esla Skrevet 12. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2003 Jeg skal ha meg et nytt hovedkort. det jeg lurer på er om jeg skal ha amd eller intel. jeg bruker pc'en til mange forskjellige ting, blant annet internett, spill osv. ingen store ting som krever mye av systemet. hovedkortet som jeg har nå er et msi turbo2 fra tidlig 2002 og xp+1800. jeg tenkte jeg skulle kjøpe asus a7n8x. hva synes dere jeg burde skaffe meg? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 12. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2003 det kommer helt an på hvor mye penger du er villig til å invisterekaste ut vinduet.. en veldig god løsning ville vært barton 2500+ et solid nforce 2 hk, dual minne.. barton 2500 koster en 7-800 kr, nforce 2 hk er ikke så dyre lenger og minne prisene er fortsatt lave. men selvfølgelig, har du lyst til å ha den ultimate pcen ( for øyeblikket ) så er p4 med 800 mhz bus sikkert ikke å forakte.. men det kommer til å koste.. Lenke til kommentar
CerveZa_ Skrevet 12. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2003 Se deg heller ut et chipset du ønsker, og bygg rundt det. Det mest aktuelle nå er vel Intels i865PE og i875PE eller nVidias nForce 2 400/Ultra Det er mye greiere å finne et hovedkort å bygge rundt, så slipper du det maset med å velge mellom AMD/Intel, du får ingen vettuge svar på forumet angående det uansett, alle er lei av det spørsmålet Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 12. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2003 Ja takk begge deler Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 12. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2003 Ingen av delene! Kjøp C3! End of discussion! Lenke til kommentar
gixer Skrevet 12. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2003 Ingen av delene! Kjøp C3! End of discussion! Han skulle bruke den litt til spill da.... Intel VS AMD diskusjonene herjer ganske vilt her på forumet og folk blir sjeldent enige om hvem som er best. Hvis du vil ha mye ytelse for pengene så anbefaler jeg en AMD XP2500+ (barton kjerne) med et nForce2 hovedkort, men hvis du driter penger så er nok en Intel prosessor med 800Mhz FSB veien å gå. EDIT: F@en. Så ikke at ThomasM skrev det samme da... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2003 det er vel ingen tvil om at en middel klasse AMD CPU/HK kombo vil gi mest for pengene i denne situasjonen? gå for A7N8X du, eller Abit NF7 rev2.0, + en AMD XP Cpu du har råd til/tar deg råd til... tror ikke du vil bli skuffet, samme hva du velger... Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 12. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2003 velg hk først du velg det hket som du mener gir deg mest for pengene eller trekk lodd Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 12. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2003 omg... hvor mange intel vs amd tråder skal man ha... Vi blir aldri enige uansett !!! Det finnes altid noen tullinger av noen intel fan som vil bruke unødvendig mye penger på en prossesor... det blir nesten som og kaste de hundrelappene intel er dyrere enn amd ut av vinduet..(men det er nå min mening) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2003 omg... hvor mange intel vs amd tråder skal man ha... Vi blir aldri enige uansett !!! Det finnes altid noen tullinger av noen intel fan som vil bruke unødvendig mye penger på en prossesor... det blir nesten som og kaste de hundrelappene intel er dyrere enn amd ut av vinduet..(men det er nå min mening) Du vet, har du først kjørt en MERCEDES ja så spør du ikke etter annet Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 12. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2003 Skrevet: 12 Jun 2003 23:16 Tittel: -------------------------------------------------------------------------------- Joakim87 skrev: omg... hvor mange intel vs amd tråder skal man ha... Vi blir aldri enige uansett !!! Det finnes altid noen tullinger av noen intel fan som vil bruke unødvendig mye penger på en prossesor... det blir nesten som og kaste de hundrelappene intel er dyrere enn amd ut av vinduet..(men det er nå min mening) Du vet, har du først kjørt en MERCEDES ja så spør du ikke etter annet Æsj ass.... jeg mener og det er min personlige mening at, amd gir mer for pengen fordi amd er billigere og like bra(jaja, vet både intel og amd har sine sterke sider og sine svake sider, men det går oppiopp) Hadde intel vært billigst hadde jeg sikkert kjøpt det... og argumenter som: AMD bråker så mye, AMD er så ustabilt er bare sprøyt og utdaterte argumenter ! Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 12. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2003 nforce2 er ein kanonchip gå får eit nforce2 system Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 12. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2003 Hmm... Intel eller AMD? Lenke til kommentar
Logan Skrevet 12. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2003 Jeg skal ha meg et nytt hovedkort. det jeg lurer på er om jeg skal ha amd eller intel. jeg bruker pc'en til mange forskjellige ting, blant annet internett, spill osv. ingen store ting som krever mye av systemet. hovedkortet som jeg har nå er et msi turbo2 fra tidlig 2002 og xp+1800. jeg tenkte jeg skulle kjøpe asus a7n8x. hva synes dere jeg burde skaffe meg? Jada! Denne posten var jo interessant. :-? Tror det er "et par" fra før. Du finner sikkert ut av det. Lykke til på ferden. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 12. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2003 Har AMD sev og er kjempefornøyd, og min mening er at du får mere for pengene i en AMD prosessor der forskjellene mellom amd og intel er svært små :wink: Lenke til kommentar
Nitron- Skrevet 13. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2003 AMD ffs! jeg har XP2000+ D er Ganske bra! Men hvis du har et 2 år gammelt hovedkort så får du ikke den ytelsen... så d kan være litt opp og ned om hva man synes.. Selv har jeg et ganske BRA hovedkort! Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 13. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2003 ja nei Joho-så-visst-så ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå