Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kostbart med bil?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du har i allefall ikke peiling på bmw! "De er kule, thats it? Hvilken påstand er det da? Det er ikke snakk om at jeg skal ha bilen i flere år fremmover, men en bil som ser kul ut og drar godt slik at jeg kan ha det gøy i et år før jeg drar til militæret! Da synes at en bmw til ca 20 000 med 190 hk er en god nok bil for meg! Skal ikke ha noen oldis bil, slik som en mazda! :) hehe

Lenke til kommentar

Det virker ikke som du har et særlig voksent forhold til det med å ha bil. Det beste er nok bare å kjøpe det du har lyst på, rett og slett. Etter noen år tenker jeg du har gjort deg noen (mange) erfaringer rundt bilhold som du kan bruke videre i livet. 

Lenke til kommentar

Det virker ikke som du har et særlig voksent forhold til det med å ha bil. Det beste er nok bare å kjøpe det du har lyst på, rett og slett. Etter noen år tenker jeg du har gjort deg noen (mange) erfaringer rundt bilhold som du kan bruke videre i livet. 

er det å forvente når man snart får lappen og har alltid interissert seg for bil? alle gutter har vell vært slik?

Lenke til kommentar

er det å forvente når man snart får lappen og har alltid interissert seg for bil? alle gutter har vell vært slik?

Nei selvsagt, er heller ikke det jeg vil frem til :)

DU bør kjøpe det du har lyst til her og nå, bare da kan du bli fornøyd. 

Men hvorfor spørre om råd her inne, når du bare overser rådene? Da skjønner jeg ikke vitsen. De som debatterer her sier noe og gir deg anbefalinger, men hva skal du med det når du bare overser det?

Lenke til kommentar

i hovedsak var jeg ute etter hvor mye det koster å ha en bil, for der har jeg ikke peiling. :)

Men nå spørr jeg deg om et råd, og svaret skal jeg ta til ettereting, for du er en av de sjeldne som forstår det å være ungdom, virker i allefall slik, hehe.

Det jeg håper å få tak i er en bil som har disse kvalitetene:

-Bakhjulsdrift

-Stor motor

-Kult utseende

- EU- godkjent, slik at den er i stand til å kjøre på veg.

- greit anlegg

- greit interiør, slik at det ikke er helt forferdelig å sitte på

- under 20 000

Har du tips til hvilken bil jeg burde kjøpe da, og husk at jeg kun skal ha den i et år! Har en pappa som er utdannet bilmekaniker og flymekaniker så han kan hjelpe meg å gi meg råd :)

Nå skal jeg prøve å være litt mer voksen til råd, kan være lurt det, hehe! Kanskje litt gøyere å gi råd og da?

Lenke til kommentar

Litt vanskelig å finne noe som matcher helt akkurat. Stor motor og billig henger sjelden sammen. Men fant denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22155473 Pluss denne http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22008896

Som så ganske brukbar ut. Koster 25 da, men er nok mulig å prute. Man får ikke allverdens for 20 tusen, det er bare å innse. Og du bør også rette forventningene dine til det.

Lenke til kommentar

Vel.. Volva 740 TIC. Bakhjulsdrift, turbo intercooler (masse krefter), ser ut som en skikkelig ungdomsbil og koster gjerne rundt 20.000 kroner.

Audi har jo gjerne noen spreke motorer.

http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?AdItemId=1105642;Modified=1273266171

Nissan Maxima 3 liters.. Bil med futt i. Men automat..

Opel Omega, bakhjulsdrift.

Mercedes-Benz 190E.. Ikke så mye kraft, men morsom bil å sladde med osv. Bakhjulstrekk.

Så fins det noen biler som er lagt ut for salg, hvor det er turbo som de har ettermontert..

Dessuten vil du ikke finne en BMW under 20.000, som er uten rust eller ikke har feil.

Personlig ville jeg kjøpt Subaru Legacy, Mazda 626, Audi 100, Honda (civic) eller Volvo 740/240..

Tror du tenker litt feil egentlig.. Bil med bakhjulsdrift på vinteren, er ikke å anbefale, men men.

Endret av Portrix
Lenke til kommentar

okei, det virket som disse bilene er absolutt innen det jeg har lyst på :) men den bmwen til 25 000. Den så jo strøken ut for min del! Er det slik at slike biler er sjeldne å få tak i, eller finnes det slike biler på nettet til en hver tid?

Har veldig lyst til å montere på en dumpventil på bilen min, samt et nytt eksosanlegg slik at den høres grom ut (ja, vet at det er harry, men så lenge jeg er fornøyd er et bra). Hvilke råd har dere til det? Er det vanskelig å montere?

Lenke til kommentar

Den BMW`en så OK ut. Gammel bil. Skal også være klar over at det finnes folk som lar være å skrive feil/mangler på bilen sin når de legger den ut for salg, så trenger ikke være så strøken som du tror. :p Men fra annonsen å dømme, så er jo bilen helt grei.

Dumpventil er vel ikke veldiiiig vanskelig å montere, men nytt eksosanlegg derimot. Du må være god å sveise for å si det sånn. Har vært med å montere 3" eksos og siden man monterer noe annet enn det orginale, kan det hende det ikke passer helt, og ender med at eksosen blir veldig lav, slik at du tar i kanter, fartsdumper osv.

Hvor god er du å skru?

Lenke til kommentar

Har bare kunskap om hvordan en motor fungerer, nesten aldri skrudd noe på en bil. Men går på internatskole så kan spørre vaktmesteren om hjelp, pappa er utdannet fly, bil og traktormekaniker så han kan uten tvil hjelpe meg :)

En kompis av meg sa at det gikk an å kjøpe en liten del på biltema som gjør at bilen høres skikkelig grom ut, stemmer det?

Lenke til kommentar

Err, hva med å se i den andre tråden din...

Billig, bakhjulstrekk, stor motor, tøff... Tja, skal vi se, her er en liste:

BMW

Volvo

Volvo

BMW

BMW

BMW

Volvo

BMW

Volvo

Volvo

Volvo

Volvo

BMW

"Fornuftig råd om en bil med mindre motor og FWD" /Oversett

Volvo

Volvo

BMW

BMW

BMW

Volvo

BMW

Volvo

Volvo

Volvo

Volvo

BMW

Ta til deg rådene, du har MER enn nok med i overkant av 100 hk, så kan du heller ha en bil som er litt kjøreglad. Den kan godt ha forhjulstrekk også, på tørr vei er en rask forhjulstrekker med god veiholding raskere enn en 525 fra -89 rundt en bane.

Endret av Der Fotograf
Lenke til kommentar

For det det er verdt har jeg en 94 626 2.5 V6. Ikke vært noe annet enn slitedeler, og den ga jeg 18.000,- for og har vel brukt ca 10.000,- på deler. Skrur selv.

CruiseControl, A/C, V6-motor, soltak, tilnærmet rustfri, el-førersete, el-speil, bra design (relativt såklart), kjørt 200.000km. Vet ikke om mange andre biler der man får så mye for pengene.

Lenke til kommentar

10.000 i deler over hvor lang tid? Det er jo ganske relevant. Jeg vil gjenta noe jeg ikke har sagt tidligere, så jeg sier det gjerne igjen. Det er dyrt å være fattig, det vil si at hvis du kan legge mer penger i innkjøp, vil du få færre problemer med vedlikehold.

Lenke til kommentar

For det det er verdt har jeg en 94 626 2.5 V6. Ikke vært noe annet enn slitedeler, og den ga jeg 18.000,- for og har vel brukt ca 10.000,- på deler. Skrur selv.

CruiseControl, A/C, V6-motor, soltak, tilnærmet rustfri, el-førersete, el-speil, bra design (relativt såklart), kjørt 200.000km. Vet ikke om mange andre biler der man får så mye for pengene.

Jammen, det er en oldis bil jo ifølge trådstarter. :roll:

Forresten, får man virkelig en bil med 190 gamper under panseret til 20k?

Lenke til kommentar

Selger du den? Er det manuell eller automat? Hvor står den?

Forresten Daniboy89, kjøp deg BMW. Men ikke kom å klag når du har fått feil på den etter ett par måneder. :)

Endret av Portrix
Lenke til kommentar

hahaha, nå ler jeg fælt. Selfølgelig er ikke det en oldis bil, det finns jo grenser da, ikke spill dum folkens. Det værste jeg vet er at påståelige eldre menn sitter og gir formaninger til unge om hva de skal gjøre og ikke gjøre! Har sagt det mange ganger før, men siden noen her tydeligvis har litt lavere IQ- en snittet så skal dere få det inn med en gaffel! :p

Jeg trenger ikke bil, jeg har bare lyst til å ha en bil som ser kul ut grom lyd osv osv osv osv for å ha det litt gøy i starten siden det er mitt første bilkjøp. KJøre omkapp med kompiser osv... Og ryker bilen, javell da leverer jeg den til skrapforhandleren og får 1000 kroner og jeg er har opplevd det å kjøpe en dritt bil,

Har forresten fått meg en jobb i sommer der jeg kommer til å tjene over 100 000 på 2 mnd, så penger er ikke problemet, men at jeg ønsker å bruke de andre steder enn på bil, og da får man en dritt bil, og det skjønner jeg, ble ikke født i går heller!

Håper dere er aktive brukere, for da kommer denne tråden opp om et halvt år: "Har nettopp kjøpt meg en bmw 520i med 190 hk, 2,5 liters motor med konfilter og 3" eksosanlegg og er strålende fornøyd" Sikker tidenes lengste tråd, men what ever.

Så etter et år... "Har nå hatt bilen min i 1 år uten store problemer, de små som har dukket opp har min far hjulpet meg med, er strålende fornøyd!! :D"

Er lov å ha flaks vettu! Gidder ikke å være pesimist og ta sorgene på forskudd, kanskje jeg er heldig og finner mirakelet til 25k, who knows, iallefall ikke dere ;)

Lenke til kommentar

Kjøpe en bil for å kjøre omkapp med kamerater. Ja, du virker ganske moden for alderen. Lykke til med bilkjøp da. Sikkert moro med 190 hester når du står ved siden av bilen som står plantet i en fjellvegg. Hvis du i det hele tatt klarer å stå etter å ha møtt en fjellvegg da. Men som sagt, det ser ut som du vet hva driver på med. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...