Gå til innhold

HJELP Med Kjøp Av Pc'er

Anbefalte innlegg

Hallo...

Jeg skal kjøpe pc fra komplett.no ... stasjoner :-) :hmm:

pris ca 10.000 kr

helst IKKE over!

den skal være mulig å tilpasse seg(Dra Inpå Pc Og Servere Også Velg Pc Bygger)

En "GAMER" Pc... Jeg vet at det er ikke så "Mange" GAMER pc'er for den prisen xD, men det går nå an å mekke noen som kan spilles på :-)

Noen Som GIDDE Å Tilpasse En For Meg?

:hmm:

Dette SKAL Være Med:

Kabinet: Antec Nine Hundred Two Midi Tower Sort Vifter: 2x 120mm Front, 1x 200mm Topp, 1x 120mm Bak, Blå LEDs, Vindu

Harddisk: MINST 500GB

(Tastatur(Trenger Egenklig Ikke): Logitech G15 gaming tastatur USB, Norsk Layout)

(Mus (Trenger Egenklig Ikke): Logitech G500 Gaming Mouse, Weight tuning, 5700 dpi)

Trenger IKKE Sjerm!

Vill Helst Ha Intel Core

Tusen Takk Til De Som Er SNILL Å Kan Gjøre Dette! :-)

Endret av erikboy95
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stasjonære oppsettet får noen andre ta seg av, men jeg kan kanskje hjelpe deg litt med den bærbare.

Den modellen du har plukket ut er en grei maskin for surfing, video(HD), kontor applikasjoner osv. Altså normal bruk. Den vil kunne dra litt eldre spill greit, men hvis du egentlig vil ha noe til nyere spill så må du opp på minimum 5995kr. Men som en "skole" pc vil den altså funke greit.

Dette er den billigste modellen du kan få hvis du vil at den bærbare også skal dra nye spill i en grei oppløsning(Medium innstillinger).

Packard Bell EasyNote TJ75-724 Pris 5995kr. Og la deg ikke lure av prisen, maskinen er av bra kvalitet.

Lenke til kommentar

Bærbar skal MAX koste 5.000,- IKKE mere!

Stasjoner ska MAX koste 10.050,- IKKE mere!

Jada jeg er fullstendig klar over at du mener det, men som jeg sier, HVIS du skal spille nye titler på den bærbare så koster det altså 5995kr minimum.

Men hvis du ikke skal spille nye titler på den så holder den maskinen du har linket til i massevis.

Lenke til kommentar

Ok :-) :yes:

Nå vet ikke jeg hvordan finansieringen din er på disse maskinene, men om du bruker 9000kr på den stasjonære og 5995kr på den bærbare så vil uansett den stasjonære være sinnsykt mye kraftigere enn den bærbare.

Selv en stasjonær til samme pris som den bærbare vil være mye kraftigere.

Hvordan du løser kabalen er opp til deg, men det er ihvertfall et tips så du kan få 2 maskiner som faktisk kan spilles på i en vettug oppløsning.

Lenke til kommentar

TS trenger å tune denne maskinen, slik at den havner på ca 9000kr uten at det går spesielt ut over spillytelsen.

Han har 15000kr å handle stasjonær og bærbar for, og ønsker etter det jeg kan skjønne 2 maskiner som det kan spilles på.

Det eneste alternativet på bærbar er jo da Packard Bell TJ75-724 til 5995kr. Så han trenger litt hjelp til å bytte ut noen deler i oppsettet på den stasjonære slik at budsjettet ikke ryker.

Jeg er litt rusten spesielt med hensyn til ytelse på AMD, så kanskje noen av dere som kan dette på fingerspissene kan hjelpe.

Lenke til kommentar

Da har jeg endret litt på oppsettet selv siden de stasjonære guruene har tatt seg ferie.

Bytt ut kabinettet med:

Cooler Master CM 690 Midi Tower

Prosessor med:

AMD Athlon II X2 250 Dual Core, 3.0Ghz, AM3, 2MB, 65W

Og disk med:

WD VelociRaptor 150GB 10000RPM, SATA, 3 Gb/s, 16MB

Det vil ikke påvirke spillytelsen og du havner på 8917kr.

Lenke til kommentar

@ trådstarter: hvorfor i alle dager gidder du å lage 5 emner som handler mer eller mindre om akkurat det samme, masing kalles det.

men uansett, jeg kan da copy/paste det jeg skrev i den ene tråden:

har du mulighet å bygge pcen selv?

du kan få ganske mye mer for pengene med å bygge selv.

å bygge maskina selv er faktisk ikke like vanskelig som folk trur og kan sammenlignes med å bygge lego, bare med litt dyrere "klosser"

her er en guide som forklarer hvordan pcen bygges som jeg anbefaler å titte igjennom.

hvis du ikke har mulighet til å bygge selv (eller få noen bekjente til å gjøre det for deg) så skal det nevnes at netshop.no bygger pcen for deg for 375 kroner ekstra.

her er en handleliste full av deler jeg anbefaler

jeg sprenger budjsettet ditt med 500 kroner, men i dette tilfellet mener jeg det er verdt det.

du kan kanskje få prisen ned på <10000kr hvis du setter opp listen i en annen nettbutikk (komplett er litt dyrt) dustinhome.no er en fin og billig nettbutikk.

hvis du bygger selv: husk å les gjennom manualen til hovedkortet flere ganger, der bruker det å stå litt nyttig info om byggingen

@vidarkri: velicoraptor er mer eller mindre død, det er ssd som gjelder idag. og athlon II X2 frykter keg blir flaskehals....

jeg kan sikkert tune oppsettet mitt ned til 9k, men da vil jeg ha bekreftelse fra TS at det er det han ønsker....

bare for å ha det klart: det er fullt mulig å få en decent stasjonær gamer pc til 10k, det er også mulig å ordne en til 7-8k, men anbefaler å bygge selv.

er det virkelig nødvendig at jeg må poste denne posten på den nye tråden også.....-.- det går ann å redigere førsteposten bare for å nemne det....

Lenke til kommentar

Som areah sa, har han/hun rett.

Først visste jeg ikke flisa om PC deler eller PC bygg, men etter litt researching på diskusjon/youtube og andre sider fant jeg så og si alt ut om PC deler, og PC bygging er ganske lett, bare se guides og ta deg tid. Jeg skulle egentlig ta komplett bygge pakke men ombestemte meg..

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt poenget i å bruke en 6 kjerners prosessor i ett gaming oppsett. 99,99% av alle spill bruker 2 kjerner.

Å påstå at Velociraptor er død er vel ikke helt riktig, snurredisker kommer til å eksistere og benyttes i uoverskuelig fremtid. Ja, en SSD er så absolutt å anbefale til OS/Program disk men så lenge prisen ligger der den er idag så er det for de fleste ikke ett alternativ når man er på ett budsjett.

Jeg observerer at mange velger alt for kraftige cpuer til gaming oppsett, gjerne med for mange kjerner også. Pr idag så vil man klare seg med en mid range i5 cpu hvis man skal spille, den vil yte vel så bra som en topline i7 cpu. Man kan egentlig klare seg med en i3.

Lenke til kommentar

det er derfor jeg linker til guider så du kan lære å bygge.....det er enkelt...enklere enn du trur, starter ikke maskina så er det da bare å spørre her på forumet, ganske enkelt å få hjelp.

men er pcbygging uaktuelt så bygger netshop.no pcen for deg (du kan velge ALLE delene selv) for et tillegg på 375 kr

@vidarkri: det er fler og fler spill som klarer å bruke fler kjerner, og sekskjerneren til amd koster da bare 100lappen mer enn den beste 4kjerneren.

bc2 klarer å utnytte 8 kjerner f.eks, og jeg trur flere spill som klarer å dra nytte av flere kjerner kommer. men kan godt "nedgradere" til firekjerneren, mindre enn fire kjerner mener jeg bare hører hjemme i ekstrem budsjett idag. og athlon er litt "svak"

snurredisker er ikke død nei, men velicoraptor leverer ikke ytelse som tilsvarer prisen lengre, "gruppen raptor var rettet mot har blitt overtatt av ssd" (føler det var dårlig forklart)

like greit å bare kjøpe en samsung F3 som systemdisk og heller oppgradere til ssd senere

Endret av areah
Lenke til kommentar

@Areah: Jo,jeg ser hva du mener med SSD i så måte. Erikboy hadde satt opp en 300Gb Velociraptor i orginaloppsettet sitt og jeg endret den til 150Gb for å komme under 9000kr.

Vi har ett budsjett og forholde oss til her, og hvis Erik ønsker en bærbar som også kan benyttes til spilling så forsvinner 5995kr til den bærbare.

Vi må altså forholde oss til 9000kr som budsjett på den stasjonære maskinen.

Som jeg opplyste om over i tråden så er jeg litt rusten på deler til stasjonære så helst ser jeg at noen andre tar denne konfigen.

Tomshardware har utført en omfattende test på hvor liten prosessor man egentlig kan klare seg med i ett gaming oppsett, derfor så maser jeg litt på antall kjerner og størrelse på cpu da det er tydelig at man kan spare en god del på dette, spesielt hvis man er på ett relativt trangt budsjett.

Nå er det jo sånn at man kan komme atskillig lavere i pris enn 9000kr og fremdeles få ett brukbart gaming oppsett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...