Gå til innhold

Den perfekte PC-pakke & bærbare

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Viser seg at det er et en R3 på veg til meg og vist, var berre problem med betalinga. Men no stussar eg litt eg her sit med manualen til mitt Gigabyte P55A-UD3. På mine Corsair XMS3 4gb står det 1600mhz, men i manualen står det ikkje noko om at dette er støtta? Under memory står det: "Support for DDR3 2200/1333/1066/800 Mhz memory modules". Burde eg vere bekymra? Har eg klart å kjøpe feil?

Lenke til kommentar

Da var Fractal byttet ut til fordel for Cooler Master CM 690 II Advanced igjen, fordi de ble utsolgt raskere enn en pakke Dumle på Coop Obs til 10 kroner. Vel, de kommer forhåpentligvis inn igjen i litt større kvantitet. :p

Har med ettertanke også nedgradert til 1333MHz minne fra Kingston, fordi også disse kan overklokkes til CL8 1600MHz for de som er villige.

Lenke til kommentar

Det blir automagisk satt til "trygge" verdier; hvis du vil overklokke, må du stille selv eller bruke overklokkingsfunksjonaliteten hovedkortet ditt tilbyr. Hvis du lurer på om minnet blir satt til 1600MHz av seg selv, så vil jeg ikke tro det (gitt standardverdier i BIOS).

Jeg har nettopp satt opp en i5-760 med Asus P7P55D-E i Fractal R3, veldig bra kabinett. Manualen er bortimot ikke-eksisterende, så for nybegynnere vil jeg anbefalt å lese igjennom en guide eller to. Jeg synes Fractal kunne satt opp prisen med 50-100kr og brukt pristillegget til å koste på seg bedre lukkemekanismer til sidepanelene. Ingen lukt med mindre du stikker nesa helt inntil støydempingsmattene.

Lenke til kommentar

Kommer en 3D skjerm like rundt hjørnet. Er ikke så opptatt av den delen, men det faktum at den kjører på 120Hz skal visstnok gi et glattere bilde i spill dersom man har høy FPS. Blir neppe noen BenQ-typisk pris, men prisen settes såklart etter formålet så langt det er økonomisk forsvarlig. Skjermene som er satt opp nå er greie nok til avslappet spilling, mens den omtalte skjermen vil ta hånd om de mer engasjerte. :)

Hva slags 3d skjerm snakker vi om?

Lenke til kommentar

Ja, jo, men så er ikke oppsettet i utgangspunktet beregnet på de som overklokker aller mest. Det er mer en mulighet for de interesserte. :)

Har byttet ut 768MB varianten av GTX 460 med 1GB varianten. DustinHome kjører nemlig kampanje på den, og da er det definitivt verdt forskjellen.

Lenke til kommentar

Ja, jo, men så er ikke oppsettet i utgangspunktet beregnet på de som overklokker aller mest. Det er mer en mulighet for de interesserte. :)

Har byttet ut 768MB varianten av GTX 460 med 1GB varianten. DustinHome kjører nemlig kampanje på den, og da er det definitivt verdt forskjellen.

Det er jo et svært godt poeng.

Mmhm, 1GB versjonen av 460 GTX er tasty greier :cool:

Lenke til kommentar

460 er greie kort, men husk at de alene ikke yter bedre enn high end i forrige generasjon og at de maks støtter 2 kort i SLI.

Å tro at det svarer seg å betale ekstra for fabrikklokket eller 1GiB-versjon på en budsjett-rigg er litt som å presse vannet ut av en stein. Man er heldig om man får ytelsesforskjell over feilmarginen på 3%. Om det er verd 2-600kr på stramt budsjett kan diskuteres.

Med mindre man absolutt trenger DX11 får man brukte GTX 260 Core 216 / GTX 285 / HD 4890 for en rimelig penge.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...