Hvem Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Holder på å lage et lite "blogg system" for å lære meg php. Er ferdig med login og alt slikt, men jeg sliter med å få tid og dato på innleggene. Så jeg håper noen her kan fortelle/lære meg hva som skal stå etter "$datetime = ". Har selv tenkt på javascript, men vet ikke om det er den beste måten og jeg kan ikke det så godt XD. Ellers har jeg tenkt på "getdate()", men uansett hva jeg gjør får jeg opp at det er 1 januar 1970 Her er koden: <?php // connect to the database $connect = mysql_connect("localhost", "root", "") or die("Error connecting to localhost"); // select database mysql_select_db("test") or die("Error selecting database"); if (isset( $_POST['submit'])) { $datetime = .................... $by = $_POST['name']; $title = $_POST['title']; $message = $_POST['message']; if ($title&&$by&&$message) { $querypost = mysql_query("INSERT INTO posts VALUES ('', '$datetime', '$by', '$title','$message')"); echo "<meta http-equiv='refresh'> "; } else { echo "Please fill out all fields"; } } ?> Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Bruk typen DATETIME på datofeltet og lagre verdien $datetime = date('Y-m-d H:i:s'); Lenke til kommentar
Hvem Skrevet 2. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2010 Tusen takk! Nå funker det. Kan legge til at jeg måtte sette inn "date_default_timezone_set('CET');" for at klokken ikke skulle være tre timer for treg. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Litt sent svar, men det er mer effektivt å bruke: INSERT INTO posts VALUES ('', NOW(), '$by', '$title','$message') Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå