Romis Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 De er jo bare helt uvurdelig når det kommer til støynivå og ytelse. Jeg er utrolig fornøyd med mitt kjøp. Lenke til kommentar
nortridge Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Nortridge -> Last ned CpuID Hardware Monitor Pro Her har du et skjermdump av programmet i bruk (Tok også med gadgetene jeg bruker for Win7. Nyttige Takk. Latset ned. Hva tror folket her om Corsair H50 til dette oppsettet? Plass i kabinettet? Overkill? Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 23. november 2010 Forfatter Del Skrevet 23. november 2010 Jeg liker dårlig den kjøleren. Ganske høyt støynivå, og det finnes bedre ytende luftkjølere til lavere pris. Da er jeg mye mer fortrolig med Corsair A70, som har både kurant ytelse og er veldig stillegående. 1 Lenke til kommentar
Themecreator Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Hvordan mener du grafikk kortet til den abefalte Asus'n greier seg i forhold til lett spilling? Er nemlig veldig usikker på hva jeg skal velge.. Mine behov er photoshop, flash, noe spilling, og web redigering. Tar den med meg en del. Var først veldig på Dell XPS 15, som er det andre tilbudet ditt, men så er batteriet noe svakt (standard oppsett), og det er en 15". Har egentlig aldri hatt en 15", så vet ikke helt hvordan den er i forhold til å ta med seg rundt, og greier. Har også ofte savnet et litt ordentlig grafikk kort, sammenignet med min toshiba satellite U300, som hadde intel media accelerator et eller annet. Fryktelig usikker! Men så er det en god pris på xps'n, og har i tillegg noe ekstra greier som gjør at den evt. kommer på 5500 kroner.. Some help please! Lenke til kommentar
kenzuke Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Tror den PSU'en i bygget (500W) bør heves litt altså. I følge kalkulatoren her, så vil bygget trekke ~480W ved full load me en kapasitator svakhet på ~30%. Sikkert ikke helt nøyaktige tall, men er nok uansett på smertegrensa. Valgte sjøl 600W, men ser at det også kan være for tynt med et senere CF oppsett. Bare et tips Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 23. november 2010 Forfatter Del Skrevet 23. november 2010 Hvordan mener du grafikk kortet til den abefalte Asus'n greier seg i forhold til lett spilling? Er nemlig veldig usikker på hva jeg skal velge.. Mine behov er photoshop, flash, noe spilling, og web redigering. Tar den med meg en del. Var først veldig på Dell XPS 15, som er det andre tilbudet ditt, men så er batteriet noe svakt (standard oppsett), og det er en 15". Har egentlig aldri hatt en 15", så vet ikke helt hvordan den er i forhold til å ta med seg rundt, og greier. Har også ofte savnet et litt ordentlig grafikk kort, sammenignet med min toshiba satellite U300, som hadde intel media accelerator et eller annet. Fryktelig usikker! Men så er det en god pris på xps'n, og har i tillegg noe ekstra greier som gjør at den evt. kommer på 5500 kroner.. Some help please! Her har du en veldig fin liste som viser hvordan skjermkortet gjør seg i diverse spill. Som du ser går de fleste helt greit på lave innstillinger, selv om det finnes blytunge unntak. For lett spilling ville jeg syntes det var godt nok, men er egentlig mest ment for å kunne spille av 1080p smertefritt. Det sliter nemlig Intel sin grafikk litt med. Nvidia 310M er litt mer enn dobbelt så kjapt. Tror den PSU'en i bygget (500W) bør heves litt altså. I følge kalkulatoren her, så vil bygget trekke ~480W ved full load me en kapasitator svakhet på ~30%. Sikkert ikke helt nøyaktige tall, men er nok uansett på smertegrensa. Valgte sjøl 600W, men ser at det også kan være for tynt med et senere CF oppsett. Bare et tips Min egen datamaskin holder lenge med 500W, og den har mer strømkrevende, samt flere komponenter. Jeg tar ikke høyde for at man overklokker til over 4GHz med drastisk oppjustert volt. Det er verken hovedkortet, luftflyten i kabinettet eller kjøleren stilt inn etter. De fleste strømforsyninger har i tillegg litt å gå på, mens de testene gjerne oppgir litt høyere verdier enn hva realitetens krav er. Likevel er det ikke en dum ide, spesielt ikke når 600W av samme enhet koster så lite mer. Byttet! Lenke til kommentar
SM# Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Noen som har prøvd å bygge og kan anbefale et oppsett til PC på rundt 3500kr? (Selvbygg) Kriteriene er at den funker til MW2, AC, og gjerne Black Ops på low. Går dette an? Lenke til kommentar
nortridge Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Jeg tenkte også på å oppgradere strømforsyningen mtp fremtidige oppgraderinger, men slo det fra meg. Det som også er et argument for å bytte ut PSU er at den ene kabelen er for kort til å trekkes via baksiden av kabinettet grunnet en PSU som sitter i bånn av kabinettet. Det kan enkelt løses med en skjøt, dog. Kabinettet er jeg meget fornøyd med. Mange brønner for HDD, stillegående, praktiske løsninger og et veldig rent og pent design. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 23. november 2010 Forfatter Del Skrevet 23. november 2010 (endret) Noen som har prøvd å bygge og kan anbefale et oppsett til PC på rundt 3500kr? (Selvbygg) Kriteriene er at den funker til MW2, AC, og gjerne Black Ops på low. Går dette an? Nå er dette strengt tatt ikke tråden, men mottar gjerne utfordringen. Kabinett: Ace Game Edge 990 Hovedkort: Asus M4A77T/USB3 Prosessor: AMD Athlon II 250 Skjermkort: Sapphire Radeon HD 5670 Minne: Corsair 1600MHz DDR3 4GB Lagring: Samsung SpinPoint F3 500GB Strømforsyning: Corsair CX 430W Optisk Drev: Samsung SH-S223B Pris: 3650 kroner Kunne spart 300 kroner på å velge et billig kabinett med en billig strømforsyning av ukjent kvalitet. Det er likevel å drive med gambling, så har heller fokusert på å heve kvaliteten på både strømforsyning, kabinett og hovedkort. Disse kan man tross alt ha med seg en stund. Oppsettet har USB3 og kan spille spillene du nevnte på enten low eller medium. Endret 23. november 2010 av Agentspoon 1 Lenke til kommentar
SM# Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Beklager, leste ikke skikkelig. Men takk uansett, owe you one. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 26. november 2010 Forfatter Del Skrevet 26. november 2010 Minner om at det er Black Friday i dag. Komplett kjører tilbud hele dagen. Det gjør Apple også. MPX starter snart sitt timesalg. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Minner om at det er Black Friday i dag. Komplett kjører tilbud hele dagen. Det gjør Apple også. MPX starter snart sitt timesalg. UL30a (på salg hos komplett) er vel et bra alternativ til lettvekteren, ettersom du får den får kun 4000,- Hadde det vært Ul30vt, hadde jeg nok slått til Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 26. november 2010 Forfatter Del Skrevet 26. november 2010 Ja, det vil jeg si meg enig i. Siden det bare varer en dag orker jeg likevel ikke bryet om å lage en spesialnotis. Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Har fått satt sammen PCen og installert windows! Mykje bedre enn den gamle maskina, veldig svak summing no i motsetning til den gamle som hørtes ut som en støvsuger Har ikkje fått testa ytelsen endå, men eg kjem med tilbakemelding så fort som mulig! Lenke til kommentar
Lch Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 (endret) [...] Det gjør Apple også. [...] Takk, jeg trengte en god latter etter en hard dag på jobb. :] Ja ok, de har eksempelvis alu-utgaven av MacBook Pro 13" til 9148 NOK inkludert frakt, ned fra 9990 NOK. Ikke så galt, men du får den til standardpris for knappe 350 NOK mer på Elkjøp/Lefdal/Komplett. Greit nok. (NB: Komplett har kjempedisken Crucial C300 64GB til 895 NOK, Black Friday- /og/ 1337 w33k5-kampanje snodig nok) Edit: Meh, det var sikkert Svartfredagsprisen som overstyrte leet-weeks-prisen, men 995 NOK for C300 64GB er ikke galt det heller. Endret 27. november 2010 av Lch Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Har fått satt sammen PCen og installert windows! Mykje bedre enn den gamle maskina, veldig svak summing no i motsetning til den gamle som hørtes ut som en støvsuger Har ikkje fått testa ytelsen endå, men eg kjem med tilbakemelding så fort som mulig! No har eg fått testa litt, er veldig imponert! Har overklokka prosessoren til 3.6 GHz, kjører Black Ops på fullt no, alle tegn til lagg er vekk 1 Lenke til kommentar
Archeron Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) jeg endte opp med et intel-oppsett og dermed et litt annet hovedkort, men jeg tror dette er et relevant spørsmål her uansett. har noen her hatt problemer med regulering av hastigheten på cpu-kjøler med Asus-hovedkortet? jeg har sjekket manualen til EVO i Black Refinery, og den ser ganske identisk ut som mitt Asus P6X58D-E på punktet om Hardware Monitor i BIOS. jeg har en tre-pins Noctua NH-D14 kjøler (ingen PWM altså, som jo begge hovedkortene støtter), men omtrent overalt hvor jeg har lest så skal dette funka lett som en lek og løse seg selv. i Asus sin egen AI Suite står kjøleren oppgitt til max hastighet hele tiden, og når jeg prøver å kalibrere den på hhv 20%-100% load blir tallene ca de samme. jeg har også testa med EPU6 til Asus, Speedfan og i Bios. eneste muligheten til å justere ned hastigheten er e koble på motstandsadapterene som følger med kjøleren, men da mister jeg jo fleksibiliteten med å kunne justere underveis. jeg har også forsøkt å koble cpu_fan-ledningen på cha_fan1-kontakten på hovedkortet og da ble hastigheten øyeblikkelig justert ned på samme måte som min noctua kabinett-vifte. dette er utrolig irriterende, da det eneste jeg hører av støy fra det deilige Fractal Design R3 er lyden av 1300rpm fra cpu-vifta! noen som har en idé om hva som er galt? kan ikke denne mellomklassen av Asus MB regulere cpu_fan på volt men bare på PWM? må jeg bytte ut kjøleren allerede?? :/ EDIT: om noen mener jeg er OT så respekterer jeg det, og kan evt ta svar/tipspå PM. men jeg så for meg at det kunne være en grei oppklaring i tilfelle folk kjøper kjølere som ikke kan reguleres på hovedkortet. Endret 30. november 2010 av Archeron Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 Prøv å send en PM til BadCat. Jeg er lynende travel i dag, og har ikke helt tid til å tenke skikkelig. Er ikke slik at vi samarbeider direkte med denne tråden, men BadCat gir i hvert fall masse opplysning og svar på spørsmål til meg, så han kan sikkert strekke ut en hånd. Lenke til kommentar
Archeron Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Asus er kjapp til å svare på tech.inquiries! Dear Valued ASUS Customer! You cannot control a three pin fan with a 4pin PWM only fan connector. On our top models, such as the Rampage III Extreme, all fan connectors on the motherboard can control both 3pin and 4pin PWM fans, but your model does not have this function. Best Regards / Med Vänliga Hälsningar, Nils ASUS TMSS Support Så Asus er visst ikke helt på topp her desverre! Må vel kjøpe meg ny kjøler jeg nå. To uker gammel Noctua NH-D14 selges billig! :/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Så Asus er visst ikke helt på topp her desverre! Må vel kjøpe meg ny kjøler jeg nå. To uker gammel Noctua NH-D14 selges billig! :/ Tempting, tempting :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå