Agentspoon Skrevet 28. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2011 Det følger med en god bruksanvisning, og finnes mange guider på nettet. Hardware har f. eks. en videoguide. Den er grei nok å ta utgangspunkt i. Alle må begynne et sted. Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 DU kan også legge inn 6950 1gb som ett alternativ til GTX 560 Ti Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 DU kan også legge inn 6950 1gb som ett alternativ til GTX 560 Ti Litt av poenget, er vel å snerve inn valgmulighetene, for å gjøre det enkelt. Vil nok bare oppstå masse spørsmål om hva,hvorfor osv. Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 vel, det kan ikke utelukkes heller da de er jevne, begge kortene har sine sider. skal bare ett anbefales bør det være en begrunnelse på hvorfor det blir anbefalt over andrevalget. Det er nå ivertfall ett finfint diskusjonsemne Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 28. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) Har ikke så forferdelig mye basis for å foretrekke noen kortene enda. HD 6950 1GB har tross alt ikke kommet helt fram i butikkene enda. Det kan likevel høres ut som om GTX 560 Ti har en liten fordel i følge dette utdraget fra Legitreviews: If we had to pick one of these video cards today it is a tough call as the performance benchmarks were split for the most part. If you don't look at performance numbers, the NVIDIA GeForce GTX 560 Ti has the usual NVIDIA features like PhysX, CUDA, 3D Vision and great SLI scaling for those wanting to run multi-GPU setups. It also runs cooler at idle and load. It uses slightly less power at an idle state and, let's face it, our PCs sit at idle most of the time. The GTX 560 Ti is a small card at just 9-inches in length. This makes it 1.5-inches shorter than the Radeon HD 6950 1GB, meaning it will easily fit in your case and not block air flow. The NVIDIA GeForce GTX 560 Ti can also overclock really well and the price tag is lower. AMD isn't dead in the water, though, as they have Eyefinity, which is a must for those looking to run a triple-monitor setup and want to buy just one video card. The AMD Radeon HD 6950 1GB was also more energy efficient at load. Det skal også nevnes at Gigabyte har en overklokket variant av GTX 560 Ti med kjernefrekvens på 900MHz (822 er normalt) som er blant de billigste. Dette gjør nok at den får et rimelig fortrinn på nærmest tilsvarende priset HD 6950 1GB. Nå skal det nevnes at sistnevnte gjerne kan låses opp til et HD 6970, men Black Refinery tar høyde for at innstallasjonen skal være så enkel som mulig, og da er det flott å være underlagt garantier med et fabrikkoverklokket kort. Endret 28. januar 2011 av Agentspoon Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Ser selvfølgelig hvorfor du har satt opp GTX 560 Ti, det er bare at noen plasser så vil 6950 1gb være ett bedre valg. Problemet er jo at du skal gjøre det enkelt... Hmmm, kansje lage en post om alternativer eller oppgraderinger for de mer kravstore / nisjespesifiserte? Blir nå også mer arbeid hvis det skal gjøres :/ Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 For det formålet har Maccan en ypperlig guide her. Tingen er med AMD 6950 1GB at den -såvidt- er bedre enn GTX 560 Ti i noen titler. Det er ikke slik at dersom HD 6950 1GB takler et spill bra, så risikerer du at GTX 560 slettes ikke holder mål og faller rett gjennom. Dette kan man også poengtere at gjelder omvendt for de spillene GTX 560 Ti er kjappere i. Når nVidia har de fortrinnene som er presentert ovenfor, er det disse det blir tatt mest høyde for når valget faller på nVidia. Med i beregningen er også at GTX 560 Ti fås i kjappere utgaver rett fra butikken, mens HD 6950 krever opplåsning der hjemme for å få utnyttet sin maksimale kraft. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 31. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) Hastemelding Intel avdekket i kveld en alvorlig feil ved Sandy Bridge chipset. Det er varslet tilbakekalling, og man forventer ikke at produksjonen av reviderte produkter vil bli gjenopptatt før februar, med full produksjon først i april. Intel antar at de taper rundt 1 milliard dollar på både tapt inntekt og erstatning. Jeg trekker dermed inntil videre trekke hovedkortet (og prosessorene) bort fra Black Refinery, og ber brukere være obs på varsler fra Dustin om tilbakekalling. Eventuelt ta kontakt om ingenting skjer. Kilde: http://www.hexus.net....php?item=28733 Endret 31. januar 2011 av Agentspoon Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Æsj... Jeg som straks skulle bestille pc. Da blir det å vente en stund til da. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 31. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2011 Ja, jeg prøvde å få ut nyheten så raskt som mulig. Ble postet på Engadget tre timer før innlegget mitt. Lenke til kommentar
lumfong Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 låner tråden litt til et lite spørsmål; Skal til og kjøpe ny innmat, og lurer egentlig bare på en ting. Ettersom jeg nylig kjøpte 2 stykk skjermkort av typen Radeon hd6970. Så blir vel spørsmålet, hvilken cpu, og sokkel skal jeg gå for? Har lurt en stund på dette oppsettet: HK: ASUS P6X58D-E, Socket-1366 CPU: Intel Core i7-950 Eller sandy Bridge kanskje? Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Ja, jeg prøvde å få ut nyheten så raskt som mulig. Ble postet på Engadget tre timer før innlegget mitt. Det var ikke ment som noe kritikk av at du var treig da. Jeg måtte bare ytre min frustrasjon Du gjør en kjempejobb med denne tråden. Lenke til kommentar
phlake Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Gå for Sandy Bridge, absolutt. i5-2500k, Corsair 1600mhz ram (xms3 eller vengeance) og et ok hovedkort. NB: Det har vært en del krøll p67-chipsetet til Intel, men regner med det løser seg via biosoppdateringer etc. Lenke til kommentar
Clock Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) Ser ut til at det er chipset-problemer med Sandy Bridge, nærmere bestemt SATA-porter. Resultatet blir vel det samme - ligg unna SB inntil dette er avklart og fikset. Edit: sjekket litt mer og det er 3 Gb/s SATA-portene som er berørt for P67/H67 hovedkort, ikke 6 Gb/s portene. Tom's Hardware - SB chipset error Cougar Point Endret 31. januar 2011 av Clock 1 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 31. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2011 Takk, Clock. Den artikkelen bekrefter at Intel tar det mer alvorlig enn forbrukere flest. At kun 5% vil være utsatt for dette gradvis over 3 år er ikke så gale. Venter likevel med å sette tilbake Sandy Bridge til de har fått fikset det. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Typisk min flaks, siden jeg sitter og venter på den nye pc'en, som er bestilt med samme hovedkort og prosessor som dette oppsettet Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 31. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) Les innlegget rett ovenfor. Du kan visstnok unngå problemet helt ved å kjøpe en 6 Gbit/s harddisk som f. eks. denne og en SSD som Crucial C300. For de som har hardisker med 3 Gbit/s tilkobling (slik de fleste har), vil problemet utarte seg for 5-15% i løpet av tre år. Så vidt jeg har forstått iallefall. Vennligst korriger meg om jeg tar feil. Endret 31. januar 2011 av Agentspoon Lenke til kommentar
Clock Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Tror 6 Gb/s porter skal være bakoverkompatible med 3 Gb/s disker. Jeg skal forsøke å flytte SSD og HDD (begge er 3 Gb/s) til de to 6 Gb/s portene og omgå problemet på den måten i mitt "nesten Ref."-bygg. Da gjenstår kun DVD-brenneren, men den blir omtrent aldri benyttet. Lenke til kommentar
Athey Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Du kan bruke 3Gbit/s HDD på 6Gbit/s portene så vidt jeg vet Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 31. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2011 Hmm, god ide. Tror jeg tar turen over til SSD-tråden for å få litt ekspertise på om dette vil fungere i praksis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå