Puke Nukem Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Ja, men har ikke fått noe svar der enda Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Har ikke Amsn et eget forumet på deres webside? Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Dere kan kikke her og se om noe an dette hjelper, hjalp ikke for min del. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 noen som har funnet en løsning? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Hm.. Kanskje jeg skal boote opp i Ubuntu og prøve å installere Develeper utgaven av Amsn for å se om våre bokstaver funker der... Så fort jeg for vite om dette funker kan jeg gi lyd fra meg =) Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Da kan jeg konstantere at SVN versjonen av Amsn ikke har støtte for ÆØÅ. Jaja..Har i det minste lært meg hvordan jeg skal kompilere en pakke og lage en deb fil Lenke til kommentar
raysv Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Bruker emesene , veldig bra msn program for Ubuntu. Jeg synes ikke så mye om Amsn , Pidgin og Kopete emesene... mangler jo en del funksjoner som amsn har Lenke til kommentar
raysv Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Har ikke noe forslag til løsning, men hos meg så fungerer amsn med øæå fin fint på alle maskinene uten å ha gjort noe. Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Har ikke noe forslag til løsning, men hos meg så fungerer amsn med øæå fin fint på alle maskinene uten å ha gjort noe. Hva har han gjort/ikke gjort som vi ikke har/ikke har gjort? EDIT: Har ikk funnet noen løsning på ubuntuforums.org heller Endret 26. mai 2010 av 900i Lenke til kommentar
raysv Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Har ikke noe forslag til løsning, men hos meg så fungerer amsn med øæå fin fint på alle maskinene uten å ha gjort noe. Hva har han gjort/ikke gjort som vi ikke har/ikke har gjort? EDIT: Har ikk funnet noen løsning på ubuntuforums.org heller Personlig måtte jeg ikke gjøre noe som helst, har fungert "out of the box" helt som det skal. På alle tre maskinene jeg har det installert på. Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Personlig måtte jeg ikke gjøre noe som helst, har fungert "out of the box" helt som det skal. På alle tre maskinene jeg har det installert på. Hvordan innstalerte du ubuntu 10.04? Oppgraderte du, eller clean install? hvis du oppgraderte, hadde du Amsn installert før du oppgraderte? Lenke til kommentar
Noble Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Går ut fra æøå fungerer i X hos dere, men dere kan prøve å skrive "setxkbmap no" i terminalen, og starte amsn på nytt. Lenke til kommentar
HawP Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Kan det være at det har blitt noe feil i locale innstillingene deres? Hvis det er kommandoen amsn som starter det, prøv i en terminal om LANG="nb_NO.UTF-8" amsn eller LANG="nb_NO.UTF8" amsn gjør noen forskjell... Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Nå har jeg ikke ubuntu på maskina akkurat nå, så kan ikke teste! Skal teste senere i dag når jeg får tilgang til harddisken jeg har ubuntu på Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 28. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2010 Kan det være at det har blitt noe feil i locale innstillingene deres? Hvis det er kommandoen amsn som starter det, prøv i en terminal om LANG="nb_NO.UTF-8" amsn Dette fungerte for meg, rart... Lenke til kommentar
HawP Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Da kan jo det tyde på at det enten har skjedd noe med locale innstillingene, eller at amsn ikke bryr seg om det grafiske miljøet sin innstilling for "språkkode" og istedet bruker locale (som da tydeligvis ikke er 100% fungerende for norske bokstaver). Lenke til kommentar
Croome Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 husker at når jeg brukte aMSN så hadde jeg ikke noe problemer med dette, men velger likevel å bruke emesene pga at det fungerer rett og slett bedre synes jeg Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Denne funker her også! LANG="nb_NO.UTF-8" amsn Skal informere om dette i tråden på ubuntuforums. Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Hvordan kan jeg endre snarveien i hovedmenyen til Ubuntu til å starte amsn med det parameteret? Endret 30. mai 2010 av Degeim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå