Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kostbart med bil?

Anbefalte innlegg

Neida. Du er verdensmester som mestrer det meste og tror du har ufattelig mye flaks, mens vi andre er realistiske. Det er en klar forskjell der. Du motsier deg selv når du ikke trenger en bil, men vil likevel ha en bil som er kul og har masse krefter. Da kunne du egentlig like greit kjørt rundt i en polo eller en gammel fiesta hvis du egentlig ikke trenger bil.

Men som sagt, lykke til med bilkjøp.

Endret av Eulogy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er du egentlig ute etter å vite av oss? Du er tydeligvis fast bestemt på at du skal ha BMW med 190 hester uansett. Kjøp deg BMW til 25.000 kr og jeg håper den ryker etter noen uker med tyning av motoren. :) Your loss at du ikke hører på de smarte folkene her inne, som allerede har anbefalt deg Mazda 626 osv. 115 hester holder i massevis for å ha det gøy.

Lenke til kommentar

Herregud Daniboy89. du bør faen meg ikke ha lappen med den holdningen din. Vurderer nesten å si ifra til politiet om at du bør få utsettelse pga du tydeligvis er 12 år mentalt. Vent med å kjøpe noe med stor motor og bakhjulstrekk til du faktisk kan kjøre en bil. Har selv hatt 525 og det er ikke noe bil man bør leke med. Greit nok at den går fort osv, men hva om det skjer noe når du ligger i 160+? Er jo tross alt en 21 år gammel bil det er snakk om, til 20 000. Greit nok at du driter i om den varer, men fy faen for en idiotisk holdning du har. Kjøre om kapp? Er du helt forbanna idiot i hodet? Det hører til på bane, ikke på vei. Dessuten trenger du virkelig ikke 192hk når du akkurat har fått lappen. Kjøp den en mopedbil, evt en el-bil da du virkelig ikke har noe på veien å gjøre egentlig.

men når det er sagt og jeg håper virkelig du tar imot denne informasjonen før du kommer deg på veien og dreper deg selv, eller enda verre: andre. Håper virkelig du bare bløffer her nå, og ikke mener dette seriøst for vis du mener det du sier seriøst så håper jeg virkelig du ALDRI består oppkjøringen.

Men vis jeg skal anbefale deg en bil til vanlig bruk som gjerne har litt tøff lyd.

Kjøp gjerne bmw da det er meget gode biler etter min erfaring, da gjerne en 520i med 129hk og rekkesekser med flott lyd. går akkurat godt nok for en som akkurat har fått lappen, og iallefall godt nok for en som deg som tror du er petter solberg på veien og at du klarer alt. Tro meg, det som kan gjøres på xboxen lett, er ikke fullt så lett i virkeligheten vettu ;)

Lenke til kommentar

ikke om man står på hver sin side av vegen med walki talki og har kontakt med førerne. Skal jo selfølgelig ikke sette andre i fare!

Siden så mange mener jeg har dårlige holdninger, må bare presisere at jeg ikke er alene. Men uansett. Hvilke tips har dere da til en sladde gal ungdom som ønsker en kul bil? Vær saklige nå da, så skal dere ikke se bort i fra at jeg følger rådet og kjøper en mindre sprek bil!:)

Lenke til kommentar

Først og fremst. Sladding på tørr asvalt er ikke bare bare. Det krever fart, mye hjulspinn og veien fra breisladd til snurr er veldig kort. Sladding handler om bilfølelse, det kommer med tiden. Du kan ikke bare vri på rattet akkurat så mye, så sladder du. Det er avhengig av hvor mye vinkel du begynner med osv. osv. det er ikke bare et kapittel for seg selv, det er et bibliotek. Det du ser etter, er ikke en bil med fryktelig mye effekt, så en 520 med 24 ventiler(etter -91) som gir deg 150 hk er tilstrekkelig. Så står understellet for tur. For å få til noe skikkelig, trenger du polyforinger. Det finner du sikkert hos http://www.koed.dk/ . Så trenger du stivere dempere og fjærer, det finner du også hos overnevnte. Sperre er også et must, det kan sikkert faren din sveise for deg, litt arbeid, men det er den viktigste oppgraderingen, slik at begge hjulene spinner likt. Så vil jeg si at jeg håper at du holder deg til sladding, under 60. Da får du ikke kjørt ihjel hverken deg selv eller andre i en bil. Langt tryggere enn råkjøring på privat vei.

Lenke til kommentar

har endel peiling på traktor, og der kan du trykke på en spake der du velger om den ska være aktivert eller ikke. Vitsen med en slik sperre er jo at alle hjulene skal spinne likt, og gjør ikke bakhjulene på en bmw det da?

Pappa har en 525 2010 modell, og den sladder som bare juling den, tror ikke det er sperre på den!

Lenke til kommentar

har endel peiling på traktor, og der kan du trykke på en spake der du velger om den ska være aktivert eller ikke. Vitsen med en slik sperre er jo at alle hjulene skal spinne likt, og gjør ikke bakhjulene på en bmw det da?

Pappa har en 525 2010 modell, og den sladder som bare juling den, tror ikke det er sperre på den!

Nei, bakhjulene spinner ikke likt, fordi den ikke har sperre. Derfor monterer man sperre. Hode er tilatt hjelpemiddel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

hvorfor spinner ikke hjulene likt? Er de ikke koblet til samme aksel?

Diffen sørger for at hjulene ikke spinner likt sånn at man a) får bedre kontakt med asfalten i svingene og b) hjulene får lik slitasje ettersom det ene ikke svir gummi i svingen mens den andre omtrent ikke har grep i det hele tatt. (Dårlig forklart, I know)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

neida, skjønte det jeg. Er jo logisk, i en sving kjører jo det ytterste hjulet lengst!

Nettopp, og derfor slipper hjulene lettere i svingen hvis du sveiser diffen :) Spørsmålet er vel bare om du liker BMW bedre enn Volvo (noe jeg holder med deg i, i så fall).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...