Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Pinex forte, Paracet og Pencelin samtidig?

linndy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pinex Forte og Paracet inneholder paracetamol som aktivt virkestoff. Pinex Forte innholder også Codein som hjelpestoff.

Codein er relativt harmløst men paracetamol er i store mengder skadelig for leveren. Det er lite poeng i å ta begge deler, Paracet til småvondt, og Pinex Forte til sterkere smerter.

Hvis det skulle vært noe poeng i å ta flere typer smertestillende samtidig så innholder Ibux ett annet virkestoff, Ibuprofen som ikke har denne negative effekten på leveren.

Det er etter det jeg vet ikke noe farlig å kombinere disse stoffene med Penicilin.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

Ibuprofen tar vel på leveren, men i mye mindre grad.

Kodein er et opiat, så du blir litt sløv av det, og det demper smerter på samme måte som morfin, bare i mindre grad.

Evnt. har du Ibuprofen Forte også, men det er jo også reseptbelagt

Lenke til kommentar

Hei,, jeg lurer litt på, hva skjer viss jeg tar Pinex forte, Paracet og Pencelin samtidig?

Er det farlig??

Det eneste som kan være farlig med denne kombinasjonen er at du kan få i deg for mye paracetamol. Av Pinex Forte og Paracet (500mg) tilsammen må du ikke ta mer enn 8 tabletter per døgn!

Mvh Jultomten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...