Gå til innhold

Kommer ikke på nett (IE & Opera), ping og Windows Update er OK!

Anbefalte innlegg

Yes, overskriften sier det meste.

Skjedde "plutselig", pc'n kjører Vista Home.

Når jeg prøver å gå til www.vg.no så prøver den og så kommer det opp at den ikke finner siden. Mener at "URL feltet" viser: http:// - dvs. fjerner adressen jeg skrev inn. Eller fjerner bokmerket jeg har valgt.

Den er på nett, DNS fungerer og jeg kan pinge hele verden. Update av Windows, Virus osv. fungerer også.

Kan ikke gå til routeren heller med IP, 192.168.1.1 - pussig.

Det skjedde som sagt helt "plutselig" - noen som aner hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for viljen til hjelp!

Det er akkurat det, jeg vet ikke om noe spesielt som har skjedd.

Jeg la inn oppdateringer i går, da merket jeg at Windows Update fungerte som normalt.

I tillegg la jeg inn Opera, tenkte at problemet var med IE. Men Opera oppfører seg akkurat likt - står og leter men finner ingenting.

Har også disablet nettverket, prøvd med kabel og naboens wifi.

Klarer som sagt å "pinge" alle adresser, www.vg.no osv.

Lenke til kommentar

Hvilket antivirus program har du på maskinen? Har hatt flere tilfeller inne hos meg hvor Norton har nektet Internett tilgang. Hvis dette er tilfelle, prøv og rett og slett bare av-installere det.

Lenke til kommentar

Hvilket antivirus program har du på maskinen? Har hatt flere tilfeller inne hos meg hvor Norton har nektet Internett tilgang. Hvis dette er tilfelle, prøv og rett og slett bare av-installere det.

Norton er ekspert på det :) Men du trenger ikke avinstallere den, bare sjekk listen over programmer i brannmur tillegget og sette IE/Opera til tillatt.

Hvis jeg husker rett er den listen godt gjemt nedi strukturen så det kan hende du må lete litt i diverse menyer for å finne det. Nei, jeg bruker ikke Norton så jeg kan ikke hjelpe med akkurat det, men jeg har selv sittet og letet etter samme liste på andre maskiner :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Kan være mange ting.

Brannmur kan sperre, det pleier da stå i en hendelseslogg at f.eks opera.exe ble sperret, eller i en liste over sperrede programmer/filer.

Har oftere opplevd at innstallasjon av antivirus med default innstillinger legger inn mye rart i nettleseren, f.eks linkscannere, toolbars osv.

Disse kan klusse ting til.

Har også opplevd konflikt mellom explorer og opera.

Anbefaler følgende:

-Avinnstaller opera, antivirus og brannmur 100%, husk å få med skjulte mapper og slett oppføringene i registeret (for norton og avg finnes egne removal tools man kjører etter avinnstalleringen).

-Legg inn AVG free og comodo brannmur eller hele comodo internet security og ikke avg.

-Bruk custom innstallering, og fjern linkscanner og toolbars fra å bli innstallert.

-Legg eventuelt inn firefox

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...