Gå til innhold

Den perfekte PC-pakke & bærbare

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Maskina mi, som sjølvsagt har fått namnet BlackRefinery køyrer som ei klokke :)

Har derimot problem med at den ikkje finn 1TB-disken i windows, noko eg må stille på?

Under enhetsbehandling ligg SAMSUNG HD103SJ ATA Device i tillegg til INTEL SSDblabla Device, men den store dukkar ikkje opp. Er det noko Master/Slave greier å ta hensyn til? Trudde det berre var å plugge i når det var S-ATA. Prøvde å koble til eit par gamle 120GB diskar frå min gamle bærbare for å hente filer derifrå, og dei dukka opp utan problem.

Lenke til kommentar

I dag var det lønningsdag, så når er min egen Black Refinery på vei i posten. P55A-UD3 var ikke på lager, så det ble UD4 isteden, og Corsair TX 650w PSU.

Takker for flott tråd, dette blir en fin oppgradering fra en 10 år gammel Thinkpad.

Kommer tilbake med erfaringer så sant jeg får puslespillet satt sammen, og alt virker som det skal :)

Lenke til kommentar

Nå er alle delene op plass:D Veldig stillegående og kjapp. Men jeg får ikke lyd inn og ut til å fungere på fram siden av kabinettet. Det registreres av Windows 7 at det er koblet inn men det kommer ikke lyd ut av headsettet. Bak funker bra. Og annen hver gang jeg starter pcen så er det ett eller annet med windows som ikke får boota. litt irriterende. Forslag om hvordan jeg kan løse dette?

Takk:)

Lenke til kommentar

Det enkleste er nok først og fremst å lage en egen tråd i dertil egnet underforum, dernest post detaljer om maskinen.

Jeg regner med at du har kjøpt inn "Black Refinery", da blir neste steg at du sjekker den fysiske tilkoblingen mellom hovedkortheaderen og frontuttaket, se at du har satt den riktig i maskinen. Sjekk deretter at det er samsvar mellom pluggen du har brukt og valget frontutgangen er satt til i BIOS (HD Audio). Sjekk så at du har lagt inn oppdaterte driver samt hvilke valg som er satt i "Advanced Options" i "VIA HD Audio Deck"; verktøyikonet i nederste høyre hjørne av lydkontrollpanelet.

Det andre problemet må du beskrive nærmere. Ta en titt i loggene og se etter feil eller advarseler i forbindelse med oppstart.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har fått beskjed fra DustinHome om at de ikke får inn Cooler Master Hyper 212+ før midten av oktober. Det er ganske lenge til, men samtidig er den det eneste nåværende produktet som du får mer igjen for pengene mtp overklokkingspotensialet kontra å kjøpe en dyrere prosessor. En idé hadde kanskje vært å kjøpe den sammen med Intel X25-M G3 160GB når denne kommer ut.

Lenke til kommentar

Flott tråd dette, tror ikke jeg har sagt det tidligere, men har tittet innom ganske ofte. Tror jeg er på vei til innkjøp av en tilsvarende maskin, men tenker å bruke det integrerte skjermkortet i i5-cpuen. Spiller ikke lenger.

Har funnet meg (http://www.dustinhome.no/pd_5010457542.aspx? hm, lenke funket ikke) Gigabyte GA-H55M USB3 m-ATX. Tenker på sikt å flytte det inn i et HTPC-kabinett så derfor m-atx.

Er disse H55-kortene dårligere på noe i forhold til den du har i handlekurven?

Lenke til kommentar

Så vidt jeg har forstått er Intel H55 annerledes i forhold til P55 ved at du har PCIe 2.0 baner som egentlig opererer med PCIe 1.0 hastighet, man mister mulighet for RAID (flere harddisker) uten ekstra kontroller, mister muligheten for Crossfire og SLi (flere skjermkort), og får et litt mindre antall USB- og PCI-tilkoblinger på brikkesettet. Ingen av delene burde være av stor betydning for deg dersom du kjører integrert grafikk og ikke trenger disse ekstrafunksjonene.

Jeg vil likevel anmode om å vente til Sandy Bridge i begynnelsen av 2011. Dette vil komme med en ny sokkel, LGA1155. Da passer plutselig ikke morgendagens prosessorer lenger på dagens LGA1156 hovedkort. Det gjør ikke så mye når man har dedikert grafikk som GTX 460, fordi da har man fortsatt et ganske kanon tilbud ytelsesmessig, men Sandy Bridge vil være et stort sprang for integrert grafikk og konkurrere med lavbudsjetts dedikert grafikk. AMD Bulldozer kommer også som en direkte konkurrent. Så det hele blir faktisk ganske spennende og varmt på tampen etter hvert. :)

Lenke til kommentar

Har fått beskjed fra DustinHome om at de ikke får inn Cooler Master Hyper 212+ før midten av oktober. [...]

Så den kommer faktisk inn igjen? Jeg trodde Dustin hadde fjernet den fra sortimentet. Jeg kjøpte en fra Amentio og hentet i min lokale Datakjeden/Amentio-sjappe. Praktisk og billig. :]

tevil: Sandy Bridge har veldig bra enkodings-/dekodingsegenskaper med tanke på HD-video bygget inn i selve kjernen. AMDs konkurrerende løsning er ventet noe senere, men jeg ville i alle fall ventet på Sandy Bridge. Jeg bruker selv en underklokket sokkel 775 C2D i min HTPC mens jeg venter på priser og endelige spesifikasjoner for Sandy Bridge og Fusion/Bulldozer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...