det uansett anbefales å sende, hvor lang tid vil det isåfall ta å sende den inn og få den tilbake? Lite lyst til å sitte for lenge uten pc :p

På forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...