eiik Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Jeg har tenkt å bestille dette oppsettet rundt begynnelsen av juni , men bytte skjermkortene med HD 5770(først ett, så kjøpe ett til senere). Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Har aldri vært borte for det jeg heller, men har en matte liggende som er jordet når jeg holder på med HK, sånn just incase istede for å legge det rett på et bord Btw jeg ville heller sattset på å klesse til med et HD 5870 med en gang Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 22. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2010 Nåvel. Et enkelt HD 5870 koster over 3000 kroner hos Abbo og de fleste andre leverandører, mens to stykk HD 5770 med 1GB koster kun 2500 kroner og yter tilnærmet likt, om ikke bedre. Jeg er enig i at prisene på HD 5750 CF ikke er helt optimale for øyeblikket, men det svarer seg fortsatt i forhold til både HD 5850 og etter min mening også HD 5770 CF. Forskjellen er cirka 600 kroner, mens du vil kunne dra de fleste spillene på maks i 1920x1080 med HD 5750 CF. For de som likevel er interessert i å kun ha ett enkelt kort, så kan jeg opplyse om at Abbo gir HD 5850 sammen med Modern Warfare 2 for 2300 kroner. Det er heller ikke så gale, hvis du først er på jakt etter det spillet. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Da var pakken levert på døren. Skal slenge opp en rapport så fort den er oppe og kjører. Førsteinntrykket er vel at designet på kabinettet er helt herlig. Det virker solid og er veldig stilrent. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Kjempeflott! Det hadde vært greit om du tok et par benchmarks hvis du har et par nye spill tilgjengelig. Hvis du har Windows 7 64-bit, så burde du laste ned drivere her. Husk også å oppgi oppløsning på skjermen din, hvis du først orker. Benchmarks er innebygget i mange spill og ligger som regel under grafikkinnstillinger. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Will do, men vi står litt fast. RAM brikkene er kortere enn det vi er vandt til, og passer derfor ikke inn i DDR3 slotene på hovedkortet? På bildene i prisguiden så er det lange versjoner, men de jeg har fått (som også har akkurat samme navn, er altså korte?) Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Har du sjekket opp at det er DDR3 ram og at de er kopitable med HK'et ditt? Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) Ser ut som om jeg kjøpte SO-DIM DDR3 ram ved en feiltakelse, de er mye kortere enn andre rambrikker jeg har sett før, og det ser ikke ut som om de får plass i RAM slotten på hovedkortet OP anbefalte. Så da må jeg nok vente 1-2 dager med å få tak i noe nytt fra Abbo.. For å ikke gjøre samme feilen igjen, kan noen linke meg de riktige rambrikkene? Dette var en gigantisk nedtur for kvelden Endret 25. mai 2010 av PaperWalls Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) Får håpe du ikke blir rammet av transportstreiken nå da. Alle godsterminalene er jo tatt ut :\ Btw hvilket HK hadde du igjen? Endret 25. mai 2010 av TheHawk Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) Var det de RAM-brikkene som er i handlevognen til "Black Refinery"? De er tydelig markert hos ABBO som DDR3 DIMM minne, som er det riktige. At du har fått SO-DIMM brikker må isåfall være en sendefeil. Har nettopp byttet ut 2GB (x2) til 4GB for sikkerhets skyld. Var jo passe teit tidspunkt for den feilen å bli registret da, med tanke på det The Hawk nevner med streik. =/ Edit: Har også endret fra 512MB på skjermkortet til 1024MB. Grunnen var at Abbo hadde skrudd opp prisen ganske hardt på den første, mens de er billige på den andre. Endret 25. mai 2010 av Agentspoon Lenke til kommentar
eiik Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Rett meg hvis jeg tar feil, men jeg har hørt at du får bedre ytelse med flere RAM-brikker enn en hvis du har like mye minne tilsammen. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Det er samme antall brikker, bare at man i stedet for å kjøpe to brikker hver for seg, så kjøper man en enkelt pakke som inneholder to brikker. Lenke til kommentar
eiik Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Å ja. Så ikke det. Men er det jeg sa om ytelse rett? Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) Lykke til i hvertfall! Krysser fingrene for at det ikke er streik hos deg Endret 25. mai 2010 av TheHawk Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Bor midt i Oslo, så det finner jeg ut av imorgen. Resten av pcen er ferdig, og vi prøver nå å boote, pcen starter, men vi får ikke noe bilde på skjermen, verken fra VGA utgangen på hovedkortet, eller fra et av skjermkortene. Er det ikke mulig uten ram brikker instalert? Om det er mulig, hva slags feil kan ha oppstått? Alle vifter og komponenter går. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Bor midt i Oslo, så det finner jeg ut av imorgen. Resten av pcen er ferdig, og vi prøver nå å boote, pcen starter, men vi får ikke noe bilde på skjermen, verken fra VGA utgangen på hovedkortet, eller fra et av skjermkortene. Er det ikke mulig uten ram brikker instalert? Om det er mulig, hva slags feil kan ha oppstått? Alle vifter og komponenter går. Høyst sannsynlig ikke, vist du har koblet til den interne høytaleren vil du høre noen "beep" vist det er noe gale. Disse kan du google etterpå for og få de tydet Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Jeg har en gammel pc med 2x1024mb ddr ram, kan jeg bruke disse? Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Hvis de er DDR3 RAM og matcher sporene så ja Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 DDR2, får vel holde meg til dette skrapet av en pc til (forhåpentligvis) imorgen. Takk for alle svar. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Fikk løst problemet, benchmarks kommer i kveld. Endret 26. mai 2010 av PaperWalls Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå