Shar Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Men har TX3 god nok kjøling til å kjøre i5 2500k på turbo uten at den blir for varm? Takker for svar. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Ja, men bråker en god del mer. Anbefaler deg å legge i dei par ekstra kronene som Cooler Master Hyper 212+ koster ekstra. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2011 Nå har vi fått en som etter sigende er enda mer stillegående: Arctic Cooling Freezer 13 Pro. Den er der i hvert fall så lenge Cooler Master Hyper 212+ ikke er på lager. Den koster litt mer, men mindre enn en Nexus-vifte om man først vil gjøre sistnevnte stille gjennom oppgradering. Ellers har jeg skiftet minne, hovedkort (gått fra standard til Pro-utgave pga marginal prisforskjell), byttet DVD-drev etter at det forrige ble utilgjengelig og for Runes of Dublon har vi spart cirka 200 kroner ved å gå for Phenom II X4 955 BE i stedet for 965 BE. Fremtiden vil sikkert bringe med seg en del bærbare med AMDs Llano teknologi ombord. Denne har imponert meg og vil ganske garantert være aktuell for minst en av modellene. 1 Lenke til kommentar
anono1123 Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 (endret) Den innebygde lyden i P8P67(vanlige versjonen) var virkelig langt under par. Selv for en som er oppvokst i MP3-generasjonen. Måtte bare spytte det inn! Endret 17. juni 2011 av -Martin- Lenke til kommentar
BAT Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 (endret) Nå har vi fått en som etter sigende er enda mer stillegående: Arctic Cooling Freezer 13 Pro. Den er der i hvert fall så lenge Cooler Master Hyper 212+ ikke er på lager. Den koster litt mer, men mindre enn en Nexus-vifte om man først vil gjøre sistnevnte stille gjennom oppgradering. Ellers har jeg skiftet minne, hovedkort (gått fra standard til Pro-utgave pga marginal prisforskjell), byttet DVD-drev etter at det forrige ble utilgjengelig og for Runes of Dublon har vi spart cirka 200 kroner ved å gå for Phenom II X4 955 BE i stedet for 965 BE. Fremtiden vil sikkert bringe med seg en del bærbare med AMDs Llano teknologi ombord. Denne har imponert meg og vil ganske garantert være aktuell for minst en av modellene. 955BE har falt ut av handlelista til Runes of Dublon. Edit: Ser også at Dustin har tilbud på GTX 560 Ti fra Zotac til 1490,- Er ikke dette såpass billig at det erstatter 6870 til 1299,- da det yter litt bedre? Endret 17. juni 2011 av BAT Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 (endret) Den innebygde lyden i P8P67(vanlige versjonen) var virkelig langt under par. Selv for en som er oppvokst i MP3-generasjonen. Måtte bare spytte det inn! Derfor kjøper man en DAC først som sist som man kan bruke videre etterhvert som man bytter hovedkort annenhvert år. Selv bruker jeg denne: http://www.hifiklubben.no/produkter/tilbehor/annet-tilbehor/cambridge_dacmagic_da-konverter_sort.htm Endret 17. juni 2011 av BadCat Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 17. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2011 955BE har falt ut av handlelista til Runes of Dublon. Edit: Ser også at Dustin har tilbud på GTX 560 Ti fra Zotac til 1490,- Er ikke dette såpass billig at det erstatter 6870 til 1299,- da det yter litt bedre? Riktigere er det at Dustin har falt ut av Prisguiden på 955BE. Den er lagt til med et pluss som lenker til produktet. HD 6870 er 5% svakere enn GTX 560 Ti, og 13% billigere. Den marginen er litt for stor til at jeg velger å bytte det ut. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Jøss, det må ha skjedd nå nylig. Dumt da jeg ofte handler hos dustin og det gjør det mye vanskeligere å bruke prisjakt. Ift 560 Ti, har ikke den mer rom for overklokking enn 6870? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Kan kanskje være interressant for noen å sammneligne hva Anandtech's forslag til oppsett er? Litt innover i artikkelen der har de foreslått oppsett for low end, midrange og high end. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Kan kanskje være interressant for noen å sammneligne hva Anandtech's forslag til oppsett er? Litt innover i artikkelen der har de foreslått oppsett for low end, midrange og high end. Forskjellen er at Anandtech har tilgang til flere komponenter og andre priser. Her i Norge koster jo GTX 460 omtrent det samme som HD 6870, da er jo valget ganske lett mtp. at HD 6850 er likt i ytelse med GTX 460... Ellers har Corsair praktisk 90% av salgene rundt RAM og strømforsyninger her, det finnes nesten ikke alternativer annet enn Kingston og alternativene er stort sett dyrere... Det finnes ikke gode strømforsyninger i Norge under 800 kr og er under 500W. Vi har heller ikke mye Biostar eller ASRock, som er veldig gode produsenter for hovedkort i budsjettklasse. Ellers er det veldig like oppsett, forskjellen er at de har basert seg på Intel framfor AMD på low-end og kuttet SSD på low-end. Jeg er forøvrig enig i at SSD kanskje ikke er det lureste å bruke penger på i low-end klasse, det er et luksusprodukt. 1 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 19. juni 2011 Del Skrevet 19. juni 2011 Ja, artikkelen tar jo en liten gjennomgang av Sandy Bridge-prosessorene, og har disse som utgangspunkt, og da er det jo ikke så rart at man ikke finner noen AMD'er der. Lenke til kommentar
jormo Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Hei! Jeg spiller overhodet ikke, men jeg redigerer filmer, bilder, programmerer hjemmeside, og lignende, og gjør gjerne det meste samtidig. Jeg verdsetter rask respons og lite støy, og vil gjerne at PC'n skal kunne holde stikk i mange år framover. Er Black Refinery noe for meg? Kanskje jeg ikke trenger så heftig skjermkort da jeg ikke spiller? Mvh Jørn Erik Endret 21. juni 2011 av jormo Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Erstatter du hovedkortet med P8H67 kan du kutte skjermkortet totalt Du vil kanskje også kjøpe en i7-2600k også... Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) slettet Endret 21. juni 2011 av -Zeitgeist- Lenke til kommentar
jormo Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Erstatter du hovedkortet med P8H67 kan du kutte skjermkortet totalt Du vil kanskje også kjøpe en i7-2600k også... Hei! Det skjermkortet er nok for full HD video? Ser det er flere utgaver av P8H67, hva er forskjellen på dem? Dette er ting jeg ikke har så mye peiling på... Evt så har jeg et gammelt Ati x800 VIVO kort som kanskje er bra nok enda? Endret 21. juni 2011 av jormo Lenke til kommentar
jormo Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Det ser ut som om at det hovedkortet ikke støtter det oppgitte minnet? Endret 21. juni 2011 av jormo Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Erstatter du hovedkortet med P8H67 kan du kutte skjermkortet totalt Du vil kanskje også kjøpe en i7-2600k også... Hei! Det skjermkortet er nok for full HD video? Ser det er flere utgaver av P8H67, hva er forskjellen på dem? Dette er ting jeg ikke har så mye peiling på... Evt så har jeg et gammelt Ati x800 VIVO kort som kanskje er bra nok enda? Intel HD 3000 er sterkt nok til HD-video ja... Forskjellene er vel hvor mange USB-porter, SATA-porter, størrelse og slikt... Lenke til kommentar
jormo Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Kan man benytte seg av grafikkkortet som er i i7 prosessoren med det originalt oppgitte hovedkortet? Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Kan man benytte seg av grafikkkortet som er i i7 prosessoren med det originalt oppgitte hovedkortet? Nei, P67-brikkesettet støtter ikke bruk av den innebygde GPU-en. Du trenger et hovedkort med H67 eller Z68. Endret 21. juni 2011 av Henrik B Lenke til kommentar
jormo Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Da er ASUS P8P67 PRO B3 P67 S-1155 ATX kanskje et godt valg? EDIT: BEKLAGER; MENTE: ASUS P8Z68-V PRO Z68 S-1155 ATX Endret 21. juni 2011 av jormo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå