Gå til innhold

Den perfekte PC-pakke & bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, jeg kan kanskje tipse litt der siden jeg var/er i samme situasjon. Ingen ekspert, men jeg gikk først for den dustinhome anbefalte meg, som var D-link DWL-G510. Nokså billig og så ok ut, men så fant jeg ut at den jo ikke hadde 802.11n-standarden, virket litt som en gammel modell og hadde fått en del negativ brukeromtale (bla på Amazon). Derfor returnerte jeg dette kortet uåpna og gikk i stedet på Clahs Ohlson hvor jeg fant et Gigabyte GN-WP30N-RH. Det koster det dobbelte, men det har såvidt jeg kan se ikke fått negativ omtale, og det har n-standarden. Det lover også god signaloverføring. Jeg må si meg godt fornøyd med produktet all den tid jeg overhodet ikke har hatt problemer med det.

Lenke til kommentar

Mulighet for å prate med noen akkurat NÅ over raske pm eller noe annet? skal bestille dette oppsettet men har bare noen få spørsmål

Jeg er alltid tilgjengelig. :)

 

Jeg lurte på hvorfor det hovedkortet som er valgter valgt, og hvorfor ikke dette er valgt.

Gigabyte sitt kort har over dobbelt så høy feilrate på produktene sine i følge Newegg sine brukererfaringer (13% gir 1'er mot 6% for Asus). Rent funksjonsmessig er det lite som skiller dem.

Hei! Vurderer sterkt å bestille SSD-utgaven av Black Refinery om en stund. Har du noen tips til trådløs mottaker som ikke er for dyr? Har ikke mulighet til å bruke kabel da jeg bor i en kjellerleilighet og deler forbindelse med huseier.

Har personlig god erfaring med Linksys WMP600N til 400 kr. Ignorer den ene brukeranmeldelsen, for folk er naturligvis kjapt ute å kritisere når noe ikke fungerer. Dårlige eksemplarer finner du hos enhver produsent.

Lenke til kommentar

Har personlig god erfaring med Linksys WMP600N til 400 kr. Ignorer den ene brukeranmeldelsen, for folk er naturligvis kjapt ute å kritisere når noe ikke fungerer. Dårlige eksemplarer finner du hos enhver produsent.

 

Takk for tipset, skal sjekke det ut! Kom forøvrig på at jeg har et ålreit Dlink USB wireless adapter fra den forrige stasjonære, så kan evt bruke det en stund også.

 

Er det planer om noen radikale endringer på oppsettet i første post, eller er det rimelig "bankers" akkurat nå? :)

Lenke til kommentar

Radikale endringer blir det neppe med det første. Skulle gjerne byttet ut Intel X25-V 40GB med en OCZ Vertex 2 60GB når den først er på kampanje, men er en del kluss med formateringen hos Diskusjon dessverre.

 

Okey! Vertex 2 (120gb) har jeg allerede i den bærbare. Veldig fornøyd med den! Skal se litt på oppsett osv når jeg får ferie nå, men tror det blir ganske identisk med oppsettet i første post.

 

Strålende jobb forresten, utrolig flott at du tar deg tid til det!

Lenke til kommentar

Ikke noe problem, NiRam! :)

 

Fikk endelig klart å oppdatere førsteinnlegget. Jeg har skiftet ut Intel X25-V 40GB til OCZ Vertex 2 60GB. Denne yter en del bedre, og er mer vennlig med tanke på plassforbruk blant de som ikke er helt så strukturerte i sin bruk av SSD som systemdisk. Ellers har Cooler Master Hyper 212+ måtte vike for Corsair A50, da sistnevnte har et betydelig mer behagelig lydnivå. I den sammenheng har jeg også nedgradert til prosessoren AMD Phenom II X4 955. Tross alt trenger man strengt strengt tatt ikke mer enn et par klikk inne i BIOS for å kjøre enheten med samme hastighet som storebror X4 965 (og forbi, om man vil). Tilslutt har jeg funnet et 50 kroner billigere DVD-drev som før manglet i prisguiden.

 

Jeg mistenker at det er et problem med å hyperlinke bilder. Når jeg forsøker meg på et share-1.png-ikon for å signalisere at Prisguiden ikke viser riktig status på vare, fører det nemlig til beskjeden "Du må skrive en post" ved lagring. Dette er grunnen til at verken Samsung SpinPoint F3 1TB eller AMD Phenom II X4 955 vises som på lager hos Dustin, selv om de i nettbutikken er det. Edit: Også Corsair XMS3 4GB virker det som... Skjerpings Prisguiden!

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Litt skuffet at det skjer på lite på skjermfronten i det siste. Hadde jeg fått det som jeg ville skulle det kommet ut en ny utgave av Dell 2209Wa med samme oppløsning, bare enda bedre kvalitet og litt billigere. At den går opp i pris etter hvert er nemlig ingen god ting dersom den skal beholde plassen sin foran Dell U2311H.

Lenke til kommentar

Corsair A50 ble valgt fordi den er overlegen Cooler Master Hyper 212+ på støynivå. Jeg noterte at noen klaget på at de fortsatt kunne høre et ganske godt sus til tross for Fractal-kabinettet sin støydempning, så da gikk jeg etter prosessorkjøleren som en hovedmistenkt. Corsair A50 og DirectCu-varianten av GTX 460 har et veldig likt støynivå under belastning i følge tester (sammenlign dette med dette).

Lenke til kommentar

Er du grei og fjerner sitatet av hele førsteinnlegget? :)

Maskinen burde få rundt 60FPS som minsterate i Black Ops med Asus GTX 460 760MB DirectCU. Gjennomsnittlig vil det ligge enda høyere, og derfor tviler jeg på at du vil oppleve lag. Det er generelt en ganske kraftig løsning til spill, som takler det meste på høye innstillinger ved 1920x1080 oppløsning.

Lenke til kommentar

Da må du også skifte til et dyrere hovedkort (Asus P7P55D-E). Begge prosessorene har fire kjerner samt ganske høy klokkefrekvens, og tilspisser seg de samme bruksområdene. Intel har bedre ytelse i de fleste applikasjoner, også litt i spill, men man kan ikke gå utenom at X4 955 er et knallsterkt alternativ som holder for de fleste. Mye vil ha mer, er det noe som heter. wink.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...