EivindS_ Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Det er mulig ja. Du trenger kortet, heatsink, sli-broen (kabel til å koble de to korta sammen) og kjølepasta om du gjør dette selv. Kommer ikke på annet. Dette gjelder bare på X8100 da. Lenke til kommentar
Egglingen Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 tror jeg er veldig enig i tankegangen din der... tror ikke fps har så veldig mye å si for meg... da det også må nevnes at jeg ikke har sett så veldig bra gamere med skyhøye fps... Lenke til kommentar
Bjoelland Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 Oisann, se her ja! Her var da aktivt! Leste meg litt nedover, Thomit, tror du PCen min kommer til bli noen problemer med? Første inntrykk når det gjelder innmaten jeg har bestilt? CPU noe flaske hals? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Oisann, se her ja! Her var da aktivt! Leste meg litt nedover, Thomit, tror du PCen min kommer til bli noen problemer med? Første inntrykk når det gjelder innmaten jeg har bestilt? CPU noe flaske hals? Nå er det ikke opp til meg å garantere noe for hverken Clevo eller Multicom, men av det jeg har lest meg til fram til nå, så fungerer X8100 som den skal. Ikke så rart det; Clevo har mange års erfaring i å konstruere ytelsesmonstre av noen bærbare. De vet hva de gjør. CPU kan uansett bli en flaskehals, på spill der prosessoren er viktig - men noe sånt som at prosessoren er for svak til å håndtere SLI - det er sprøyt. Lenke til kommentar
Bjoelland Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 Meget beroligende svar! Gleder meg sinnsykt til å få laptopen! Lenke til kommentar
Egglingen Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Meget beroligende svar! Gleder meg sinnsykt til å få laptopen! skjønner deg;) tror jeg går for noe av det samme, bare uten sli;) har bare en forestilling om at det ikke er verdt pengene... Lenke til kommentar
Bjoelland Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 Smak å behag! Tenkte jeg like godt skulle invistere i et beist som jeg har i et par år. Så slipper jeg å bytte ut hvert år som jeg har gjort til nå. Plus jeg er ein sucker for grafikk Lenke til kommentar
thomit Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Dersom SLI ikke "faller i smak", vil jeg anbefale å se på Clevo W870 eller Asus G73. Dersom man trenger en lett flyttbar workstation til å ta seg av de virkelig tunge oppgavene, og samtidig vil ha høy spillytelse, så er det D900F som gjelder. Gidder man å vente, så kan man muligens få sjansen til å slå to fluer i ett smekk; Det går rykter om at den neste versjonen av D900 vil få Intel 6-kjerners desktop prosessor og mobilversjonen av Nvidia GTX 480 (Fermi) ... med SLI mulighet ... Jeg tror det når jeg får se det. Lenke til kommentar
Egglingen Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Dersom SLI ikke "faller i smak", vil jeg anbefale å se på Clevo W870 eller Asus G73. Dersom man trenger en lett flyttbar workstation til å ta seg av de virkelig tunge oppgavene, og samtidig vil ha høy spillytelse, så er det D900F som gjelder. Gidder man å vente, så kan man muligens få sjansen til å slå to fluer i ett smekk; Det går rykter om at den neste versjonen av D900 vil få Intel 6-kjerners desktop prosessor og mobilversjonen av Nvidia GTX 480 (Fermi) ... med SLI mulighet ... Jeg tror det når jeg får se det. og hvor har du hørt det... høres ut som himmelen Lenke til kommentar
thomit Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Samme forum som jeg linket til. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Jeg tviler på at man får SLI i D900. Etter 18"eren kom, har Clevo aldri gjort SLI en mulighet i D900. Håper jeg tar feil da, hadde vært utrolig fett med I7 980X og dual GTX 480M Trenger en ufattelig stor strømadapter da! Lenke til kommentar
thomit Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) Jeg tviler også, spesiellt når man ser hvor mye strøm GTX 480 desktop trekker... for ikke å snakke om varmen. Men ... folk var sterkt tvilende da ryktene gikk om den forrige versjonen av D900 gikk også - med quad desktop prosessor og 2 x 9800GTX kort. Og fikk hakeslepp da den faktisk kom... Jeg kommer ikke til å spare, for å si det sånn. Men 1 GTX480 er nok Endret 5. mai 2010 av thomit Lenke til kommentar
Bjoelland Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 Da var pcen i hus! Fantastisk maskin! Angrer ikke litt på kjøpet! Lurte bare på en ting: Hvordan fungerer turbo boost funksjonen til I7-820QM? Jobber den selv eller må jeg installere noe ekstra? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Den fikser det selv. Bare legg inn alle driverne som følger med på Cd'n. Og gratulerer med beistet PS: Og prøv å unngå å bli litt lei deg når du oppdager at X8100 vil kunne fås med GTX 480M grafikkort om ca. en måneds tid ... Endret 27. mai 2010 av thomit Lenke til kommentar
Bjoelland Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 SWEET! Takk for det! Testa litt med crysis i går! Kjørte alt på fullt med meget kurant fps! Ingen drop eller noe! Likte ikke så godt AAx innstillingene, men pytt på! Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Ikke alle som har råd til slike kort =) Frister så sykt å "ta" seg råd når de kommer på markedet. Har litt lyst på den nye W880CU. Skal du oppgradere om det lar seg gjøre thomit? 352 cuda-cores er jo vanvittig! Nesten 3 ganger det GTX 280/5M har! + GTX 480M er GDDR5. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Næh. Ikke til den prisen Nvidia har lagt seg på. Det holder jo egentlig til mitt behov, det kortet jeg har. Det er jo heller ikke sikkert at det bare er å putte et GTX 480M rett inn - det trengs kanskje ny heatsink og ny PSU også, + flashing av BIOS. Det er ikke helt klart ennå. Så nei, "æ står han av", som de sier nordpå. Et Quadro FX3800 er egentlig mer fristende, for min del. Men hvis jeg hadde vært på utkikk etter ny maskin i dag, så hadde en X7200 fristet veldig, men med et enkelt GTX 480M. SLI er ikke noe for meg. Eller kanskje en W880 - men da tror jeg at jeg ville ha savnet kraften fra en desktop prosessor. Muligens. Endret 27. mai 2010 av thomit Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Dersom SLI ikke "faller i smak", vil jeg anbefale å se på Clevo W870 eller Asus G73. Dersom man trenger en lett flyttbar workstation til å ta seg av de virkelig tunge oppgavene, og samtidig vil ha høy spillytelse, så er det D900F som gjelder. Gidder man å vente, så kan man muligens få sjansen til å slå to fluer i ett smekk; Det går rykter om at den neste versjonen av D900 vil få Intel 6-kjerners desktop prosessor og mobilversjonen av Nvidia GTX 480 (Fermi) ... med SLI mulighet ... Jeg tror det når jeg får se det. og hvor har du hørt det... høres ut som himmelen ryktene har vert sanne du, ÅFYTTIKATTAFORENSINSYKTAWESOMETORPEDOMULTI5XCRYSISPÅEXTREEMESETTINGSOVERKILLMASKIN!!! http://www.clevo.com.tw/en/products/prodinfo.asp?productid=279 Nå sitter jeg å sikler:P noen som vil kjøpe min, så jeg kan kaste meg på denne? har jo 300 watts strømadapter da;D trenger egen bagg til den skulle jeg tro:P Lenke til kommentar
thomit Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 (endret) Jeg er klar over det ja . (Egentlig er dette en helt ny maskin fra Clevo; D900 vil fortsatt leve en stund til, med mulighet til å putte inn et GTX480M, men det kan se ut som D900 har nådd sin tilmålte levetid, og at X7200 vil ta over som Clevo's - og verdens! - råeste laptop) Så var det prisen da ... med tanke på hva en Core i7 980X koster, og hva et GTX 480M koster, så snakker vi sannsynligvis et sted nærmere 40.000 kroner. Eller mer. Da er vi oppe på Lenovo W700 nivå prismesig... men med betraktelig høyere ytelse, selvsagt. Endret 29. mai 2010 av thomit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå