Gå til innhold

Den perfekte PC-pakke & bærbare

Anbefalte innlegg

Det hadde ikke vært mulig å involvere litt andre folk, da? Det er ikke langt mellompersoner med veldig god peiling på hardware her, og denne tråden mener jeg er det beste "Hjelp til kjøp og salg av PC"-kategorien har produsert.

Teknisk sett kunne vel en admin oppdatert på forespørsel fra den/de som får ansvaret, eller eventuelt bare hatt alt i en ny tråd, latt denne være som den er til du kommer tilbake.

Synspunkter?

Den løsningen prøvde vi faktisk sist gang. Da fikk 2-3 andre ansvaret for vedlikeholdet av tråden. Framleggelsen av maskinen ble noe annerledes, uten at jeg hadde noe å utsette på akkurat det. Dessverre varte det ikke særlig lenge før tråden ble utdatert. Det kan virke som om at det er litt vanskelig for flere personer å orientere seg i forhold til hverandre her på forumet, og at det dermed blir noe avskrivning av ansvar når det først er en delt oppgave.

Jeg har varslet TSP (admin) om å ta ned tråden enn så lenge, slik at eventuelt andre kan opprette sin egen variant. Jeg vil mer enn gjerne kunne bidra med en evaluering av resultatet og gi et par tips hvis det trengs. Så sånn sett er det ikke noe i veien for en slik løsning. :)

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dette er bra Gaming oppsett?

Gigabyte GA-870A-UD3, Socket-AM3

AMD Phenom II X6 1055T

Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB CL9

ZOTAC GeForce GTX 460 1GB AMP! ?

Ser greit ut, men det holder med en phenom II x4 965/955 til en gaming rigg, er få spill som utnytter 6 kjerner, ikke mange som utnytter 4 helt heller. Rimeligere blir det også hvis du velger en 955/965. Det er heller ikke nødvendig med 8 gb ram, holder lenge med 4 gb til gaming. Ram er så billig for tiden, så skader ikke å kline til med 8 gb , men du får ikke noe bedre ytelse i spill.

Lenke til kommentar

Ja, men det med 8 GB er at jeg skal være klar til det kreves mer ... :p

Og det samme med prosessoren er at jeg vil ha en PC så kan holde når spill begynner og støtte 6 og 4 kjerner skikkelig. Eneste jeg vil ha nå er en PC som støtter Black Ops og noen andre spill siden den jeg har nå har kjører 5-24 FPS med alt på LOW med tweaks på :/

Lenke til kommentar

ja, det er greit å være framtidsrettet, men nå snart så kommer Amd med bulldozer arkitekturen sin, også har du jo Sandy bridge som har kommet, men hovedkorta er trukket fra markedet grunnet feil. Så det smarteste hadde kanskje vært å ventet på dette. For jeg syns det er litt ugunstig tidspunkt å kjøpe pc på, i og med at det kommer en del nytt nå både fra amd og intel, men hvis du må ha pc nå, så ser det ganske greit ut det du har satt opp.

Lenke til kommentar

@ agentspoon

Siden du er lei (virker det som)

Kan du ikke bare oppdatere denne posten feks 1 gang i mnd? å feks bare holde deg til det.

Sånt så nå, at du venter til SB kommer, å da kommer du med en liten oppdatering.

Samme med AMD sitt nye som kommer om en stund. Så har du en liten oppdatering 1 gang i mnd framover.

Lenke til kommentar

@ Sveibuen: Det innebærer selvsagt at jeg må sette meg inn i all hardware som finnes på markedet en gang i måneden. Det er nok fryktlig slitsomt sammenlignet med å rutinert ha fulgt med på nylanseringer av produkter i lang tid. Beklager. =/

@ Jonaaas: Du kan egentlig fortsatt innrette deg etter komponentene i Black Refinery, da de fortsatt er aktuelle. Det er nok smart å oppgradere til GTX 560 Ti dersom spilling er hovedprioriteten din. :)

HTPC: Passe off-topic

Er forresten spennende hvordan man snart kan lage en tilnærmet perfekt stillegående HTPC for rundt 4000 kroner.

1295357351.jpg

Asus E35M1-I Deluxe

Faktisk et hovedkort som kommer med både integrert prosessor og skjermkort, eller en såkalt APU. Dette er AMDs nyeste tilskudd kalt "Zacate", som er en energieffektiv løsning med ytelse rettet mot avspilling av media. Fordi den er energieffektiv, er det mulig å ha passiv kjøling (altså uten vifter) slik demonstrert på bildet. I tillegg er hovedkortet i mini-ITX størrelse, og koster bare 1350 kroner.

ACESonay.jpg

Ace Sonay m/150W strømforsyning

Som et passende kabinett til hovedkortet, har Ace en modell også i Mini-ITX størrelse. Dette er fysisk tynt og svært lekkert, kommer inkludert med en 150W strømforsyning og koster kun 400 kroner.

491282.800x500.jpg

Corsair XMS3 1600MHz 4GB

Minne har begynt å bli latterlig billig i det siste, og 4GB med god hastighet koster i skrivene øyeblikk ikke mer enn 350 kroner.

WEB_Image%20Samsung%20DVD%20brenner%20SN-S083C%20Slim%20Line%20S-1984930046.Jpeg

Samsung SN-S083C Slim

For 300 kroner for du også et tynt optisk drev som passer utmerket i kabinettet.

vertex2_main.jpg

OCZ Vertex 2 120GB

120GB holder for de fleste til vanlig bruk. En SSD er som kjent ypperlig takket være den overlegne hastigheten i forhold til tradisjonelle harddisker, samt at de kommer i 2,5" varianter og bråker ingenting. 1500 kroner.

1013012320.jpg

SilenX Ixtrema 60MM

Dette produktet har et betraktlig bedre rykte for å levere stillegående støynivå i forhold til den medfølgende. Skulle tro at dette faktisk holder til å kjøle ned resten av bygget.

:)

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg lurte på om dere har noe å si om 560 TI vs 6950?

Det ser ut som denne tråden anbefaler 560 om kjøperen er litt mer fokusert på gaming, men i forhold til testene jeg har lest ser det ut som 6950 vinner såvidt med noen får ekstra FPS gjevnt over det meste.

Prisen ligger på begge disse på rundt 2099,- kr. +

Edit:

1. Har dere en annen kjøler å anbefale siden kjøleren i forslaget ikke er tilgjengelig?

2. Hvilke deler anbefaler dere å kjøpe hos Dustinhome og NetOnNet, og hvor mye er det å spare på å splitte ordren?

Endret av Itspersonal
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hei!

Jeg lurte på om dere har noe å si om 560 TI vs 6950?

Det ser ut som denne tråden anbefaler 560 om kjøperen er litt mer fokusert på gaming, men i forhold til testene jeg har lest ser det ut som 6950 vinner såvidt med noen får ekstra FPS gjevnt over det meste.

Prisen ligger på begge disse på rundt 2099,- kr. +

Edit:

1. Har dere en annen kjøler å anbefale siden kjøleren i forslaget ikke er tilgjengelig?

2. Hvilke deler anbefaler dere å kjøpe hos Dustinhome og NetOnNet, og hvor mye er det å spare på å splitte ordren?

Det kommer litt an på, stock mot stock er nok 6950 noen hakk hvassere, men GTX 560 TI.

MEN, ser du på de fabrikkoverkokklede valgene, som f.eks. Gigabyte GTX 560 TI SOC: http://www.guru3d.com/article/gigabyte-gtx-560-ti-soc-review/18 til rundt 2100,-

Er du litt datakyndig, går det også an og låse opp 6950 til 6970 nivå: http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/159

Altså, velger du korrekt kort og gjør litt selv, får du fort ytelsen til et kort som koster 2600-700.

Lenke til kommentar

Samtidig ønsker jeg å annonsere at jeg noe plutselig skrinlegger tråden på ubestemt tid. Sist gang jeg annonserte dette skjedde det på liknende spontant vis. Da tiltaket er mer eller mindre selvdrevet, må jeg kunne si stopp når jeg kjenner at lysten til å fortsette, ebber ut. Det er dessverre det som har skjedd med meg akkurat nå, at tråden har blitt mer en oppgave enn en morsom aktivitet.

Jeg vet at mange har satt stor pris på tråden, og jeg er sjeleglad over dens vide støtte blant brukerne og totalt sett høye oppnådde verdi. I den sammenheng ønsker jeg å rette en kjempestor takk til alle dere som har bidratt og engasjert seg helt fra dens start og fram til i dag. Kanskje gjenopptar jeg tråden i fremtiden, men inntil da vil jeg sette bremsesporene på og la vognføreren ta seg en god velfortjent hvil. Takk! blush.gif

Du har min fulle sympati, det du har gjort er svært tidkrevende og blir fort mer ett irritasjonsmoment enn noe kjekt å bedrive tiden med.

Når det er sagt, så har bidraget ditt til dette forumet vært enormt, og denne tråden har gitt hauger av brukere (sikkert hundrevis) gode oppsett å jobbe med eller kjøpe! Håper du får en deilig pause!

Skulle du noen gang sette igang igjen prosjektet så skrik ut hvis du trenger hjelp (hmmm, kansje feil måte å si det på?) eller om du trenger noen til å gjøre noe arbeid for deg.

Kos deg med pausen! :D

vagina_squadron_medium.jpg?1291857807

Lenke til kommentar

Det er kanskje en feil på eksemplaret deres, da PCMonitors.org ikke nevner det noe særlig. Det de derimot nevner er at den billigere Dell U2311H (også inkludert i anbefalingene) til dels er et like godt kjøp, og at den derfor gjerne gir litt lite verdi for pengene. Derfor fjerner jeg skjermen helt fra anbefalingene.

------------------------------------------

Samtidig ønsker jeg å annonsere at jeg noe plutselig skrinlegger tråden på ubestemt tid. Sist gang jeg annonserte dette skjedde det på liknende spontant vis. Da tiltaket er mer eller mindre selvdrevet, må jeg kunne si stopp når jeg kjenner at lysten til å fortsette, ebber ut. Det er dessverre det som har skjedd med meg akkurat nå, at tråden har blitt mer en oppgave enn en morsom aktivitet.

Jeg vet at mange har satt stor pris på tråden, og jeg er sjeleglad over dens vide støtte blant brukerne og totalt sett høye oppnådde verdi. I den sammenheng ønsker jeg å rette en kjempestor takk til alle dere som har bidratt og engasjert seg helt fra dens start og fram til i dag. Kanskje gjenopptar jeg tråden i fremtiden, men inntil da vil jeg sette bremsesporene på og la vognføreren ta seg en god velfortjent hvil. Takk! blush.gif

Det var virkelig synd at du skal legge ned tråden. Den var noe av det mest nyttige jeg har sett på forumet (((((

Lenke til kommentar

Vel blåst Agenten :D Jeg skjønner deg veldig godt. Antall nye komponenter i den siste tiden har vært formidabel spesielt på hovedkort og skjermkort-fronten. Jeg lager handlelister når jeg setter opp oppsett, men de kan sjelden gjenbrukes bare 1 uke etter forrige. Nvidia og AMD skifter brands og navn like fort som jeg skifter sokker, og produsentene følger opp med uttallige varianter av de forskjellige komponentene. Derfor velger jeg å lage individuelle lister for hver forespørsel.

En slik "generell" anbefaling som du har hatt her er veldig bra, men som du selv konstanterer - mye jobb å holde up to date.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...