G4RM Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Jeg har byttet noen komponenter, bla.a. for å handle alt ett sted. Ser dette greit ut: Kabinett: Fractal Design Define R3 Postet bilde Prosessor: Intel Core i5 2500K Skjermkort: Gainward GeForce GTX 560 Ti Hovedkort: Gigabyte GA-Z68AP-D3 Minne: Kingston HyperX 1600MHz 8GB Harddisk: SSD: Crucial m4 64GB Postet bilde Kjøler: Arctic Cooling Freezer 13 Pro Optisk drev: Samsung SH-S222AB Postet bilde Strømforsyning: OCZ ModXStream 500W Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 For min del ser det helt ut som original oppsettet? Lenke til kommentar
G4RM Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 For min del ser det helt ut som original oppsettet? Helt riktig, jeg droppet å lage innlegget - trodde jeg. Helt klart brukerfeil Jeg bytter ut: Grafikkort: Gigabyte Geforce GTX 550 TI OC 1GB. -kr 800. Tror dette holder til mitt bruk i 1920*1200 (Skyrim på high og StarCraft II) Hovedkort: Asus P8Z68-V/GEN3. +kr 400. Jeg sliter med å forstå forskjellen på alle Z68 kortene, men dette har USB3.0 intertn og eksternt. Da får jeg bl.a. benyttet USB3.0 kontakten i front av kabinettet. Strømforsyning: Corsair GS 600W. +kr 300. Kan ikke helt forsvare denne, men har lest at det er lengre ledninger, og mer spenning pr "Rail" uten at det sier meg så mye... SSD: OCZ agility 3 120GB. +kr 350. Jeg har erfaring med at 64GB er litt lite, men har litt angst for dette byttet. Har spurt i tråden her om dette var et dumt bytte, svar gjerne. Det ble en del bytter, men er utrolig glad for Black Refinery oppsettet som utgangspunkt. Mer også at alle priser jeg har sammenlignet med er fra Dustin, slik at jeg slipper å kjøpe i flere forretninger som Black Refinery gjør i Prisguiden. Jeg tror derfor prisene er ok samlet. Er det noen som vet som Studentrabatt utgjør mye forskjell på prisen? Jeg tar kveldskurs nå, men har ikke sett noen grunn til å ordne studentbevis. Burde jeg gjøre det før bestilling? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 GTX 550 Ti er egentlig ikke verdt prislappen, gå da heller for 6850 eller GTX 460. Hvis du hadde sagt noe om hvilken butikk du ser på kunne jeg gitt et bedre tips enn dette. UD3H er har interne USB-kontakter Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) Hovedforskjellen så vidt jeg vet er at de bruker en ny teknologi kalt Light Boost. Denne vil komme på andre merker også (LG, Acer, Asus osv.). Det den gjør er at skjermen under 3D-bruk vil oppfattes som lysere. Eller rettere sagt vil brillene ta inn mer lys slik at bildet ikke blir særlig mye mørkere enn det det opprinnelig er. Nå har ikke skjermguruen min tatt kontakt ennå fordi han ikke har tester skjermen, men regner med at det skjer nokså snart iallefall. I verste fall i slutten av måneden. Brukererfaringene har tydeligvis vært litt ymse, med klaging på dårlig kalibrering og utagerende stikk av grønnfarge, som ikke har vært tilfellet på forrige modell. Jeg venter dog på eksperten før jeg feller noen ordentlig dom. Så hvis jeg velger å kjøpe XL2410T så er det eneste jeg ikke får på den noed 3D greier? Ingenting annet enn det? Skal bare brukes til spilling kunne ikke brydd meg mindre om 3D... Endret 9. desember 2011 av Boil In Bag Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 arni90: Det står Dustin. G4RM: Ad bytte av skjermkort - det ser ut som du er interessert i å spille. Skyrim og Starcraft II er begge nokså "tunge" titler, og da ville jeg tro at sannsynligheten er høy for at du også vil finne nye spill framover. Da er det ikke logisk å redusere på skjermkortet... Resten skal jeg ikke uttale meg så mye om. Boil in Bag: http://www.pcmonitors.org/news/benq-xl2420t-incoming Lenke til kommentar
G4RM Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 GTX 550 Ti er egentlig ikke verdt prislappen, gå da heller for 6850 eller GTX 460. Hvis du hadde sagt noe om hvilken butikk du ser på kunne jeg gitt et bedre tips enn dette. UD3H er har interne USB-kontakter Hehe, dette er en jungel for en som ikke er ekspert. Da blir det UD3H. GTX 460 finner jeg ikke noe sted til pris nesten tilsvarende 560 ti. Har tenkt å handle på MPX og Dustin, men de har stort sett sluttet med 460. Kom gjerne med forslag. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Er det noen som vet som Studentrabatt utgjør mye forskjell på prisen? Jeg tar kveldskurs nå, men har ikke sett noen grunn til å ordne studentbevis. Burde jeg gjøre det før bestilling? På hardware er det dessverre lite rabatt å hente. Gratis frakt får du derimot, sett du handler over 2000 kr(?). Det eneste du trenger er en mailadresse som bekrefter du er student. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Strømforsyning: Corsair GS 600W. +kr 300. Kan ikke helt forsvare denne, men har lest at det er lengre ledninger, og mer spenning pr "Rail" uten at det sier meg så mye... GS600 er ok, men ikke kjempebra for prisen. Ville heller gått for en TX-modell i så fall. Og det er ikke spenning, men kanskje strøm du mener. Spenninger er alltid like på de forskjellige railene. Forsåvidt er det bare 12V-railen du hovedsaklig behøver å bekymre deg om. GS600 har en stor 12V-rail, og de andre (3.3 og 5V) er aldri noe man behøver å tenke på, siden de spiller forholdsvis liten rolle i en moderne maskin. 1 Lenke til kommentar
Pungrotta Crash Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 GTX 550 Ti er egentlig ikke verdt prislappen, gå da heller for 6850 eller GTX 460. Hvis du hadde sagt noe om hvilken butikk du ser på kunne jeg gitt et bedre tips enn dette. UD3H er har interne USB-kontakter Hehe, dette er en jungel for en som ikke er ekspert. Da blir det UD3H. GTX 460 finner jeg ikke noe sted til pris nesten tilsvarende 560 ti. Har tenkt å handle på MPX og Dustin, men de har stort sett sluttet med 460. Kom gjerne med forslag. http://www.dustinhome.no/gigabyte-geforce-gtx-460-oc-1gb-pci-e-dvi-hdmi/product/5010463994?intcmp=searchProvider_dacsa Lenke til kommentar
eiik Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 (endret) Det ligger feil hovedkort i handlekurven til Runes of Dublon, det ligger Gigabyte GA-870A-USB3 istedetfor Gigabyte GA-Z68AP-D3 Edit: Det står også oppført to 6870 på Runes of Dublon Endret 12. desember 2011 av eiik 2 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 12. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2011 Takk, rettet. 1 Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 (endret) Er det noen som vet som Studentrabatt utgjør mye forskjell på prisen? Jeg tar kveldskurs nå, men har ikke sett noen grunn til å ordne studentbevis. Burde jeg gjøre det før bestilling?På hardware er det dessverre lite rabatt å hente. Gratis frakt får du derimot, sett du handler over 2000 kr(?). Det eneste du trenger er en mailadresse som bekrefter du er student. Det er bare Dustin som gir gratis frakt til studenter, ikke sant? Ellers - ser at XL2410T er blitt satt ned grundig i pris på komplett, til 2300,-. Hvordan er den på bildekvalitet sammenlikna med 60 Hz-skjermer i samme prissjikt? At den var anbefalt før den ble nedsatt, gjør det den nå til et latterlig godt kjøp? Endret 12. desember 2011 av hlnd Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Er det noen som vet som Studentrabatt utgjør mye forskjell på prisen? Jeg tar kveldskurs nå, men har ikke sett noen grunn til å ordne studentbevis. Burde jeg gjøre det før bestilling?På hardware er det dessverre lite rabatt å hente. Gratis frakt får du derimot, sett du handler over 2000 kr(?). Det eneste du trenger er en mailadresse som bekrefter du er student. Det er bare Dustin som gir gratis frakt til studenter, ikke sant? Ellers - ser at XL2410T er blitt satt ned grundig i pris på komplett, til 2300,-. Hvordan er den på bildekvalitet sammenlikna med 60 Hz-skjermer i samme prissjikt? At den var anbefalt før den ble nedsatt, gjør det den nå til et latterlig godt kjøp? Fargegjengivelse er helt greit Pikselrespons er veldig bra Inputresponstid eksisterer ikke. 120Hz + 120 fps gir en helt annen flyt som suger deg inn i spillet. 1 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 13. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2011 Takk for at du påtar deg ansvaret med å svare på en del spørsmål,. Arni90. Har lagt merke til innsatsen din både i forumet og her i denne tråden. Du er lagt inn i første post sammen med Maccan og BadCat som bidragsyter. 3 Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Takk for at du påtar deg ansvaret med å svare på en del spørsmål,. Arni90. Har lagt merke til innsatsen din både i forumet og her i denne tråden. Du er lagt inn i første post sammen med Maccan og BadCat som bidragsyter. Venta på den! Har selv arni og deg til gjengeld for all hjelpen dere har bidratt med. Uten den hadde det ikke blitt mye ny pc til meg. Velfortjent arni Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 (endret) ... Fargegjengivelse er helt greit Pikselrespons er veldig bra Inputresponstid eksisterer ikke. 120Hz + 120 fps gir en helt annen flyt som suger deg inn i spillet. Hva tenker dere om pris/verdi nå som den er satt ned? Vurderer en ny skjerm, men da trenger jeg nesten et nytt skrivebord, også... Endret 13. desember 2011 av hlnd Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Mener det ble sagt at skjermen er et kjempekjøp til den prisen. Det jeg lurer mest på er om det er noe jeg går glipp av ved å kjøpe denne skjermen fremfor XL2420T som også nå er på tilbud til 2799 hos cdon. 1 Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Mener det ble sagt at skjermen er et kjempekjøp til den prisen. Det jeg lurer mest på er om det er noe jeg går glipp av ved å kjøpe denne skjermen fremfor XL2420T som også nå er på tilbud til 2799 hos cdon. XL2420T har støtte for Lightboost, mener jeg det het. Med 3D-briller vil skjermen ofte virke mørk, og Lightboost er et forsøk på å gjøre godt for dette. Om man ikke skal bruke den til 3D, tror jeg ikke det spiller noen rolle. Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Noen som har veldig lyst å bekrefte om dette er den eneste funksjonen jeg går glipp av eller om det er fler? Hvis det kun er det så går jeg nok for XL2410T. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå