Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kostbart med bil?

Anbefalte innlegg

ja, jeg vet hva en sveis er! Jeg tenker det går med vinkelsliper, men jeg vet jo ikke helt sikkert så bedre å spørre, det er frivillig å svare.

Takker for fine inlegg, hååper du ikke føler det har vært alt for bortkastet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til du som spurte om det å sladde på snøen med volvo. Trenger ikke diffbrems da nei, for da slipper begge hjul omtrent uansett :p hehe. Men til trådstarter: håper du blir fornøyd uanset hva du ender opp med, men vil bare si til deg at jeg håper virkelig ikke du kommer til å gjøre disse tingene du skriver her på vanlige offentlige veier. Det er noe av det dummeste jeg ser, når folk kommer sladdende i en rundkjøring, 2-3 meter ifra andre biler. Er for dumt å sette folks liv i fare fordi du skal kuke deg på veien. Kjøp deg kanskje en banebil med 4-500 hk som du kan bruke på bane der slik kjøring hører hjemme :D Det er iallefall min plan med tiden. E30 med V8er og 500 hester i undikken ;)

Lenke til kommentar

gjelder det og bmw? slipper den og lett på snø? :)

Så klart ikke, det er jeg helt enig i. Bor i langt vekkistan så er ikke no problem å kjøre på private veger uten andre trafikanter! Overdriver jo her,men det er bare for at folk skal få et bilde over hva jeg er interisserti :)

Har sommerjobb som krever at jeg har lappen, så tørr ikke å kjøre masse fort slik at jeg til slutt mister lappen, da mister jeg jobben!

Tror jeg skal kjøpe meg noen veldig dårlige dekk som jeg skal lære meg å drifte med :)

Lenke til kommentar

ja :p høres bra ut :) for dumt å utsette andre for fare :p litt gøy med bil må jo være lov, og skal være ærlig og si at jeg har kuket meg litt på vei, men aldri i høye hastigheter :p

i løpet av vinteren var det vel kanskje 1 av 10 svinger jeg IKKE sladdet i :p

Lenke til kommentar

Kjører forresten bmw e30 318 ;) bare 115 hester, men vekt på 965kg + fører er ikke allverden :D Har aldri passert 140, og det har hendt 2 ganger når jeg har blitt provosert av andre ungdommer i trafikken :p en gang var det med 525ia-en og gutten i volvoen sin så litt overrasket ut når jeg fikk kickdown raskere enn han klarte å tenke at jeg skulle og forsvant ifra han ;) hehe.

Ja meget komfortabel kjøring :D Snø + bakhjulstrekk = mye morro.

men har hatt noen litt ekkle opplevelser med det også, når ræven sklir sakte over i feil felt og det kommer en buss imot som tuter og blinker med lysene :ph34r:

Så etter det har jeg vært mye mer forsiktig med hvor jeg sladder :p

Endret av Effectiv
Lenke til kommentar

haha :D

En kompis kjørte omkamp med en random ungdom. De lå likt i 160 og han ga bånn gass. KOmpisen min trodde han hadde overtaket, da han randome fyren plutselig var borte, var nok NOS han brukte :p

Man må ha slike ekle opplevelser før man lærer :p Jeg kommer nok til å kjøre som en gærning de første mnd, men tar det nok roligere når jeg har fått kjørt i fra meg :p

Lenke til kommentar

Nei heldigvis ikke. Nå har ikke jeg hatt lappen lengre enn snaue to uker, så jeg prøver å vise litt respekt til trafikken.

Kappkjørte min slappe 1.8 Galant (90 illsinte hester :p) mot kameraten min sin enda slappere 1.7 diesel Astra. Kjørte relativt fort(etter å ha akselerert i 2 timer føltes det som) i 80. Etter det har jeg tatt det med ro med kjøringa. Har lite lyst til å miste lappen allerede nå. I tillegg så drikker den mye mer enn det jeg har råd til når man tyner den så jævlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Sånn til alle som maser om unggutter i raske biler; det er fullt mulig å drepe seg selv og andre i en 1.3-liters Corolla også, har egentlig fint lite å si hva slags bil du har. De fleste har en toppfart som er vesentlig høyere enn fartsgrensa uansett.

Lenke til kommentar

Sånn til alle som maser om unggutter i raske biler; det er fullt mulig å drepe seg selv og andre i en 1.3-liters Corolla også, har egentlig fint lite å si hva slags bil du har. De fleste har en toppfart som er vesentlig høyere enn fartsgrensa uansett.

Vanlig utsagn. Hvor gøy er det å grisekjøre med Corolla? Hvor gøy er det å grisekjøre med en 525? Ja nettopp. Selv om du kan bli drept i begge, er det langt mindre sansynlig at du i det hele tatt herjer med en sånn bil. Akselerasjon er også en faktor - Når du bruker dobbelt så lang tid på å nå 100 i Corollaen, har du god tid til å tenke deg om før du kjører i 140.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Vanlig utsagn. Hvor gøy er det å grisekjøre med Corolla? Hvor gøy er det å grisekjøre med en 525? Ja nettopp. Selv om du kan bli drept i begge, er det langt mindre sansynlig at du i det hele tatt herjer med en sånn bil. Akselerasjon er også en faktor - Når du bruker dobbelt så lang tid på å nå 100 i Corollaen, har du god tid til å tenke deg om før du kjører i 140.

525? Er da mye morsommere i en 325 isåfall. Poenget er at hvis han vil grisekjøre, så grisekjører han uansett bil.

og btw: utsagnet om at rask bil + ung gutt = grisekjøring er mye vanligere ;)

Endret av Slettet+13412342564
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...