Gå til innhold

Den perfekte PC-pakke & bærbare

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meget bra tråd Agent..

Jeg lurer på et par ting, hva er forskjellen på 1156 socket og 1155 socketen som brukes på korte i BF? Har det noen praktisk betydning eller er det tilfeldig?

Har du et godt alternativ til strømforsyningen? jeg kan ikke finne OCZ på komplett, og det er greit å bestille alt på ett sted :) :O

Det samme gjelder vel SSD også tenker jeg..

Og en siste ting, hva synes du om dette kortet som en erstatning?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=583776#extra

det skal sies at dette var på tilbud på komplett til 1.400,-

Ikke det at det trenger å erstattes, men om det kortet er et godt kort og om kortet i forhold til det du har lagt til er bedre?

MVH

Torodd

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Meget bra tråd Agent..

Jeg lurer på et par ting, hva er forskjellen på 1156 socket og 1155 socketen som brukes på korte i BF? Har det noen praktisk betydning eller er det tilfeldig?

Har du et godt alternativ til strømforsyningen? jeg kan ikke finne OCZ på komplett, og det er greit å bestille alt på ett sted :) :O

Ikke det at det trenger å erstattes, men om det kortet er et godt kort og om kortet i forhold til det du har lagt til er bedre?

MVH

Torodd

Skal ikke gå så veldig i detalj på forskjellen på 1155 og 1156, men hovedsaklig er 1155 den nye sokkelen og 1156 den gamle, 1155 er ikke fremover eller bakover kompatibel, mao til 1155 CPU MÅ du ha 1155 hovedkort. Det besvarer også spørsmålet ditt angående hovedkortet du nevner.

Ellers så har Komplett SSD'en Crucial C300, som er vel som bra valg vist ikke bedre.

Strømforsyning : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=597509

Riktig nok ikke modulær og av helt grei kvalitet.

Lenke til kommentar

Meget bra tråd Agent..

MVH

Torodd

Skal ikke gå så veldig i detalj på forskjellen på 1155 og 1156, men hovedsaklig er 1155 den nye sokkelen og 1156 den gamle, 1155 er ikke fremover eller bakover kompatibel, mao til 1155 CPU MÅ du ha 1155 hovedkort. Det besvarer også spørsmålet ditt angående hovedkortet du nevner.

Ellers så har Komplett SSD'en Crucial C300, som er vel som bra valg vist ikke bedre.

Strømforsyning : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=597509

Riktig nok ikke modulær og av helt grei kvalitet.

Tusen takk for svar,

AHA, noen har vist gått meg hus forbi.

Jeg tenkte at 1155/1156 var så like i benevnelse at det bare var varianter.

Men siden 1155 er nyere så er det vel den som er det beste alternativet da..

Takk for tips på PSU og SSD

:D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Følger det med dvi kabel i dette oppsette? Merker man mye forskjell på dvi og vga?

Det følger som regel sjeldent med en skjermkabel med en PC, da disse som regel følger med PC-skjermen du har /skal kjøpe.

Dog følger det som oftest med en vga til dvi adapter sammen med skjermkortet.

Jeg synes det er stor forskjell på VGA(Analog) og DVI(digital).

Først nevnte har en tedens til å gjengi litt feil farger o.l.

Lenke til kommentar

Følger det med dvi kabel i dette oppsette? Merker man mye forskjell på dvi og vga?

Det følger som regel sjeldent med en skjermkabel med en PC, da disse som regel følger med PC-skjermen du har /skal kjøpe.

Dog følger det som oftest med en vga til dvi adapter sammen med skjermkortet.

Jeg synes det er stor forskjell på VGA(Analog) og DVI(digital).

Først nevnte har en tedens til å gjengi litt feil farger o.l.

Jeg fikk faktisk med HDMI-kabel til mitt GTX570. Usikker på om det følger med noe til 460 men..

Lenke til kommentar

Jeg nominerte BadCat, men når en sånn kjernekar som han ikke kom videre noe sted, tviler jeg på at jeg ville gjort det. At dere støtter opp om tråden er alt jeg ønsker personlig, så takk for det! smile.gif

Det var da voldsomt. :blush:

Etter mine erfaringer får man som regel betydelig skarpere bilde ved bruk av DVI så lenge man benytter native oppløsning, men på andre oppløsninger enn native kan man på enkelte skjermer få vel så bra eller bedre bilde ved bruk av VGA tilkobling. De fleste vil ha stor glede av å velge DVI over VGA.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Et tips agentspoon, nå er det kampanje på 1 gb versjonen av Nvidia 460 kortet du anbefaler ,og er dermed billigere enn 768mb versjonen av kortet, på dustinhome :thumbup:

Du snakker vel kanskje om Gigabyte kortet?

Tror han har valgt Asus kortet pga andre grunner enn minne (støynivå o.l.).

Lenke til kommentar

Et tips agentspoon, nå er det kampanje på 1 gb versjonen av Nvidia 460 kortet du anbefaler ,og er dermed billigere enn 768mb versjonen av kortet, på dustinhome :thumbup:

Du snakker vel kanskje om Gigabyte kortet?

Tror han har valgt Asus kortet pga andre grunner enn minne (støynivå o.l.).

nei, han har jo valgt gigabyte kortet. Black refinery baserer seg jo på oppdateres ofte, og når 1 gb versjonen er tilgjenglig for en billigere penge, så burde den være valgt isteden. Kjempe bra intiativ forresten Agentspoon.

Lenke til kommentar

Oppdatert. Det er ikke 1GB kortet som er nevneverdig billigere enn normalt, men rettere sagt 768MB utgaven som har fått et saftig prisløft. Før lå dette kortet på 1299 kroner. Det er flott at du sier i fra, ManheiM! :)

@ IT-Henrik: Asus-kortet har såvisst et lavt lydnivå. Var bare det at jeg inntil nylig ikke hadde tilgang til tilsvarende støytester av Gigabyte, og at jeg nå har funnet ut at det er så og si like lavt. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...