haakz Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 (endret) Hei, jeg skal sette opp statisk ip. Problemet er at når jeg lagrer instillingene så fungerer ikke nettet lenger. Jeg har følgt denne guiden: http://portforward.com/networking/static-win7.htm Q: Har du riktig DNS? A: Ja, jeg har det. Fikk opp dem når jeg skrev ipconfig /all + de står inne på ruter siden (Obtained from ISP) Q: Har du 2 rutere? A: Ja, jeg har på en måte 2 rutere, men kan dette være en grunn til at det ikke vil fungere? Ville satt pris på svar fortest mulig, ha ellers en god dag EDIT: Ville bare legge til, jeg bruker en "ZyXel P-2602HWT-F3" ruter Endret 2. mai 2010 av haakz Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 (endret) Har du sjekket hva som står på standard gateway og dns. Oppsett hos meg. IP: 192.168.1.90 Nettverksmaske: 255.255.255.0 Standard gateway: 192.168.1.1 Foretrukket dns: 192.168.1.1 Standard gateway og dns er her adressen til modemet. Jeg har samme modem, hva mene du med at du har 2 routere? Har du egen router tilkoblet modemet? Har du adsl eller fiber? Endret 2. mai 2010 av arjato Lenke til kommentar
haakz Skrevet 2. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2010 (endret) Jeg har: 10.0.0.10 255.255.255.0 (Default gateway) <- Den som står inni i selve zyxel og DNS'ene jeg fant i Ipconfig /all (disse var også lagret inne i zyxel) Beklager, jeg har fiber Jeg er ganske amatør på dette her, så hvis jeg bare dummer meg nå så må jeg beklage meg. EDIT: Ja vi har 2 rutere, den andre kan fjernes om nødvendig Endret 2. mai 2010 av haakz Lenke til kommentar
haakz Skrevet 2. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2010 Fikk fikset det, det var default gateway det var noe galt med, jeg vet ikke hvordan jeg klarte å overse dette, takk for hjelpen uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå