Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan bli kvitt infeksjon i tåa?

mareks97

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lenge hatt infeksjon i store tåa!

Har opperert en gang, men har begynt på igjen :(

Har hatt det i over 1 år.

Vil gjerne bli kvitt det, det har plaget meg så mye at jeg noen ganger har hatt lyst til å miste den...

Er det noen kur for å bli kvitt det(uten å operere, det er veldig vondt)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har lenge hatt infeksjon i store tåa!

Har opperert en gang, men har begynt på igjen :(

Har hatt det i over 1 år.

Vil gjerne bli kvitt det, det har plaget meg så mye at jeg noen ganger har hatt lyst til å miste den...

Er det noen kur for å bli kvitt det(uten å operere, det er veldig vondt)?

Sitt med foten i grønnsåpevann en time hver dag i noen uker.

Lenke til kommentar

Ok!

Men det er neglen som grodd inn i tåa! prøver å lirke opp hver dag, er det lurt?

Ja,jeg skjønte at det var noe sånt. Jeg kan ikke svare på om det er smart eller ikke. Prøv grønnsåpetrikset, det er knallbra til å fjerne infeksjoner med,spesielt hvis det er åpne sår.

Lenke til kommentar
Gjest thomas_gjest

Ok!

Men det er neglen som grodd inn i tåa! prøver å lirke opp hver dag, er det lurt?

Svar:

Gå til legen din.

Min historie:

Hadde det samme for et par år siden. Stortåa ble betent pga inngrodd negl og jeg kunne se at det var betent og kommet puss. Jeg satt i grønnsåpevann med tærne hver dag (5 min ca) i noen uker samtidig som jeg tok antibiotika som jeg fikk av legen. En tablett om dagen tror jeg det var, også smørte jeg noe salve på tåa det gjaldt. Da jeg skulle inn for operasjon så hadde problemet egentlig løst seg selv, og kirurgen klipte bort en liten bit av neglen som presset mot huden med en spesiell neglsaks som bøyer seg litt mer enn vanlig. Glad for at jeg slapp operasjon.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

jeg har opplevd..eller opplever det samme nå :cry::wallbash: ! eller nå er det bare infeksjon..men har opperert 4 ganger pga.inngrodd negl (jeg er bare 11 O.o) men nå er det bare innfeksjon (ps: ja,bruk grønnsåpe :yes:...jeg skal kanskje operere :yucky: men vil ikke! :thumbdown:

Svar:

Gå til legen din.

Min historie:

Hadde det samme for et par år siden. Stortåa ble betent pga inngrodd negl og jeg kunne se at det var betent og kommet puss. Jeg satt i grønnsåpevann med tærne hver dag (5 min ca) i noen uker samtidig som jeg tok antibiotika som jeg fikk av legen. En tablett om dagen tror jeg det var, også smørte jeg noe salve på tåa det gjaldt. Da jeg skulle inn for operasjon så hadde problemet egentlig løst seg selv, og kirurgen klipte bort en liten bit av neglen som presset mot huden med en spesiell neglsaks som bøyer seg litt mer enn vanlig. Glad for at jeg slapp operasjon.

du er såå heldig..jeg har operert 4 ganger i tåa! :hrm:
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Svar:

Gå til legen din.

Min historie:

antibiotika har jeg ikke tenkt noe på :sleep2: ...sikker på at det funker bra med det? for da kan jeg spørre om å få! :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...