dinosauren Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Hardware.no har testet allrounder-maskinen (Dell XPS 15) jeg har valgt i seksjonen for bæbare. De gir den anbefalt-merket! Minner om at Dell nesten alltid har kupongrabatt mellom 5-10% på sine produkter. Disse kan finnes på lenken under: http://www.kupongkode.com/dell Men ikke så mye "bang for the buck" Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 29. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2011 Det er fordi de verken har tatt hensyn til kupongene og i tillegg har oppgitt feil pris (?). 9000 kroner for bare 4GB ekstra minne hørtes mye ut når den koster 6990 kroner uten. Det stemmer nok dersom du ikke tar det "permanente" tilbudet til Dell med i betraktningen dog. Lenke til kommentar
Radamel97 Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Hei ! Vurderer å kjøpe Dell UltraSharp U2311H. Så så jeg at responstiden var ganske treig i forhold til andre dataskjermer. Ble derfor veldig usikker, er plaget med "input lag" på tv`n min. Derfor ønsker jeg svar om dette likevell er ett lurt kjøp for meg som skal spille på ps3 og bruke den til dataskjerm ( blir nok litt spilling der også) Takk Forresten,meget flott iniativ du har tatt her Agentspoon! Har ofte kikka på denne tråden Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 31. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2011 http://www.youtube.com/watch?v=q0Y1MvI9tog Se og bedøm selv. For de fleste er ikke lag noe de sliter med på denne skjermen. Den er blant de gode IPS-panelene på dette området. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Xbit labs har testet flere Dell skjermer, bl.a: Dell U2211H Dell U2311H Dell U2410 Dell U2711 Dell U3011 Link til test Konklusjonen deres ang U2311H er: The two junior models, the 21.5-inch U2211H and the 23-inch U2311H, are good overall. With their user-friendly menu, sufficient setup opportunities, and neat exterior design they are going to be good for both home and work. They cost more than TN-based products, but the price difference is justified by the functional design and the e-IPS matrix which ensures large viewing angles. These two workhorse products won't disappoint you. Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Input lag slik det her beskrives er vel et ikke-problem på pc-skjermer uansett(?). Det er stor forskjell på kravene til bildeprosessering i en tv og i en pc-skjerm. I en pc-skjerm kommer det som regel ferdigtygde signaler fra et skjermkort, mens i tver kan det komme uklare signaler fra en antenne. I tillegg har tv-produsenter ofte ulike unødvendige bildeforbedringsteknologier for å tekke kundene. På en tv kan det være akseptabelt med lag ettersom du ofte ikke har interaksjon med tv-skjermen. På en pc-skjerm er du vanligvis avhengig av mye mer kontant respons, for eksempel når du skriver på et tastatur. PC-skjermer har derfor mye mindre av det som gjør input lag til et problem på enkelte tver. Jeg er ikke helt inne i alle de begrepene rundt dette, men jeg mener at responstid går på egenskaper ved panelet (hvilken oppdateringsfrekvens du kan ha i hertz), mens input lag skyldes prosesseringen bak. Det har altså noe å si ift om du kan kjøre på dobbelt frekvens, dvs 120hz som jeg har oppfattet at er ønskelig for entusiast gamere. Det er imidlertid ikke nødvendig for de aller fleste andre. Konklusjonen min er at det med input lag ikke er et problem i det hele tatt ift den situasjonen freakinout97 sitter i nå. Løp og kjøp! Endret 31. mai 2011 av trygvan Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Inputlag et stort problem i FPS-spill. Litt kjedelig å bli skutt i Counter Strike før man får armene i bevegelse. Problemet i alle år har vært at det i svørt liten grad har vært laget skjermer dedikert til pilling slik at man har slitt med ulemper fra mainstream-funksjonalitet er kommet foran. Dersom man er seriøs på FPS-spill er det ingen andre alternativer enn 120 HZ TN med modus som reduserer input lag. BenQ XL2410T har noe som kalles Instant-mode og LG W2363D har Thru-mode. Dette fører til at man får et sted mellom 0 og 5ms input lag. Det er rett og slett i en klasse for seg selv og kan ikke sammenlignes med noe DELL-display med inputag på 15-30 ms. I tillegg har man dobbelt opp med bilder per sekund slik at man får en mye jevnere flyt når man skal sikte. Til alt annet en FPS-spill er det nok dugelig med andre paneltyper. Man bør velge skjerm etter bruktsområde eller bruke flere paneltyper om hverandre. Endret 31. mai 2011 av BadCat 1 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Tja ... jeg har i hvert fall ikke noe problem med å spille skytespill på min Dell U2410. Har aldri merket noe til at jeg skulle være for sen i reaksjonen eller noe sånt. Men det er klart; bryr man seg lite om korrekte farver, svartnivå, hvittnivå, shadow detail og innsynsvinkler og sånt, så er jo et raskt TN-panel tingen. Billigere er det også. Endret 31. mai 2011 av thomit 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Det eneste som teller i skytespill er å gjøre det best mulig, hvis ikke er det bortkastet å spille. Nei, jeg snakker ikke om casual spilling for underholdningsverdien der man går igjennom spillet for så å miste det ned i en skuff. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 @BadCat, da syner jeg deg og hever med gode gamle Samsung SyncMaster CRT-skjermer. Det er faktisk det eneste som er dugande til gaming. Hovedproblemmet med argumenteringen din her badcat er at det er likt for alle. Nesten alle idag har disse "mainstream"-skjermer uansett, så noe særlig tap ovenfor de andre spillerne får du ikke uansett. Ja spiller du på "høyt nivå"(les: ikke prestige i COD og lobbymatch) stilles det krav til korrekt utstyr. Men du stiller vel ikke til rally med "A til B-bilen" som du bruker til jobb, eller omvendt, med rally bil for å komme deg til og fra jobb? Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Jepp, IT-henrik. Min gode gamle Samsung SyncMaster CRT var legendarisk -- men min LG 120hz jeg har nå er like god til FPS som CRTen, bare tynnere, mindre osv. Og ja, dette vet jeg da jeg spiller et veldig aimbasert FPS på proffesjonelt nivå. Endret 31. mai 2011 av Zodihax Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) IT-Henrik: Da jeg spilte FPS brukte jeg 19" DIAMONDTRON CRT med 170 Hz i 1024x768. Desverre har den tatt kveld etter å ha stått på 24/7 i 5 år. Siden jeg har lagt opp FPS har jeg ikke prioritert å skaffe ny. Så vidt jeg vet har ikke Samsung hatt noen nevneverdig gode CRT skjermer. Alt for lav frekvens og dårlig skarphet. Stor forskjell på hig end og mainstream CRT. Så vidt jeg vet er det i liten grad noen butikker som har solgt hig end CRT i Norge med unntak av 24" TRINITRON til desktop publishing. Dersom det ikke er kjøpt i utlandet er det lite sjanse for at det er high end. Slik er det egentlig i dag også. Det selges ingen "top pick" skjermer i Norge. Skal man ha det beste av det beste så er det bakprojeksjosskjerm til 50k + frakt og toll. Innen få år så kommer det forhåpendlig OLED paneler som har både responstid, fargekalibrering og innsynsvinkler i boks og egner seg til samtlige bruksområder. Endret 31. mai 2011 av BadCat 1 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 31. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2011 Det var da voldsomt! Ikke dugenes vil jeg påstå at er en kraftig overdrivelse. Jeg stiller meg enig med thomit om at Dell U2411h er rask. Ikke superrask, men ingen sinke og ingen plage heller. Og for den forbedrete bildeopplevelsen er den et godt kjøpt også til gaming. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) De fleste modeller som er kommet etter 2010 duger med unntak av 5ms g2g TN. Endret 31. mai 2011 av BadCat Lenke til kommentar
Dubi-dubi Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Vil først bare si at denne tråden er meget nyttig, og jeg har tenkt å bygge black refinery nå til sommer, men jeg lurte på om noen kunne anbefale meg et hovedkort slik at jeg enkelt kan oppgradere til bulldozer prosessorene når de kommer ut (leste her en plass at de ble forsinket)? Har tenkt å bytte ut Intel i5 2500K med AMD BE 965 Kort summert: * forslag til AM3+ hovedkort * skal ha BE 965 i første omgang siden bulldozer ble forsinket(?) * gode muligheter for overklokking * ellers skal resten av komponentene være som i black refinery hvis de er kompatible Tusen takk på forhånd! Paul Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 AM3+ hovedkortene har allerde komt: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=637650 Du kommer garantert og tape en god slump med penger vist du først nå kjøper en BE 965 for å så bytte den ut med bulldozer når den tiden kommer. Bulldozer er ikke forventet (og forsåvidt sagt av AMD) til å yte så mye bedre en Sandy bridge. Kjapt regnestykke til deg: AM3+: Hovedkort - 1100 BE965 - 1000 + Bulldozer CPU - 1500-2300 Totalt: 3500-4300 Intel (foreslått av agentspoon): Hovdkort - 1100 i5 2500k - 1600 Totalt: 2700 I tillegg er det orket med å vente på ny CPU, bytte osv. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) "Orket med å vente"? Jeg synes bare det er litt av morroa å finne den perfekte timingen i tillegg til den perfekte PC-pakken. Dvs. jeg kan ikke huske sist jeg kjøpte en hel PC med alt inventar samtidig. Timing og sånt har gjort at jeg har oppgradert stegvis. Neste steg blir antagelig hovedkort + prosessor + ram. Resten har jeg. Sist gang ble det harddisker + SSD og gangen før der skjermkort. Endret 1. juni 2011 av Simen1 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 Støtter under den. Akkurat nå plages jeg bare i sedvanlig stil av en elendig prisguide som ikke klarer å vise riktig lagerstatus på varer. Den markerer til og med Corsair XMS3, et av de mest solgte minnesettene, som et utgått produkt. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Er det ikke noen mulighet å heller lage listen på prisjakt.no ? Endret 1. juni 2011 av sveibuen Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 1. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2011 Jeg visste ikke at de hadde listefunksjon. Har opprettet en bruker nå og laget oppsett for Black Refinery of Runes of Dublon. Dessverre så har de ikke direkte listevisning slik som Prisguiden. Så vidt jeg har erfart må man først klikke av for alle produktene i listen, og så trykke på "beregn lavest totalpris". Å lage listene er lettere, men det hadde jo vært dumt om det var de besøkende som fikk det vanskelig. =/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå