Gå til innhold

Guide til flashing av Sapphire Radeon 9700 np


alex100

Anbefalte innlegg

Vil bare kommentere en ting du skriver i overklokke guiden din.

3DMark 2003 er IKKE et godt program å se etter artifacts i. Har selv overklokket mitt GeForce 4, uten å kunne se noen artifacts hverken i 3DMark 2001 og 2003 eller i Quake 3 og Unreal 2... Derimot, når jeg fikk Planetside her om dagen, begynte det å dukke opp artifacts, som ikke var å se i andre spill eller i 3DMark. Da jeg satte ned frekvensene litt, forsvant de. Altså er det best å teste med flere enn et spill/program for å være sikker på at man ikke får artifacts. Dette kan selvsagt være tidkrevende, men det er like greit å være grundig når man først skal drive med sånt...

 

jeg har funnet artifacts i 3DMark03 som jeg ikke har fått andre plasser. så jeg går fortsatt for 3DMark03.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(sett inn banning her), det skar seg. Kortet er dødt, får bare "skjermkort-ikke-funnet-biip" når jeg slår på maskina. :evil:

Fikk denne "error:timout:poll rom idle after bulk erase"-feilmeldinga jeg også..

Håper jeg får ordnet det når jeg finner ett pci-kort.

Brukte ATIflash, får prøve Flashrom neste gang.

Lenke til kommentar
(sett inn banning her), det skar seg. Kortet er dødt, får bare "skjermkort-ikke-funnet-biip" når jeg slår på maskina. :evil:

Fikk denne "error:timout:poll rom idle after bulk erase"-feilmeldinga jeg også..

Håper jeg får ordnet det når jeg finner ett pci-kort.

Brukte ATIflash, får prøve Flashrom neste gang.

Noen som har en Orginal sapphire 9700 bios som de kan sende meg?

Fikk ikke tatt backup av min egen. :roll:

Send i mail til [email protected] .

 

bruk Flashrom i stedet. skjedde akkurat det samme med meg. brukte Flashrom og det gikk. bruk et PCI skjermkort og samme bios som du brukte i sted.

Lenke til kommentar
Jeg får ikke til å ta backup av originalbios, den "current" knappen i radedit virker ikke, kan det gjøres i dos med flashrom?

 

jeg fikk heller ikke det til. så jeg tok ikke backup av biosen. men jeg vil anbefale at en tar backup.

 

er det noen som kan fortelle oss hvordan en får Current knappen til å fungere?

Lenke til kommentar
jeg fikk heller ikke 'curent' knappen til å virke..

men for å lagre orginal bios skriver du atiflashflashrom -s 0 navn.bin

 

er du 100% sikker på at dette funker?

 

best å vere 100% sikker før jeg skriver det i guiden.

 

si fra hvis noen prøver da. takker for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...