Gå til innhold

Den perfekte PC-pakke & bærbare

Anbefalte innlegg

Hadde det vært mulig at du kunne satt opp en lignende anbefaling for entusiast gamer? Noe rundt 12-15k kanskje? :yes:

Vet det blir en del ekstra jobb, men det er også en del som kjøper i den prisklassen og da hadde det vært bra å få tips fra en som virkelig vet hva han snakker om. Ser altfor mange som gir tips om ting det egentlig ikke kan noe om....

Endret av Bezzzy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager det inntrufne og lykke til med feilsøkingen!

Dette problemet skal du ikke ta inn over deg, jeg bare ønsket å sjekke om det var noen som kunne tipse meg videre. Det er nok enten en komponent som kom deffekt fra leverandør, eller noe jeg har oversett.

Jeg har veldig sans for avveiningene du gjør for å komme fram til et godt oppsett, og for at du deler med forumet! :yes:

Sånn, nå har jeg opprettet en egen tråd, kommer tilbake med info når jeg finner årsak og løsning.

Lenke til kommentar

Sånn, nå har jeg opprettet en egen tråd, kommer tilbake med info når jeg finner årsak og løsning.

Det tok ikke lang tid før Hårek stilte rett spm i den tråden, og problemet? :whistle: Jeg hadde glemt å sette tilbake cpu-strømkabelen etter en rydding av kablene når alt liksom var klart til å bootes... -det pinligste er at jeg ikke var innom den på jakt etter løsningen. :roll:

Men, nå må jeg leke litt med ny masking :D

Lenke til kommentar

Det tok ikke lang tid før Hårek stilte rett spm i den tråden, og problemet? :whistle: Jeg hadde glemt å sette tilbake cpu-strømkabelen etter en rydding av kablene når alt liksom var klart til å bootes... -det pinligste er at jeg ikke var innom den på jakt etter løsningen. :roll:

Men, nå må jeg leke litt med ny masking :D

Kjekt å høre at det ordnet seg! Diskusjon har mange flotte medlemmer som gledelig hjelper med sitt. At det er juletider hjelper kanskje litt ekstra. thumbup.gif

Hadde det vært mulig at du kunne satt opp en lignende anbefaling for entusiast gamer? Noe rundt 12-15k kanskje? :yes:

Vet det blir en del ekstra jobb, men det er også en del som kjøper i den prisklassen og da hadde det vært bra å få tips fra en som virkelig vet hva han snakker om. Ser altfor mange som gir tips om ting det egentlig ikke kan noe om....

I forrige runde av tråden opererte jeg med flere oppsett, blant annet et slikt et som du beskriver. Grunnen til at jeg har lagt dette konseptet på hylla, er at noen brukere valgte det dyreste oppsettet for å være helt sikre på at de fikk noe bra nok. Denne tryggheten er prinsipiell, og grunnlaget ikke reelt for de fleste. At mange betaler mer enn de behøver, ønsker jeg jo ikke.

Som spillmaskin yter skjermkortet Nvidia GeForce GTX 460 godt nok til å takle dagens spill veldig bra. Når noen oppretter en tråd og spør etter råd, har de ofte helt konkrete krav om å kunne spill som allerede er lansert (f. eks. Black Ops, WoW: Cataclysm osv.). Det er ytterst få som derimot kjøper en maskin for å forberede seg til eventuelle titler som ikke er blitt annonsert enda. Hvis det er grunnlag for en oppgradering, enten på grunn av 2560x1600 oppløsning på skjermen, EyeFinity / 3D Vision Surround, 120Hz eksperimentering og / eller ønske om å kjøpe et spill som beviselig ikke takles av GTX 460, besøker jeg mer enn gjerne slike enkelttråder. Da er det bare å sende meg en PM, og jeg kommer så kjapt jeg kan. smile.gif

Lenke til kommentar

Må bare hive meg på alle dere andre som skryter av denne tråden, utrolig bra initiativ!

Black Refinery er bestillt, så nå er det bare å glede seg som en unge til julaften :love:

Siden jeg ikke har så mye erfaring med bygging av pc: har noen lyst til å legge opp bilder av hvordan de har ryddet kabler i maskinen? Evt. linke til guider for dette? :)

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

Må bare hive meg på alle dere andre som skryter av denne tråden, utrolig bra initiativ!

Black Refinery er bestillt, så nå er det bare å glede seg som en unge til julaften :love:

Siden jeg ikke har så mye erfaring med bygging av pc: har noen lyst til å legge opp bilder av hvordan de har ryddet kabler i maskinen? Evt. linke til guider for dette? :)

På forhånd takk!

Jeg vil anbefale denne flotte posten til Kenzuke:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1225711&view=findpost&p=16516170

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, techPowerUp! er den viktigste blant flere testsider jeg bruker for å vurdere ytelsen til aktuelle skjermkort. Grunnen til at jeg foretrekker akkurat denne, er fordi de tester veldig strukturert med benchmarks av mange nyere spill, og enda viktigere at de tar seg tid til å teste forskjellige oppløsninger og sette opp gjennomsnittet i oversiktlige grafer. De kalkulerer seg til og med fram til hvor mye et skjermkort yter per dollar, og per watt. Førstnevnte gjør jeg dog egne beregninger på i tillegg, da det ofte er noe sprik mellom de amerikanske og norske produktprisene. smile.gif

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Anbefaler å vente til Intel sine Sandy Bridge prosessorer kommer ut den 9. januar. Akkurat WoW og SC2 har det nemlig med å fungere bedre på Intel sine prosessorer (se IT-Henrik sin spesialisttråd på dette her). Dersom det ikke er en stor uventet prisoppgang på disse, vil de nemlig inntil videre erstatte AMD som førstevalget. :)

Lenke til kommentar

Det er vel ikke noe sånn spesielt "romjuls salg" som du kanskje finner på andre produkter.

I klesverden er jo salg gjerne sesongbetont etter hvilken årstid det er, da det er svært vanskelig å få solgt shortser i oktober, og de vil bare ha det ut før det er gått av moten.

PC komponenter holder en noe mer statisk pris som styres av tilbud og etterspørsel, og ofte dollar prisen.

Om du leter etter billige produkter er det gjerne ting som holder på å bli faset ut, type 5870 kan du få ganske billig nå.

I tillegg har jo nettbutikker som Komplett også ukens tilbud, gjerne med ting de har bestilt i store partier, har litt for mye av, eller sliter med å selge.

Om du venter på de virkelige priskuttene så er ikke det noe som skjer nå fordi juleaften er over, men heller at det kommer noe nytt og bedre som fører til en priskrig.

Lenke til kommentar

Eiik: De skulle være rett rundt hjørnet i følge tidligere indikasjoner, men det har vært lite bekreftende informasjon i det siste som sår litt tvil rundt dette.

Hassie: Skal ikke snakke for høyt om hva jeg har prøvd og ikke prøvd, men i utgangspunktet er det meget få som har klart å få til en Hackintosh med en prosessor fra AMD. Det er sikkert mulig, men vil foreslå at du heller Googler det enn å ta det opp her... laugh.gif

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Det går selvsagt an å lage kompromisser helt til nederste hylle. På et rimelig plan derimot kan du nedgradere til AMD Athlon II X3 445 (599,-) og for eksempel denne lydløse varianten av HD 5750 skjermkortet (969,-) eller om du ikke bryr deg stort om spill, bytte til dette hovedkortet med relativt kraftig integrert grafikk. Trenger ikke prosessorkjøleren heller hvis du kan leve med litt støy. :)

Lenke til kommentar

Pakket opp "julepresangen" min i går, monterte den sammen og skrudde den på, og alt fungerte på første forsøk :D - Første gangen jeg bygget en pc! Veldig fornøyd så langt, så tusen takk til dere som har bidratt i denne tråden :)

Men så til poenget: for å spare plassen på sdd-disken (jeg har den med 40Gb), vil jeg flytte home-directoryet fra sdd-disken til hoved-disken. Prøvde å følge bl.a. Lifehacker sin guide, men etter mange mislykkede forsøk gav jeg opp.

Er det noen som har en grei og enkel måte å løse dette på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...