StorPeder Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Det er et kjempegodt valg! Lenke til kommentar
G4RM Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Erstatter du hovedkortet med P8H67 kan du kutte skjermkortet totalt Du vil kanskje også kjøpe en i7-2600k også... Hei. Dette var kjempespennende informasjon. Jeg spiller litt fra tid til annen, men ikke hardcore lenger, og ikke FPS. Nå trenger jeg PC til billedbehandling og noe video-redigering. Har noen lenker til sider med oversikt/forklaring/tester på hva slags grafikkopplevelse jeg får om jeg dropper grafikkort i første omgang. Lenke til kommentar
Lambern Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 (endret) Sandy Bridge testen til Anandtech tar for seg ytelsen til Intel HD 2000/3000 i både eldre og nyere titler. edit: leif Endret 22. juni 2011 av Lambern Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Du skal fint kunne spille feks CS 1.6 å sånne spill som det, du klarer også å dra sims 3 å sånne spill. Lenke til kommentar
G4RM Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Sandy Bridge testen til Anandtech tar for seg ytelsen til Intel HD 2000/3000 i både eldre og nyere titler. edit: leif Takk for god link. Etter raskt titt ser det ut til at i5-2500 tar hånd om all nødvendig (for meg) videoredigering. Spill gjør de imidlertid all testing på med Low or Medium settings, så et grafikkort trenger jeg nok. Jeg er ikke avhengig av de råeste spillytelsene, har noen forslag til alternative grafikkort som er "Silent" uten å miste all for mye ytelse (kan tenke meg å kjøre StarCraft II i maks oppløsning med "akseptabel" framerate - om det er en forståelig målestokk). Lenke til kommentar
G4RM Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 HD 6570 Prisen var fin, men den første testen jeg fant var ikke "overbevisende". Grafikkortet er vel heller ikke spesielt stille? The sub-$100 video card market is a rough-and-tumble place that more options don't make easier to navigate. It's clear, even in this price range, that anything you get will be a step up from integrated graphics, but very few products prove they're good for much else. That's certainly true of the AMD Radeon HD 6570 ($79 list), a card that's neither at the bottom of the barrel nor far enough up it to be tantalizing for most people. If you anticipate wanting to play any games at all, even at humble resolutions, you shouldn't go below this. But unless you're truly cash-strapped, at least glance momentarily up the price chain. Kilde: PCmag Jeg tror heller jeg må vurdere å gå litt ned på spec på CUP og hovedkort. Jeg har et ønske om å klare meg med 5K uten SDD (jeg har en Kingston 64GB jeg setter inn). Jeg tror det i store trekk blir Runes of Dublon oppsett med Fractal Design R3 kabinett og strømforskyning. Hm. Vanskelig Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. juni 2011 Del Skrevet 23. juni 2011 HD 6570 har så lavt strømforbruk at det er å anbefale om du ønsker noe som er stille. Du finner passive utgaver av dette. Denne for eksempel Det er mye bedre pris/ytelse enn 6670. Lenke til kommentar
SubstansPrime Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Hei, har fulgt denne tråden en god stund og har nå bestemt meg for å bytte ut min gamle Dell Inspiron 530 med noe som virkelig duger. Tenkte jeg skulle gå for Black Refinery oppsettet siden den dekker alle mine behov. I den anledning lurer jeg på om det er noe som er verdt å oppgradere i oppsettet. Ser at Black Refinery ligger på ca. 7000 kr (og jeg har optisk drev fra Dell maskinen) og mitt budsjett er på 9000 kr. Ikke at det må brukes, men hvis det er verdt å forandre på noe så gjør jeg det gjerne. Et annet spørsmål er om jeg kan flytte over det som Dell kaller: "19-in-1 Media Card Reader", altså hvor jeg kan putte inn alle slags typer SD kort/minnekort. Flytter mange filer fra kamera og telefonen så hadde vært greit å vite om det meste sannsynlig er mulig å installere den i oppsettet. Noen som vet? Ellers så skal det sies at jeg ikke har bygd en maskin selv før, og hadde vært fint om noen kunne gi en link til hvordan man går frem for å bygge maskinen. Kommer til å svette litt med å sette det i sammen, men gleder meg mest. Sender til slutt en takk til Agentspoon for en herlig tråd, særlig for personer som meg som har null peiling på hardware etc. 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Eneste du kan gjøre da er jo å bytte PSUen til Corsair HX650W viss du vil 7års garanti på den Lenke til kommentar
SubstansPrime Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Takk for svar garanti er alltid bra. Den blir byttet ut Lenke til kommentar
Trillios Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 trenger noen råd, er veldig sånn "kanskje vente litt til" og til slutt så blir det ingenting av det hele, men iden min var og kjøpe en sempron 140 og et 5450 og x tibehør (HK: GA990FXAUD3 (mest pga. det er kun 1000kr og det er "luft" mellom PCI-E 16x ene som det ikke er på UD5, men det irriterende er at kun er 6 SATA porter (2 til DVD og ESATA, 1 til SSD, 2 til RAID 0 også har jeg 1 igjen som blir brukt til en lagrings disk, skulle helst ha hatt 2, men blir sikker og koble noe ut sikkert ESATA) (men ville helst hatt et "menneskelig" RAID1 da RAID 1 beskytter ikke mot noe(husker ikke det) og dermed blir det bedre med at jeg for hand kopierer over til en annen disk altså da blir det følgende: 2x1TB disker for spill (kunne brukt 500GB disker, men ser ikke poenge) 1x120/64GB SSD (vet ikke om det er så mye "verdi" i og ha dobbelt så mye "lagrings"plass) og til slutt helst 2x 2TB F4 i RAID 1 og er det verd og vente på BD, da jeg ville gjerne hatt de 2 ekstra kjernene Lenke til kommentar
kreppsen Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Trenger en pc til til skolebruk. Ser serier og HDMI er et must, i tilegg synes jeg det er viktig at touch-paden og tastaturet er godt å bruke, fordi jeg leser og skriver masse i skolesammenheng. Fant et par rimelige og greie pc'er og lurer på om dere har flere forslag? http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ASLXRC402106/acer-aspire-15-6-barbar-pc-as5552g-p364g64 http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/PADV66030EO/hp-pavilion-15-6-barbar-pc-dv6-6030 Lenke til kommentar
macca120466 Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Heisann. Har fulgt agenspoon sin glimrende guide her og kjøpt Black Refinery, men måtte modifisere noe. Bl.annet satset jeg på Silver Power 620w fra MPX, da anbefalt produkt ikke var på lager. Videre gikk jeg for 8 gb minne i stedet for 4. Etter å ha lest litt i dag, ser jeg at det kan komme et behov for et bedre lydkort, om det integrerte er for dårlig. Siden jeg ikke får min PC opp å gå før til helgen, spør jeg. Hvilke lydkort ville dere anbefalt til dette oppsettet? På forhånd takk for svar, og for masse tid med interessant lesning i forumet..... Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Er du en lydfanatiker? Viss ja, da trenger du et eksternt lydkort, viss ikke nei Lenke til kommentar
macca120466 Skrevet 6. juli 2011 Del Skrevet 6. juli 2011 Ok. Da er det greit....... Integert er godt nok :-) Takker og bukker for svaret. Lenke til kommentar
Grand Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Hei et kjapt spørsmål. Jeg ser på en bærbar datamaskin som har 720p. Jeg lurer da på om denne kan spille av filmer i full hd på et tv som støtter dette? pcen som er aktuell er: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=629047 takker for svar Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Hei et kjapt spørsmål. Jeg ser på en bærbar datamaskin som har 720p. Jeg lurer da på om denne kan spille av filmer i full hd på et tv som støtter dette? pcen som er aktuell er: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=629047 takker for svar Klart den kan det, så lenge skjermkortet er godt nok. Det er skjermen på PC'en som støtter 720p. Jeg må bare si to ting; 1. Denne tråden er ikke for spørsmål som dette, den er for å diskutere oppsettet til Agentspoon. Du bør starte din egen tråd heller. Ville trodd at en som har over 1500 poster forstår det, ærlig talt. 2. Det er sånne folk som deg som gjør at PC-produsentene fokuserer mer og mer på 1080/720-skjermer, fordi dere spør om sånt når dere handler, men desverre er ikke det realiteten. Du tror bare du vil ha det. Vil du ha en PC med maks 1920x1080 oppløsning på skjermen, eller 1920x1200? Svaret er selvsagt det siste. Lenke til kommentar
Grand Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Hei et kjapt spørsmål. Jeg ser på en bærbar datamaskin som har 720p. Jeg lurer da på om denne kan spille av filmer i full hd på et tv som støtter dette? pcen som er aktuell er: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=629047 takker for svar Klart den kan det, så lenge skjermkortet er godt nok. Det er skjermen på PC'en som støtter 720p. Jeg må bare si to ting; 1. Denne tråden er ikke for spørsmål som dette, den er for å diskutere oppsettet til Agentspoon. Du bør starte din egen tråd heller. Ville trodd at en som har over 1500 poster forstår det, ærlig talt. 2. Det er sånne folk som deg som gjør at PC-produsentene fokuserer mer og mer på 1080/720-skjermer, fordi dere spør om sånt når dere handler, men desverre er ikke det realiteten. Du tror bare du vil ha det. Vil du ha en PC med maks 1920x1080 oppløsning på skjermen, eller 1920x1200? Svaret er selvsagt det siste. Det er ikke bare meg som har gått på samme smellen, jeg leste gjennom førsteposten for å se etter noe alà "dette er ikke en tråd for å spørre om råd til innkjøp etc" jeg fant ikke dette og derfor tok jeg en bråsjangs på at innlegget mitt ble positivt motatt. Et forslag er å skrive dette i førsteposten om man ikke vil at andre skal "ødelegge" trådene med masse viss vas. Uansett, jeg beklager viss jeg brukte feil tråd og skal ha det i bakhodet til neste gang. Nok kverulering, Tusen takk for svar, nå skal dere slippe å lese mere av meg i denne tråden. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 Hei igjen alle sammen. Jeg kommer hjem fra ferie i løpet av morgendagen, og ser fram til å besvare en del spørsmål som har hopet seg opp i tråden (og mails) da. Skal ta til høyde for irrelevante innlegg ved å understreke dette bedre i førsteinnlegg slik Sno foreslår. Takk for tilbakemelding. Bruker muligens et par dager på å oppdatere meg igjen på data og deretter tråden. Huff, utviklingen går forferdelig fort. 2 uker fravær er mer enn nok til å falle av lasset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå