MrLee Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 hei, hvis du hadde valget mellom to headphones, den ene med disse specs: (SB40 med mic) Frequency Response: 20-20,000 Hz Impedance: 120 ohms Weight: 10.6 oz Sensitivity: 96 dB SPL/1mW Distortion: <0.2% Ear Cushions: Cord: Straight, Dual Entry Plug: 3.5 mm og det andre med disse : (UR-20 - uten mic) Frequency Response: 30-20,000 Hz Impedance: 32 ohms Weight: 10 oz Sensitivity: 97 dB SPL/1mW Distortion: <0.3% Ear Cushions: Cord: Straight, Single Entry, 8ft Plug: 3.5 mm/6.4 mm hva ville dere valg? og hvorfor? (det er jo en fordel med mic for spilling) (vektlegger spilling og til dels musikk)... Lenke til kommentar
RIP Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 jeg har Koss UR20, og jeg er ganske fornøyd med de, men her er noen positive og noen negative ting om de Positiv: -Behagelige(dekker hele øret og presser ikke) -Lang ledning -God bass -Billige (kan disk. ) -Livstid garanti -Solid, har bøyle over som er "umulig" å knekke, kan bøyes 360grader -Tøffe Negativ: -Dominerende bass -Ikke mic, om det er negativt. jeg syns det er best med en mic på bordet.. -Ikke vol. kontroll på headsett Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 hei, hvis du hadde valget mellom to headphones, den ene med disse specs: (SB40 med mic) Frequency Response: 20-20,000 Hz Impedance: 120 ohms Weight: 10.6 oz Sensitivity: 96 dB SPL/1mW Distortion: <0.2% Ear Cushions: Cord: Straight, Dual Entry Plug: 3.5 mm og det andre med disse : (UR-20 - uten mic) Frequency Response: 30-20,000 Hz Impedance: 32 ohms Weight: 10 oz Sensitivity: 97 dB SPL/1mW Distortion: <0.3% Ear Cushions: Cord: Straight, Single Entry, 8ft Plug: 3.5 mm/6.4 mm hva ville dere valg? og hvorfor? (det er jo en fordel med mic for spilling) (vektlegger spilling og til dels musikk)... Du må prøve dem selv. Sitter de godt på ditt hode? Liker du lyden / klangen? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 hehe, jeg har UR-20 fra før, SB-40 ser iallefall identisk ut, bare med mic arm påmontert...så pass form veit jeg... men...lydmessig lissom...det er litt vanskelig å høre på dem, siden jeg ikke veit en butikk i stavanger som selger dem...SB-40 asså... men sånn rent teoretisk, basert på specs, hvilke er best?, og hvor stor forskjell er det? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 hehe, jeg har UR-20 fra før, SB-40 ser iallefall identisk ut, bare med mic arm påmontert...så pass form veit jeg... men...lydmessig lissom...det er litt vanskelig å høre på dem, siden jeg ikke veit en butikk i stavanger som selger dem...SB-40 asså... men sånn rent teoretisk, basert på specs, hvilke er best?, og hvor stor forskjell er det? Tekniske data sier veldig lite om lydkvalitet. På papiret er de nesten identiske, men jeg tror jeg kan garantere at du hører forskjell om du får anledning til å sammenlikne. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Hvis du ser på de tekniske forskjellene så ser du at SR-40 spiller ned til 20 hz i motsetning til UR-20 som bare klarer ned til 30hz. Men SR-40 er mer tungdrevne. Du bør prøve de selv, det er det eneste som nytter Lenke til kommentar
Logan Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Du kan ikke lese deg fram til god lyd :-? Du må teste selv. Oppfatning av lydkvalitet er ******* forskjellig. Det blir som å spørre bestemor om en god hitlåt. "Jeg liker Bing Crosby jeg da" Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 13. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2003 ja, jeg veit, har bare litt problemer med å høre forskjell, siden jeg, med all sannsynlighet er nødt til å importere fra USA først...lissom... men, på papiret er SB40 bedre asså? :-? Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Koss UR-20 er forferdelige. Lyden er helt tragisk. Blir totalt ødelagt av den dominerende bassen. Funker bare til rap/techno, ikke til litt mere seriøs musikk (). Det synes i allefall jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå