Daniboy89 Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 Er det stress å sveise en slik en? koster det masse? For å klare å "burne" på tørr asfalt, hvor stor motor trenger man da? Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Det er ikke stress å sveise den nei. Det er forarbeidet som er stress. Plukke ned bakaksel, åpne diff, og sveise sperra. Sveisingen tar ca 10 minutter. "burne", hva mener du da? Sladde, eller bare lage røyk. Det handler mer om teknikk enn effekt. Det holder med 110-120 hk for å stå stille og "burne" mens en liten burnout krever omtrent 50 hk. Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 Okei, får høre med pappa om han gidder Ja jeg tenker på å stå i ro, eller kjøre litt fremover samtidig som hjulene spinner fortere slik at det kommer hvit røyk. Hart at man trenger over400 hk for å klare det, så det du sier at jeg greier det men en bmw med 140 hk? kommer det ikke litt an på dreiemomontet og da? monst 740 nm eller noe? Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 400 hk og 740 nm? Jøss da... Det går fint med min fars 300D med 140 dieselgamp og automatgir... Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 så jeg burde klare det med en evt 130 hk bmw manuell? Kan du det, vet du teknikken for å klare det? Lenke til kommentar
rublings Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 (endret) Er ikke vanskelig å ta en burnout. Ruse opp motor, bråslippe clutch og være rask på brems og gass. Er vel noe av det mest uskyldige man kan gjøre som råner. Har ikke BMW noen differ med brems? Mercedes har noe de kaller for ASD-diff. Brems er mye bedre enn sperr, fordi du faktisk kan kjøre vanlig med det også. Prøvd å kjøre på snø med sperre? Du kommer rundt svingene sidelengs om du vil det eller ikke. Edit: Med automat er det bare gass og brems Endret 9. mai 2010 av rublings Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 hørt at det er skikkelig vanskelig å burne på tørr asfalt. Får prøve det da vettu Lenke til kommentar
rublings Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Er ii\kke så veldig vanskelig, men kan vel kanskje prøve på våt asfalt først for å få feelingen. Bremsene tar ikke så mye bak kontra foran, så det er ikke umulig. Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 okei, det blir gøy å prøve Da satser jeg på å bli like god som dette: hehe Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Jeg blir desverre ikke helt overbevist om du har så mye veien å gjøre, men finnes vel verre folk en deg. Jeg med mine 115 hk kan uten tvil ta en "burnout" vis jeg velger å gjøre dette, men det krevet litt teknikk og mye slitasje så er ikke noe jeg gidder å prøve på. Derimot sladding på snø og is er vanvittig gøy, pga det foregår som oftest i mye lavere fart enn på tørr asfalt. Har også hatt en del morro på våt asfalt Jeg vil som flere over anbefale deg en 520 24v, altså en 520 fra 1990 og oppover. Da får du 150hk, noe som holder mer enn nok for en som akkurat har fått lappen Egentlig så holder vel 12v til deg pga du absolutt skal kjøre om kapp osv osv osv, og at det foregår på privat vei tror jeg faktisk lite på. Men skal du sladde med en 520 skaff deg en automat-diff, sveis denne og få i noen skikkelige foringer (LES: gs performance-foringer, wwww.gsbildeler.no) samt coilovers av ok merke og noe skikkelig dritt-dekk. Evt skaff deg en 525 25% brems diff, eller en ombygd 40% diff. Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 Hehe, jeg lyder vell verre enn det som er realiteten Hører folk snakker om sperrer osv, men er det noe man kjøper eller lager selv? Det samme med foring? Gidder du å komme med et eksempel fra autodb.no til maks 30k? så jeg skjønner hva du mener? Det ville vært fint Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 hehe Sperre kan du lage selv med et sveiseapperat, eller du kan bytte innmaten i orginaldiffen som ikke har brems, slik at du får opp til 60% diffbrems, som vil si at 60% av hver runde til ene hjulet blir overført til det andre hjulet, slik at man får bilen til å slippe på begge hjul mye lettere, og dermed kan man børne, drifte osv osv. 100%, altså sveiset sperre, er ikke å anbefale da det IKKE er kjørbart med spesielt om vinteren, samt at verdien på bilen synker drastisk. Foringer er bare, enkelt forklart, det som forhindrer ulyder i understellet, men disse kan byttes ut til hardere for å lettere kunne drifte osv, samt at veigrep og kjøreegenskaper øker drastisk. Her er et par tips til deg: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22134483 Den syns jeg så meget fin ut, utenom rusten. Virker godt vedlikeholdt ut fra annonse. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22237706 denne virket også "grei", mtp at den er godkjent i 2 år til. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21828717 Denne kanskje? Bortsett fra at den er rimelig i drift, så er jeg enig med selger Bruker en del bensin disse bilene Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 De er absolutt innen min rekkevidde Og du tror de holder i minst 1å? Det med å sveise diffen, er det mulig å bare gjøre det om sommeren og ta bort sveisen om vinteren? hehe Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Tror ikke du klarer å fjerne en sveis nei Men du kan jo kjøpe en brukt diff og heller bytte når vinteren kommer? Men er ikke noe bra for resten av understellet, les: drivaksler osv spesielt, å kjøre med 100% sperr. Kommer nok til å ryke litt av hvert iløpet av et år tenker jeg meg. Joda vis du kjører vettig og venter til motor er varm med å dra langt på turtall og gjerne bytter olje hver 10 000(maks) så skal de vel klare å holde sammen i 1 år. Spørs jo litt hvordan tilstanden er på bilen. Feks hjullager kan ryke uten forvarsel, bremseklosser og skiver kan være slitne og må byttes, osv osv. Er aldri lett å vite EDIT: Mtp hvordan du skal bruke bilen tipper jeg det ryker en del ting før 1 år er gått. Clutch er en ting jeg tipper kan ryke fort med din form for kjøring, spesielt siden du er litt uerfaren osv. jeg syns egentlig at det er synd at du bare vil ha en bmw for å sladde og burne, da jeg leser om e34er som blir bosset hele tiden. Synd folk ikke tar bedre vare på disse flotte bilene... Kjøp deg kanskje en volvo du, da du ikke trenger noe annet vis du bare skal burne og sladde 740 turbo er vel egentlig helt klar for det du har planer om å gjøre, utenom en skikkelig diff. Endret 10. mai 2010 av Effectiv Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Men er den sveisa diffen nødvendig for å sladde, burne osv? Er det noen typiske ting jeg brurde gjør for å ha den så lenge som mulig, slik som å la den gå varm? 1 Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Trenger man denne diffen til litt småsladding på vinteren i lav fart med en Volvo 740/940? Ikke noe opplegg som trådstarter tenker, men litt uskyldig moro en gang i blant når det er snø på veien?? 1 Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 føler folk tror jeg er en kriminell her, haha Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Slik du formulerer deg er ikke det så rart. Med peilingen din, tror jeg du bør satse på en Toyota Corolla, slik din kunnskapsnivå ser ut til å være, vil du få dagens utfordring om du skal etterfylle olje. Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 har veldig peiling på traktor, så kan sikkert endel om bil da og! Mr. Effectiv har skjønt det vettu, kommer med råd og tips til bil uten kommentar til hvordan jeg formulerer meg osv, det er slik det skal gjøres!! Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Jøss da, men om du hadde gått tilbake og lest inleggene jeg har skrevet til deg, finnes det allerede svar på det. Et eksempel: "Det med å sveise diffen, er det mulig å bare gjøre det om sommeren og ta bort sveisen om vinteren? hehe " Jeg skrev tidligere: "Det er ikke stress å sveise den nei. Det er forarbeidet som er stress. Plukke ned bakaksel, åpne diff, og sveise sperra. Sveisingen tar ca 10 minutter." Er det da realistisk å bruke mange timer to ganger i året på dette? Vet du hva en sveis er for noe? Det er lov å være nybegynner, men jeg tror mange her ville hatt glede av at du resonerte litt selv til tider, du stiller nemlig spørsmål som er svært opplagte. Så kan du si hva du vil om at jeg dømmer deg eller klager eller hva du måtte si, men dette er faktum, du vet at jeg har brukt tid på lange inlegg med forklaringer, men dette er på ting som ikke er opplagte. Å spørre om du kan fjerne smeltet metall, ja da kan du få tenkte selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå